Zodra er een harde buik aan komt krijg ik het vreselijk benauwd. Is dat normaal? Ik heb in mijn vorige zwangerschappen nooit een harde buik gehad dus dit is sowieso nieuw voor mij.
Niet vreemd dus? Ik weet precies wanneer ik een harde buik gaat krijgen doordat ik vlak daarvoor zo benauwd word. Dat gevoel blijft tot die harde buik weg trekt.
Hoe is je bloeddruk? Mijne was altijd laag, ik linkte het daar aan. Alsof alles naar m'n buik ging en er niks overbleef voor de rest
Ik heb dat bij de meeste harde buiken ook, ik kan dan ook echt niet meer praten bijvoorbeeld. En zodra de harde buik weg is, is die benauwdheid ook weg
nee geen band gevoel. Ik weet waar ik op moet letten ivm mijn bloeddruk. Dit is echt een benauwd gevoel wat weg trekt als de harde buik weg trekt. Verder heb ik er geen last van. Ben overigens gisteren nog gecontroleerd in het ziekenhuis maar dit vergeten na te vragen
Had ik bij m’n eerste zwangerschap ook. M’n hart deed ook gek tijdens een harde buik. Echt heel vervelend!
Ik ook en toen lag ik daarop zes weken in het ziekenhuis. Hoge bloeddruk, eiwit in urine en een benauwd gevoel. Ik wil je niet bang maken maar ik zou echt een check laten doen.
Misschien toch gewoon even bellen? Je spieren in buikholte trekken samen waardoor je wellicht even hoger moet ademen. Omdat de baby al vrij groot is heb je die longcapaciteit nu niet. Daarom benauwd. Zakt de harde buik en ontspannen je spieren meer.. dan kun je ook weer via je buik ademen en de baby zo meer ruimte geven. Benauwdheid zakt. Klinkt logisch?
Op basis van uw beschrijving zeg ik dat je mijn harde buiken beschrijft. Beetje hyperventilatie gevoel maar dan een drukkend gevoel bij.
Aangezien ik hier minimaal 20 harde buiken op een dag heb ... kan er helemaal bij hoor! Ik weet soms ook niet meer hoe op adem moet komen na een paar harde buiken... Sporten is het... maar met je bloeddruk extra opletten inderdaad, maar dat doe je
Dit had ik precies hetzelfde! Dus vantevoren al voelen dat een harde buik eraan ging komen, zo vreemd gevoel. Maar overleg diy soort dingen zeker ook met je vk