Opnieuw zwanger na miskraam maar zo bang

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Angieebrahim, 2 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Diazz

Diazz VIP lid

28 dec 2014
    6.391
    3.134
    113
    Het zag er allemaal goed uit dus?! Wat fijn meid, top! Voel je je iets minder onzeker nu?
    Ik hoop dat ik ook een goede echo heb, knijp 'm behoorlijk.
    Ik herken mezelf gewoon niet, ken je dat? ;)
    Fijn weekend, en hopelijk lukt het je om wat meer te genieten!

2. Tulp456

Tulp456 Lid

6 jan 2015
    11
    0
    1
    Hi, Er was dus nog geen vruchtje zichtbaar dus over 2 weken is het echt mega spannend, maar ik voel me wel enorm zwanger. Misselijk, overgeven, ineens enorme honger, moe, terwijl ik normaal niet zo ben. Dus maar even lekker rustig aan. En hopen dat het voor het goede doel is zodat er over een kleine hummel opduikelt! Ik heb besloten er gewoon heel positief in te gaan staan, zonder onrealistisch te zijn.
    Man maar wat is die ochtend misselijkheid heftig zeg! 3 x overgeven voordat je naar je werk gaat, gaat je niet in de koude kleren zitten ;). Vorige keren had ik dat helemaal niet. Jullie nog nieuws, kwaaltjes tips en tricks?

3. Diana1985

Diana1985 Lid

6 jan 2015
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou meiden vandaag mijn vroege echo gehad. Er was alleen een vruchtzakje te zien wat er uit ziet als je 5 weken bent. Ik ben vandaag inprincipe 6 weken en 3 dagen. Volgende week weer terug komen voor nog een echo. Kan nog beide kanten opgaan maar vrees helaas het ergste. Maar zolang we nog misselijk zijn en gevoelige borsten hebben en geen bloedverlies houden we de moed erin. Had gehoopt meer rust te krijgen na vandaag maar helaas nog een week afwachten in spanning.

4. Sterre12

Sterre12 Actief lid

29 sep 2011
    184
    0
    0
    NULL
    NULL
    Alle meiden; van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschappen! Jullie zijn allemaal ongeveer in dezelfde periode, het is heel fijn om steun aan elkaar te hebben lijkt me (had ik indertijd wel fijn gevonden).

Ik weet uit ervaring dat het een enorm spannende tijd is om weer zwanger te zijn na een miskraam. Zoals jullie aan mijn banner zien is het bij mij gelukkig een plakbeeb geworden. De eerste weken waren het allerspannendst. Ik had bij deze zwangerschap een bloeding met 6 weken; mn wereld stortte voor de tweede keer in en ik dacht dat het weer over en uit was. Achteraf was het waarschijnlijk nog een innestelingsbloeding. Pas na de termijnecho was ik enigszins gerustgesteld. Maar eigenlijk ben ik pas echt gaan genieten toen ik het kindje voelde, gelukkig wel al vanaf 16 weken. Het is een bewegelijk mannetje, waardoor ik gelukkig heel veel bevestiging krijg. Nu, in de laatste weken van de zwangerschap, komen de zorgen weer terug; voel ik het kindje nog wel, gaat het nog wel goed, wat als... Maar over het algemeen is het na de 16 weken goed gegaan met de zorgen, omdat ik me goed voelde en het kindje het bij elke controle goed doet.

Een paar tips voor deze eerste maanden;

- Ga voor een echo rond de 7 of 8 weken zodat het hartje zichtbaar is als het goed is. Als je te vroeg bent weet je nóg niets. Als je de vk belt om je aan te melden en je geeft aan dat je de vorige keer een miskraam hebt gehad, dan kan dat gewoon.
    - Maak je niet druk over wat voor symptomen je hebt, het verschil daarin met de vorige keer, of dat bepaalde symptomen opeens verdwijnen; dit zegt namelijk helemaal niets. Per (goede) zwangerschap kan dit bij dezelfde vrouw enorm verschillend zijn. Ik had bij de eerste (slechte) zwangerschap meer symptomen dan bij deze (goede)..
    - Verspil je geld niet aan testen want die geven geen enkele zekerheid; bij mijn miskraam had ik zelfs een paar weken na de miskraam nog knaltesten doordat er een rest was achtergebleven.
    - Gebruik dit forum om lekker je verhaal kwijt te kunnen. Over het algemeen ervaar je deze periode een stuk heftiger dan je partner en dan is het fijn om hier lekker te kunnen spuien! Maar laat je ook niet gek maken door alle verhalen die je op internet kunt vinden, het gaat ook heel vaak goed!

Succes de komende weken. Maak je niet druk als je nog niet kunt genieten; dat komt later echt wel :)

5. Tulp456

Tulp456 Lid

6 jan 2015
    11
    0
    1
    Hi!
    Wat een stilte hier! : ) hoe is het met iedereen?
    Diazz, wat een fantastisch nieuws! Ik zie het net in je tijdslijn.
    Hoe komt het dat je zo kort op elkaar echo's had?
    Diana, wanneer mag jij weer terug voor controle?

6. Diana1985

Diana1985 Lid

6 jan 2015
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben gister geweest voor mijn tweede echo. Helaas was er nog steeds een leeg vruchtzakje te zien. Het zakje begint al los te laten zagen we op de echo. Volgende week moet ik terug komen kijken wat we gaan doen als het nog niet uit zichzelf is gekomen. Dus helaas weer een miskraam.

7. Tulp456

Tulp456 Lid

6 jan 2015
    11
    0
    1
    Hi Diana, wat een naar bericht! Heel veel sterkte...

Deel Deze Pagina