Ik ben zwanger! Maar waarom voel ik me dan zo normaal?

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door MamaEva86, 27 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaEva86

    MamaEva86 Bekend lid

    9 apr 2014
    588
    26
    28
    Leiden
    Vorige week twee positieve testen op tafel, 's avonds mijn man de testen samen met een rammelaar in cadeau papier gegeven. Hij was super blij. Sinds oktober 2018 probeerden we voor een tweede kindje.

    De eerste kwam totaal onverwacht en overdonderde ons compleet. Het was heel zwaar, maar ook bijzonder, romantisch en magisch. We konden niet slapen en lagen samen de giechelen en waren zo heftig blij. Als een soort van droom.

    Dit keer is het zo nuchter. We zijn al een tijdje getrouwd, wonen samen, zijn bezig met werk, mijn bedrijf, financiën, kind 1 naar school brengen en halen. Lekker praktische dingen regelen, saai, burgerlijk en nuchter.

    Nu ben ik 5 en een halve week zwanger er zijn we zo nu en dan een beetje blij, maar ik mis die sprankeling die we bij de eerste hadden. Het is zo weloverwogen en simpel. Misschien komt het nog als de buik begint te groeien..

    Hoe dan ook, ik ben weer zwanger! Dus weer terug op het forum. Ik hoop dat het kletsen met jullie me ook op die roze wolk zullen helpen
     
    Rosy90 en RobinBird vinden dit leuk.
  2. MDvD96

    MDvD96 Fanatiek lid

    2 dec 2018
    1.006
    1.510
    113
    Vrouw
    Welkom terug, en gefeliciteerd! Hoop dat je snel van de zwangerschap kan gaan genieten!
     
  3. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Gefeliciteerd!
     
  4. Chrissie1990

    Chrissie1990 Fanatiek lid

    26 aug 2016
    1.180
    1.079
    113
    Hulpverlener
    Gefeliciteerd
     
  5. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    Gefeliciteerd!
     
  6. Daphne91

    Daphne91 Fanatiek lid

    5 dec 2013
    2.073
    465
    83
    Vrouw
    Drenthe
    Gefeliciteerd! Ik herken het wel ergens. Misschien omdat het spannende er vanaf is? En inderdaad bij mij groeit de blijdschap wel bij iedere echo. Of dat hierdoor komt of door de voorgeschiedenis weet ik niet zo goed. Ik wens je een fijne zwangerschap tos.
     
    MamaEva86 vindt dit leuk.
  7. MamaEva86

    MamaEva86 Bekend lid

    9 apr 2014
    588
    26
    28
    Leiden
    Dank je wel voor de felicitaties en dank je wel Daphne! Fijne :)
    Ik kijk ook uit naar die eerste echo en uberhaupt de intake bij de verloskundige.
     
  8. Hbz

    Hbz Actief lid

    23 nov 2013
    370
    92
    28
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Oh zo herkenbaar. Ben nu zwanger van de 3e en voel me ook zo normaal behalve dat ik zo moe ben en zwanger zijn over het algemeen echt verschrikkelijk vind. Maar ik weet ook dat ik niet kan wachten om dit kleine hummeltje te ontmoeten, moet alleen ff de 9 maanden doorkomen (naja inmiddels nog 6 maanden)

    Moet wel zeggen dat wanneer je een echo hebt gehad het steeds echter en mooier wordt, tenminste dat was hier zo en als ik straks het geslacht weet wordt dat hopelijk nog veel meer!

    Van harte gefeliciteerd ♡
     
    MamaEva86 vindt dit leuk.
  9. kimmaikel24

    kimmaikel24 Fanatiek lid

    22 nov 2012
    1.013
    638
    113
    Gefeliciteerd ! :)
    Heel herkenbaar hier.
    Hebben een zoontje en was voor ons oké.
    Tot ik onverwachts zwanger raakte van de tweede.
    We zijn er wel mega blij mee , maar had wel even nodig.
    Merk ook dat ik de eerste veeeeel spannender vond dan nu :roflmao:
     
  10. Summer1991

    Summer1991 Niet meer actief

    Gefeliciteerd! Alsof ik mijzelf hoor praten! Onze eerste was ongepland maar heel erg welkom. Ik was door spiraal heen zwanger geraakt. Wij waren ook heel erg geschrokken maar toch ook magisch. Nu 3 jaar verder heb ik een goede baan, zijn we getrouwd en idd dat burgerlijk leven. Nu sinds november 2018 zijn we gestart voor een tweede kindje en ben morgen 6 weken zwanger! Ik vind het echt helemaal geweldig, alleen maak ik mij veel meer zorgen dan de eerste keer. Eigenlijk alleen maar. En hoe hard ik mij best ook doe. Ik ben zo bang.
     
  11. MamaEva86

    MamaEva86 Bekend lid

    9 apr 2014
    588
    26
    28
    Leiden
    Nou, inderdaad een herkenbaar verhaal, haha! En allebei bijna even lang zwanger. Leuk.

    Waar maak je je zorgen om dan?
     
  12. MamaEva86

    MamaEva86 Bekend lid

    9 apr 2014
    588
    26
    28
    Leiden
    Gisteren kwam en goede vriendin van mij op visite die al 10 jaar tevergeefs probeert zwanger te worden. Ik zat er best mee dat ik haar moest gaan vertellen dat ik nu zwanger ben van een tweede, al heeft ze me wel laten weten hoe blij ze is dat we aan het proberen zijn en dat ze hoopte dat het ons zou lukken, hoe blij ze zou zijn voor ons.
    Nou was ik gisteren aan het stofzuigen voor ze kwam en dacht ik opeens "Ze is zwanger!"

    Ze kwam binnen, we gingen naar de keuken om thee te zetten, ik keek naar haar buikje en ze is een kleine en erg slanke vrouw maar ik zag toch een kleine bolling in haar buik, minuscuul, maar toch! We gingen zitten op de bank en ze zei: "Ik zal maar meteen met de deur in huis vallen, ik ben zwanger!"
    We hebben gegild en gelachen en gehuild en toen zei ik: "Nou, dan val ik ook maar met de deur in huis, ik ben ook zwanger!" En nog meer gillen en juichen en elkaar vasthouden.

    Wauw. Na 10 jaar niets is ze zomaar plots zwanger geworden! We zijn 4 dagen na elkaar uitgerekend. Oh ik ben zo gelukkig!!!

    Moest ik even delen :)
     
    Want2beAmom, Coccie, Magnolia29 en 4 anderen vinden dit leuk.
  13. Summer1991

    Summer1991 Niet meer actief

    Wauw echt wonderen bestaan!! Wat heerlijk dat jullie dit samen kunnen delen! Genieten dus!!!
     
  14. Summer1991

    Summer1991 Niet meer actief

  15. MamaEva86

    MamaEva86 Bekend lid

    9 apr 2014
    588
    26
    28
    Leiden
  16. USAbaby

    USAbaby Fanatiek lid

    14 feb 2014
    2.229
    1.904
    113
    Vrouw
    Ja ik snap wel wat je bedoelt, je bent nu ook veel realistischer omdat je ook weet wat er gaat komen, genieten komt vanzelf maar ik moest bij de tweede ook wel bewust de genietknop af en toe aanzetten anders is het zomaar voorbij zeg maar. En nog gefeliciteerd! Super leuk ook met je vriendin!
     

Deel Deze Pagina