Opnieuw zwanger na overlijden dochtertje

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door Moedie, 7 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.394
    23.009
    113
    Vrouw
    Dat kan ik me heel goed voorstellen! Misschien nu inderdaad beter om het even on hold te zetten, wat jullie hebben meegemaakt is zeker niet niks! Hoop dat jullie over een paar maanden de rust en het vertrouwen weer hebben om het te proberen en jullie dan snel een regenboogbaby gegund is! ❤
     
  2. Daphne91

    Daphne91 Fanatiek lid

    5 dec 2013
    2.073
    465
    83
    Vrouw
    Drenthe
    Jeetje @Moedie wat heb en hebben jullie veel voor jullie kiezen gehad. Natuurlijk is onze situatie niet hetzelfde maar toch kan ik me wel ergens indenken hoe het voelt. Onze eerste is met ruim 26w overleden in mijn buik. Toen 3 miskramen gehad. Geen curretage, waren telkens vroege miskramen met 6w. Toen ik eindelijk ma bijna 2 jaar weer zwanger was, was ik eigenlijk de hele zwangerschap angstig. Zelfs toen ik voorbij de 27w kwam. Toch is dit kindje er en heb ik een zwangerschap uit kunnen dragen, wonderbaarlijk genoeg met antistolling en aspirine om de placenta maar goed te laten werken. Nu weer in verwachting en eigenlijk ga ik er weer vanuit dat het gewoon ieder moment weer mis kan zijn. Een GUO betekend niks meer eigenlijk. Deze was bij de eerste ook perfect.

    Enfin, wat ik ermee wil zeggen is dat ik me je angst ergens goed voor kan stellen, ook de rustperiode nu na je mk. Dat is niet niks. Ik wil je veel sterkte wensen!
     
  3. conejita

    conejita Fanatiek lid

    14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    #43 conejita, 25 jan 2019
    Laatst bewerkt: 25 jan 2019
    Hier ook zwanger en ook dochtertje stil geboren met 9 mnd zwangerschap.
    Ik heb wel al een zoontje ook, maar merk dat ik nu ook extra angstig ben omdat dit ook een meisje is... Bijzonder maar ook eng. Mijn gevoel gaat alle kanten op op't moment.

    Ik lees dat je een ma hebt gehad :(.. Ik heb er ook nog één gehad na mijn dochtertje... Vreselijk. Veel sterkte en hoop dat je binnenkort weer (blijvend) zwanger mag raken en je een mooi regenboogje in je armen mag gaan houden op een dag.
     
  4. Angelmom1

    Angelmom1 Fanatiek lid

    18 dec 2018
    4.081
    3.718
    113
    Vrouw
    Hallo dames ik ben nu 6 week zwanger van ons 3e kindje onze dochter is in jan 3 jaar geworden
    kwamen er met de 20 weken achter dat er iets was met onze zoon toen in de molen van onderzoeken met 24 weken kwamen wij er achter dat onze zoon ongenezelijk ziek is en een levensverwachting had van 2 maanden waarvan 80 % in ziekenhuis zou verblijven wij hebben toen de moeilijke beslissing genomen om de zwangerschap te beëindigen met 25+2weken
    Deze 3e zwangerschap is nu niet zo onbezorgd meer vind erg spannend 11 feb de eerste echo en dan bespreken welke vervolg onderzoeken we gaan doen ivm kleine kans op herhaling
     
  5. Daphne91

    Daphne91 Fanatiek lid

    5 dec 2013
    2.073
    465
    83
    Vrouw
    Drenthe
    Volgens mij ken ik je ergens van (online) Misschien van lieve engeltjes, maar misschien ook hier van. Fijn om te lezen dat je zwanger bent maar die angst kan ik me zo goed voorstellen. De laatste spannende maanden. Succes en ik hoop dat je desondanks er van kan genieten.
     
  6. Daphne91

    Daphne91 Fanatiek lid

    5 dec 2013
    2.073
    465
    83
    Vrouw
    Drenthe
    Wat enorm pittig en een lastige beslissing. Alhoewel ik je keuze goed snap. Gefeliciteerd nog en ik hoop dat je snel zekerheid mag hebben dat dit een gezond kindje is. Sterkte in ieder geval!
     
  7. MamaE88

    MamaE88 Bekend lid

    30 jan 2019
    665
    759
    93
    Vrouw
     
  8. conejita

    conejita Fanatiek lid

    14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Dat zou kunnen. LE heb ik maar kort in gezeten. Misschien ken je me van FB? Vlindersite of Zwanger na verlies kindje.
    Genieten..nah.. 't tweede trimester ging wel maar nu stijgt de spanning. Zal blij zijn als ze gewoon in mijn armen ligt.
     
  9. Daphne91

    Daphne91 Fanatiek lid

    5 dec 2013
    2.073
    465
    83
    Vrouw
    Drenthe
    Ik ook echt heel kort maar dacht wel daarvan, ik ging daar na 3 maanden uit want ik werd er helaas gek van. Niet via fb haha. Misschien dat ik je verhaal hier ook las. Ik snap dat heel goed, hier bleef het vorige keer ook heel spannend. Succes on ieder geval!
     
  10. Moedie

    Moedie Lid

    21 nov 2018
    99
    44
    18
    Vrouw
    Ik zie dat veel danes met een stilgeboren baby reeds opnieuw zwanger zijn. Dat heeft mij hoop
     
    conejita vindt dit leuk.
  11. conejita

    conejita Fanatiek lid

    14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Dat zou goed kunnen. Nikolai en Noa zijn in dezelfde tijd geboren. Ik weet 't niet meer, sorry. Vond 't lastige v LE om alle verhalen te onthouden. Op fb heb je er plaatjes bij ;) dat vond ik laagdrempeliger. Onze 3 kinderen zijn ongeveer even oud. Wanneer ben jij uitgerekend?

    @Moedie ja hoop houden hoor! Waar is jouw dochtertje door overleden? En nog zo kort geleden :(...
     
  12. Daphne91

    Daphne91 Fanatiek lid

    5 dec 2013
    2.073
    465
    83
    Vrouw
    Drenthe
    Absoluut hoor, dit herken ik wel. Ik weet heel weinig verhalen nog eerlijk gezegd. Zo af en toe is er me een bijgebleven, maar meer niet eigenlijk. Ik ben 21-08 uitgerekend nu. Vorige keer zat ik met 16w in de ziektewet, dat hoop ik nu te voorkomen al merk ik stiekem dat genieten niet lukt en we wederom van echo tot echo leven. Wanneer ben jij uitgerekend? Ik denk dat zwangerschappen voor moeders als ons altijd een lastig iets blijft.
     
  13. conejita

    conejita Fanatiek lid

    14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    30 maart maar word wrsch eerder ingeleid. Ik denk zelf zo rond de 20e. Tweede trimester was ik wel veel meer ontspannen. Nu echt anders.
    Heb gelukkig wel mijn zoontje die me bezig houdt haha en afleidt. Maar echt genieten zo onbezorgd dat lukt bij ons gewoon niet meer. Ik zit ook al een tijdje in de ziektewet hoor. Hoop je op een jongen of meisje of maakt 't je niet uit?
     
  14. Daphne91

    Daphne91 Fanatiek lid

    5 dec 2013
    2.073
    465
    83
    Vrouw
    Drenthe
    Spannend! Dat begint nu toch wel dichtbij te komen kan ik me zo voorstellen! Ik snap je wat dat betreft wel, het is een meisje en zolang je maar je kleine meid in je handen hebt is het denk ik pas goed. Hier kon ik na 30w pas geloven dat Nathan mogelijk wel bij ons op zou groeien. Praktisch gezien zou een jongen goed uitkomen, een meisje zou ik zelf ook heel leuk vinden. Mijn man heeft wel een lichte voorkeur voor een jongen (want dat is bekend ;))
    Ik snap dat het echte genieten er niet meer inzit, dat is volstrekt logisch. Zit je vanwege Noa al een tijdje in de ziektewet? Ook dat vind ik heel normaal in deze situatie. Zelf dus ook 7 maanden (incl verlof) thuis gezeten. Hopelijk trek ik het nu beter.
     
  15. conejita

    conejita Fanatiek lid

    14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Nee, niet vanwege Noa. Ik heb gewoon gewerkt na haar (eigen bedrijf, halve dagen) en na de geboorte v mijn zoontje ook 2 jaar. Nu met 3.5 mnd in ziektewet vanwege eigenlijk dat 't mentaal en fysiek gewoon te veel was :werken en daarnaast het huishouden en zorg voor zoontje, man werkt onregelmatig en heb geen hulp v opa's en oma's of zo. Liep eigenlijk daarvoor al een tijdje op mijn tenen ook.
    In Spanje hier gaan veel vrouwen eerder in de ziektewet. Die hebben dan geeneens een hoog risico zwangerschap zoals ik of meegemaakt wat ik heb meegemaakt. Dus vind 't wel ff goed zo ;).
    Haha mijn man had ook een lichte voorkeur voor een jongen om dezelfde reden :D.
    Ja, je blijft gereserveerd he, wat je zegt dat' Nathan "mogelijk" bij ons zou opgroeien' . Eerst zien dan geloven he. Het is gewoon niet meer vanzelfsprekend.
     
    Madelie vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina