Opnieuw zwanger na miskraam........

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Tiets27, 17 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mussie

    mussie Fanatiek lid

    5 jan 2006
    2.000
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik zal ook voor je duimen Wendy!
    Groetjes mussie
     
  2. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Wendy,

    Ik blijf voor je duimen hoor! Wat erg he dat wachten........ Hoop dat je veel afleiding hebt de komende dagen.

    Pim
     
  3. Anabella

    Anabella Fanatiek lid

    2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Ik heb ook een missed abortion, bij de eerste echo was ik 11 weken zwanger maar het vruchtje was niet ouder dan 5 weken.
    Nu heb ik aankomende week een afspraak voor een curettage, en sinds 2 dagen heb ik af en toe lichte kramp en ik heb ook al best veel stolsels verloren. Het bloeden valt eigenlijk wel mee, bij het afvegen zit het wel op het wc papier, maar er komt maar weinig nieuw bloed in mijn maandverband. Het 'stroomt' er dus niet uit om het maar zo te zeggen.
    Ik hoop zo dat alles eruit komt voordat ik die curettage heb, dan hoef ik die niet te ondergaan. (hoewel ik daar niet echt tegenop zie)
    Hoe lang zou een miskraam ongeveer duren, of verschilt dat ook weer?
    Ik wil trouwens meteen na mijn volgende menstruatie weer beginnen met zwanger worden. Zijn er hier nog meer die dat meteen weer willen?
     
  4. Tiets27

    Tiets27 Actief lid

    15 feb 2006
    196
    0
    0
    Administratief medewerker
    Omgeving Groningen
    Hoi Anabella,

    Ik heb net een missed abortion (leeg vruchtzakje) gehad bij 8 weken.
    Door de tabletten die ik 2 keer kreeg heb iki wel veel krampen en wat bloedverlies gehad maar verder niks. Heb uiteindelijk een curretage gehad. Ben achteraf daar wel blij om, weet je zeker dat het daarna klaar is. Wij willen ook eigenlijk direct weer beginnen met zwanger worden.
    Hoop dat het snel weer raak is maar vooral dat alles dan wel goed gaat.
    Dus weet precies wat je voelt en leef heel erg met je mee.
    Voor vragen kun je altijd bij me terecht.

    liefs tiets

    ps: Vienna, welkom op de site. Je kunt ook altijd vragen of je wat vaker achter elkaar voor een echo mag komen?

    rustig aan, liefs tiets
     
  5. Anabella

    Anabella Fanatiek lid

    2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Bedankt voor je berichtje Tiets!
    Ik zat net even te googlen op 'opnieuw zwanger worden na miskraam' en zit nu op een site vol met verhalen van vrouwen die alweer zwanger zijn geraakt zonder een menstruatie te hebben gehad na hun miskraam of curettage.
    Omdat dat lichamelijk geen enkel probleem schijnt te zijn.
    Alleen artsen raden aan 6 weken te wachten omdat dan de duur van een eventuele zwangerschap beter te bepalen is.
    Zou dit echt zo zijn?
     
  6. Anabella

    Anabella Fanatiek lid

    2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Ik kom trouwens wel erg koel over zie ik nu.
    Ik wilde nog even zeggen dat ik het lief vind dat je meeleeft, ik hoop ook voor jou dat al deze ellende snel achter de rug is, en je gauw weer zwanger bent!!
     
  7. hallo allemaal als je dit allemaal lesst maken veel mensen het mee een miskraam.ik heb vorige maand 18jan een miskraam gehad was net 5weken :cry: :cry: maar was er aardig kapot van....nu een goede maand verder was ik 10 dgn overtijd een test gedaan en zwanger!! :) had ik niet verwacht die 2 of 3 keer dat we het hebben gedaan....maar ben vrijdag al voor een echo geweest bleek dat ik 5weken en een paar dgn was en moet nu 6mrt weer een echo maken maar dat komt omdat ik een risicozwangerschap heb...maar ik ben ook nog wel bang en zal wel 9mnden blijven,maar probeer er zoveel mogelijk van te genieten want stress is ook niet goed ;)

    Succes en Sterkte iedereen en positief blijven
    Liefs Prisjuh
     
  8. Tiets27

    Tiets27 Actief lid

    15 feb 2006
    196
    0
    0
    Administratief medewerker
    Omgeving Groningen
    He prisjuh,

    Gefeliciteerd zeg, dat is mooi snel.

    liefs tiets
     
  9. ja erg snel he was ook helemaal verbaasd nou de weken maar gauw omvliegen af en toe wel onzeker maar mn gevoel is goed dus blijven positief :)
    thx tiets

    Liefs Prisjuh
     
  10. mussie

    mussie Fanatiek lid

    5 jan 2006
    2.000
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoi Prisjuh,
    van harte welkom hier. Jee, dat is idd super snel zeg! :) Ik zal voor je duimen dat alles goed blijft gaan.En idd je moet proberen positief te lijven, heb ik zelf ook nog al eens moeite mee :( Maar eh waarom heb je een risico zwangerschap, omdat je vlak na een miskraam bent zwanger geraakt?
    Groetjes mussie
     
  11. zal ff kort proberen uit te leggen waarom ik een risico zwangerschap ik heb een jaar geleden een kleine beroerte gehad waarbij mn re arm verlamd was die doet het nu wel weer dankzij fysio en training...daarna zn vele bloedonderzoeken gedaan en daaruit uit is gekomen dat ik 2 afwijkingen heb een daarvan is anti fosfolipiden syndroom dat wil zeggen dat je lichaam 9mnden lang het kindje wil afstoten maar met de goede medicatie komen we er..de medicijnen zn niet schadelijk voor het kindje dat is het eerste wat ik heb gevraagd...maar ga ervan genieten ;)

    liefs prisjuh
     
  12. mussie

    mussie Fanatiek lid

    5 jan 2006
    2.000
    0
    0
    Noord-Holland
    Wat erg prisjuh, sorry.
    Ik begrijp nu nog beter waarom je in angst zit.
    Ik hoop voor je dat het deze keer wel goed zal gaan.
    Ik zal nog harder voor je gaan duimen!
    Liefs, mussie
     
  13. Anabella

    Anabella Fanatiek lid

    2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Wat leuk Prisjuh dat je meteen al weer zwanger bent na je miskraam!! :D
    Zulke verhalen geven hoop.
     
  14. artep

    artep Lid

    18 feb 2006
    24
    0
    0
    Hoi mussie,
    Ik ben afgelopen vrijdag weer naar de vk geweest en alles was goed!! Wederom een echo gehad en ik was echt superblij dat alles goed was. Ik heb sindsdien ook veel beter geslapen omdat ik pijntjes nu beter kan plaatsen. Ik heb veel last van bandenpijn. Nou ik duim voor je morgen en ik hoor het graag!
    Liefs,
    peet
     
  15. Melanie

    Melanie Lid

    9 feb 2006
    45
    0
    0
    Ook ik ben weer zwanger na een miskraam.

    De angst blijft inderdaad, maar ik probeer er wel zoveel mogelijk van te genieten. Want het is toch zonde niet te genieten van iedere zwangerschap.
     
  16. mussie

    mussie Fanatiek lid

    5 jan 2006
    2.000
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoi Peet,
    nou we hebben een echo gehad vanmiddag maar het is niet zo verlopen als we gehoopt hadden. De groei van ons kindje is prima (9 weken en 2 dagen) maar het hartje van ons kindje klopt te langzaam. De gyn was dan ook weinig hoopvol. We zijn erg overstuur van dit bericht en weten niet zo goed wat te doen. We kunnen niks doen, helaas!
    We moeten deze week afwachten en ze vroeg of ik pijnstillers in huis had, nou toen wist ik wel genoeg. As maandag moeten we weer terug komen en dan krijgen we weer een echo. Ik kan je vertellen de afgelopen weken gingen erg langzaam maar ik kan je verzekeren dat deze week voorbij zal kruipen!

    Ondanks alles ben ik natuurlijk superblij voor jullie en ga nu lekker voor de volle 100% genieten van je zwangerschap meis!
    Liefs mussie.
    ps, ik hou je als je dat wilt op de hoogte en anders eerlijk zeggen.
     
  17. artep

    artep Lid

    18 feb 2006
    24
    0
    0
    lieve mussie,
    wat afschuwelijk dit bericht! Ik kan mij voorstellen dat de tijd nu helemaal niet voorbij gaat. Ik wil graag op de hoogte gehouden worden, hoe dan ook voel ik een band met je dat doet mij goed. Zeg jij ook eerlijk als je eventueel geen contact meer wilt, dat kan ik goed begrijpen hoor!
    Ik steek vanavond een kaarsje voor je aan en ik hoop dat het allemaal anders gaat dan nu voorspelt is.
    ik denk aan je,
    liefs peet
     
  18. lildushi2000

    21 feb 2006
    90
    0
    0
    Hoi Tietia....Je hoeft je echt geen zorgen te maken hoor...ik heb zelf ook een miskraam gehad en kort daarna werd ik weer zwanger...het is niet zo dat het lang hoeft te duren voor dat je weer zwanger word...maar ik heb wel eventjes gewacht na de miskraam met het proberen weer zwanger te worden omdat ik echt wilde dat mijn lichaam weer hersteld zou zijn...groetjes
     
  19. mussie

    mussie Fanatiek lid

    5 jan 2006
    2.000
    0
    0
    Noord-Holland
    Wat een lief berichtje, ik kreeg er tranen van in mijn ogen. Ik hou je op de hoogte meis.Ik ga nu even bedje in ben al vanaf 3.00 uur vannacht op en veel gehuilt vandaag ben kapot. Er hoeft nog helemaal niks aan de hand te zijn maar het voelt zo dubbel en ik ben zo bang voor wat komen gaat.Dus nu maar even proberen te ontspannen.
    En Peet, ik wil graag contact houden!
    Liefs, mussie
     
  20. Tiets27

    Tiets27 Actief lid

    15 feb 2006
    196
    0
    0
    Administratief medewerker
    Omgeving Groningen
    He dames,

    Bedankt voor jullie reactie.
    Heb weer wat meer vertrouwen erin.

    En mussie, wat verschrikkelijk zeg.
    Ik hoop dat het nog goed komt, ik denk aan je en leef met je mee.

    liefs tiets
     

Deel Deze Pagina