Opnieuw zwanger na miskraam maar zo bang

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Angieebrahim, 2 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kittyke

kittyke Actief lid

3 dec 2014
    149
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier hetzelfde 2 miskramen een 7 weken zwanger 2 de keer was ik 13 weken was er geen hart activiteit meer nu ben ik 5 weekjes maar flinke bloeding gehad afgelopen weekend mag dinsdag voor een vroege echo hopelijk is nog alles goed veel succes iedereen xxx

2. Diazz

Diazz VIP lid

28 dec 2014
    6.391
    3.134
    113
    Wat spannend meiden! Gefeliciteerd met jullie zwangerschap. Ik weet als geen ander hoe spannend het is, en hoop dat bij ons allemaal het vertrouwen groeit ( en het goed mag gaan uiteraard).
    Op naar goede echo's!

3. Faith2015

Faith2015 Actief lid

10 nov 2014
    101
    0
    0
    Hi dames,

wat een hoop herkenbare verhalen.. hier vanmorgen weer positief getest.. ondanks de 2 vroege miskramen zeer recent geleden, helemaal in de wolken. Toch komt zo nu en dan de angst om de hoek kijken... toch lijk ik mij anders te voelen dan de vorige 2 keren.. een soort gevoel dat t dit keer goed zit!
    verder veel menstruatieachtige pijntjes eigenlijk de hele dag door, al drie dagen! Geeft t gevoel dat mn lichaam hard aan t werk is. Ook was de test knal positief, wat de vorige keren niet zo was..
    jullie ook al slapeloze nachten?.. ik lig meer wakker dan dat ik slaap, erg frustrerend! Uiteindelijk allemaal voor een heel goed doel!
    voelen jullie nog iets voor MvM?

groetjes!

4. Diazz

Diazz VIP lid

28 dec 2014
    6.391
    3.134
    113
    Gefeliciteerd! Wat een spannende tijd weer he?! Slapeloze nachten zijn killing, I know! :D
    Ik heb me eigenlijk altijd aangemeld bij MvM en 2 keer tot 16 weken meegedaan, de laatste keer tot 14 weken ( met 15 weken bevallen). De andere keren kon ik me weer afmelden. Dus ik weet nu niet zo goed wat ik wil. Ben zo onzeker, en wil eerst de echo afwachten.

Heb jij je al bij de vk/gyn gemeld voor een intake en echo?
    En ga je meedoen met MvM?

5. AnneLisa87

AnneLisa87 Bekend lid

28 okt 2014
    577
    70
    28
    Faith ook gefeliciteerd !! Ik heb ook meer een knaltest dan de vorige keer en ook een beter gevoel, maar ook slapeloze nachten. De vorige keer toen ik aan moeders voor moeders wilde beginnen kreeg ik de miskraam, dus durf niet zo goed.

6. Faith2015

Faith2015 Actief lid

10 nov 2014
    101
    0
    0
    Ja ik had mij de vorige keer ook aangemeld bij MvM.. de dag dat ze mij belde voor een afspraak was net de miskraam volledig op gang. Door de telefoon kon ik merken dat de mevrouw zich erg opgelaten voelde;).
    Wil mij weer opgeven maar wacht nog even een weekje..
    Ook met de verloskundige bellen wacht ik dit keer nog even. Ik weet dat ik in aanmerking kom voor een vitaliteitsecho met 8 weken. Dus moet toch nog even wachten.. nu 2 keer gebeld toen ik het meteen wist met 4 weken. Je merkt toch dst een vroege miskraam een routineklus is voor hun ondanks dat ik fijn contact en informatie heb gehad voelde ik een grote afstand.

We gaan t wel al aangegeven onze ouders vertellen dit weekend, alleen de ouders. Dit omdat we het verdriet van een miskraam een eventuele volgende keer graag kwijt willen en willen delen.. Erg vanuit zelfbescherming want we zadelen hun op met 8 weken zwijgen..

7. Angieebrahim

Angieebrahim Actief lid

3 dec 2014
    206
    0
    0
    NULL
    NULL
    Meiden die ik nog niet had gefeliciteerd heel veel succes is allemaal ook niet niks! En die menstruatie achtige pijnen heb ik ook eerst was ik bang maar denk toch wel dat het goed is. Verder heb ik zo een pijn aan mijn borsten lijkt elke dag erger te worden niet normaal! Moet ze gewoon vasthouden... Maar gelukkig voel ik wat en die Gerard Joling boer ahahahah vond ik een leuke omschrijving tulp456 moest echt lachen. Ik had het bij de vorige ook zo een rot gevoel maar nu eigenlijk alleen maar trek hahaha

Diazz ben zeker zenuwachtig duurt
    Zolang voor me gevoel! Haha en tulp ik denk ook met je mee hoor laat je ons weten hoe de echo gaat !?

8. Angieebrahim

Angieebrahim Actief lid

3 dec 2014
    206
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat betreft mvm had ik me aangemeld totdat ik mijn miskraam kreeg dus toevallig vanochtend gemaild voor een afspraak ga toch wel meedoen.

9. Angieebrahim

Angieebrahim Actief lid

3 dec 2014
    206
    0
    0
    NULL
    NULL

Totaal begrijpelijk als je Zoveel hebt meegemaakt ben je ook angstig... En dan kies je voor zelfbescherming en dat is helemaal niet erg zij zullen dat ook wel bwgrij

10. Angieebrahim

Angieebrahim Actief lid

3 dec 2014
    206
    0
    0
    NULL
    NULL

Totaal begrijpelijk als je Zoveel hebt meegemaakt ben je ook angstig... En dan kies je voor zelfbescherming en dat is helemaal niet erg zij zullen dat ook wel begrijpen, gelukkig kam je het hier ook delen. Laat ons maar weten wanneer je gaat bellen met de verloskundige wij denken en voelen met je mee!

11. Faith2015

Faith2015 Actief lid

10 nov 2014
    101
    0
    0
    Ja hoor ik weet zeker dat ze het begrijpen. Zo houden we het ook leuk.. Want stel het gaat weer mis hebben we het blije nieuws toch met ze kunnen delen i.p.v. alleen het verdrietige nieuws. En het voelt fijn als er in elk geval een paar mensen zijn die het weten.

Dat is ook zo fijn aan dit forum. Je kan er hier tenminste over praten. Vind het zo moeilijk om mijn mond te houden.
    Het liefste schreeuw ik het van de daken!!

12. Diana1985

Diana1985 Lid

6 jan 2015
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij is er aantal jaar terug PCSO vastgesteld. Ben toen door de hele molen gegaan. Heb clomid geslikt heb hormonen gespoten. En dan had ik eindelijk een eitje die wilde dan ook weer niet springen kreeg ik daar weer een injectie voor. Had een abonnement op het ziekenhuis moest bijna dagelijks erheen. Zijn bijna 4 jaar bezig geweest en uiteindelijk dan 2 miskramen gehad. Nu pas met mijn huidige vriend op 4 dec. naar gynaecoloog geweest. Die vertelde ons dat ik weer door de hele molen zou moeten gaan. En rade ons aan met de pil te stoppen en te kijken of mijn menstruatie uit zichzelf zou komen de aankomende maanden. Eerste maand gelijk kwam mijn menstruatie niet en bleek het dus op de normale manier in 1 keer raak te zijn. Mijn vriend is door het dolle heen alleen ik ben nog voorzichtig met blij zijn. Toch voelt het nu anders als de andere keren toen alleen ontzettend gevoelige borsten. Dit keer werd ik super duizelig misselijk diaree dacht eigenlijk krijg een buikgriepje. Mijn darmen zijn onwijs aan het rommelen heb last van brandend maagzuur. Slaap slecht hoewel dit ook wel kan komen door de spanning. Kortom voel me nu meer zwanger dan keren hiervoor. Zou dit dan een teken kunnen zijn dat het dit keer wel goed zit?

13. SteffiekeVO

SteffiekeVO Actief lid

16 nov 2014
    482
    0
    0
    Ben nu ook opnieuw zwanger, na een miskraam in november...
    Ben ook enorm bang, maar zal wel ergens normaal zijn denk ik...

Elke keer als ik iets voel, loop ik naar de wc om te kijken of er geen bloed in m'n broek ligt...

14. Diana1985

Diana1985 Lid

6 jan 2015
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit is herkenbaar iedere keer als mijn darmen rommelen ben ik bang dat het toch weer uitloopt op een miskraam. Iedere keer als ik moet plassen wat heel vaak is kijk ik ook of ik bloed zie. Voel continu aan mijn borsten of ze nog gevoelig. Bij mijn miskramen was dat het eerste wat ik merkte dat mijn borsten niet meer gevoelig waren. Lijkt wel een obsessie geworden onderhand. Wat zou ik blij zijn als het dinsdag is mijn echo krijg. Misschien als ze zeggen dat het goed zit ik wat meer kan gaan genieten.

15. Estherpoortman

Estherpoortman Nieuw lid

1 jul 2014
    1
    0
    0
    Hoi Allemaal ,

Ik heb in juli ook een mk gehad met 6 weken .En nu weer zwanger !Ook ik ben bang .Bij deze zwangerschap heb ik meer kwaaltjes dan de 1e .Bij de 1e merkte ik helemaal niks .Zal het even uit leggen want soms snap ik het niet meer .Was zelfs gewoon 2 weken eerder ongi geworden .Toen ik pijn in mn buik bleef houden zei de dokter dat ik maar ff moest testen .En toen bleek ik dus al 6 weken te zijn .Gelijk naar de vk en een inwendig onderzoek gehad .Daar zag ze een zakje zitten die leeg was .

Bij deze zwangerschap heb ik al ruim 2 weken last van mn borsten .En gister had ik last van mn buik .Als of je blaas vol zit terwijl je net naar de wc bent gegaan .Kennen jullie dat gevoel ?Heel mn buik voelt raar aan op dit moment .Geen pijn maar rommelig .Is dat normaal ?de 28e is mn 1 echo btw !!!

Hoop dat het bij mij en jullie allemaal goed blijf plakken !!

16. Faith2015

Faith2015 Actief lid

10 nov 2014
    101
    0
    0
    Zo herkenbaar allemaal!
    Bij de eerste 2 zwangerschappen van mij voelde ik mij in de 3de week echt al heel bijzonder en had ik al gigantische last van mijn borsten en vlagen van misselijkheid.
    Toen het gevoel verdween uit mijn borsten kwam ook daarna de miskraam (miskramen).
    Nu voelde ik in de 3de week helemaal niets. Heb met nieuwjaar ook gewoon nog een borrel gedronken (ja minder natuurlijk dan normaal want je houd er toch rekening mee). Zelfs afgelopen zondag nog een borrel gedronken. Ik had het weekend ook een gigantische last van mijn benen wat normaliter een voorteken is van mijn menstruatie. Maandag begon ik de dag zoals gewoonlijk met ongikrampen. Ik dacht dus ook de hele dag 'nou dan komt het'. Dinsdag uiteindelijk nog niets en vanaf toen begon ik mij ook wat meer bijzonder te voelen.
    Woensdagochtend meteen getest want ik wilde weten waar ik aan toe was (maak ik me blij om niets of is er toch iets??). We hadden ook zo iets van als het nu weer meteen raak is moet dat heel bijzonder zijn.. En ja hoor KNAL roze (de test dan).
    Ongelofelijk want ondanks de ongikrampen die ik nog steeds heb, zijn mijn borsten echt vrijwel niet gevoelig (in vergelijking tot de vorige keren).
    Deze wisselende symptomen zijn zo vervelend! Het maakt je (hopelijk onnodig) onzeker en bang! Hoewel de ongikrampen mij ook weer deels positief stemmen. Deze had ik de vorige keren niet en toen zat het dus ook niet goed. Nu denk ik dus: mijn baarmoeder is goed bezig om een veilig en goed nest te worden voor ons kindje!

Mijn darmen lijken ook wel van slag. Normaal nooit moeite met naar de wc gaan. Nu moet ik eerst 2 dagen rommelende darmen hebben en last van winderigheid (sorry voor de details). Mijn vriend vind dat zo niet vrouwelijk.. Ik zeg ook steeds 'ja sorry hoor ik kan er echt niets aan doen, overkomt mij gewoon'..
    Elk wc bezoekje vind ik ook z'n hel! Durf gewoon bijna niet te plassen (lastig als je idd zo vaak moet). Ook heb ik het gevoel dat ik incontinent ben. Dit had ik trouwens de vorige keer ook heel erg. Steeds het gevoel dat ik aan het druppelen ben.

Dames het valt allemaal niet mee:(! Ik hoop dat we met z'n allen steeds een beetje meer vertrouwen krijgen dat er gewoon straks een mooi kindje groeit in onze buik!

17. Diana1985

Diana1985 Lid

6 jan 2015
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het valt inderdaad niet mee allemaal. Het zijn slopende dagen zo tot de eerste echo. Hopelijk kunnen we straks allemaal zegen dat het goed zit. Ben al blij met dit forum zodat ik weet dat ik niet de enige angsthaas ben ;) Hopelijk laten we binnenkort allemaal een mooie echo zien.

18. Diazz

Diazz VIP lid

28 dec 2014
    6.391
    3.134
    113
    Ik zie dat het voor velen herkenbaar is. Een mk, vroeggeboorte en/of nare ervaring hakt er flink in. We hebben het helaas niet in de hand, en vertrouwen en geduld opbrengen is nou eenmaal heel lastig :D

Succes en sterkte dames!

19. Angieebrahim

Angieebrahim Actief lid

3 dec 2014
    206
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Diana wat een naar nieuws meid! Dat je dat allemaal hebt moeten meemaken. Het is altijd moeilijk te
    Zeggen of het dan wel goed gaat per persoon is dat ook weer zo verschillend. Luister naar je eigen gevoel dat is het belangrijkste en proberen hoe moeilijk jet soms ook is positief te zijn em ik
    Weet dat het moeilijk is en gelukkig heb je zwangerschapverschijnselen laten we hopen dat 2015 ook jou jaar word!

20. Tulp456

Tulp456 Lid

6 jan 2015
    11
    0
    1
    Voor alle nieuwelingen hier: gefeliciteerd met jullie zwangerschap! Spannende tijden allemaal!

Ik had vandaag de 'vroege' echo, gezien we niet wisten hoe ver ik zou zijn ivm ontbrekende cyclus. Er was een (volgens de gyn) mooie vruchtzak te zien en dooier en mogelijk iets onder de dooier, maar dat was nog niet goed te zien. Over 26-1 terug en hopen we ook een vruchtje te zien. Verwacht nu dat het 5 wkn is.
    Fijn weekend allemaal!

Deel Deze Pagina