Buikpijn; gyn bellen?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Beppie, 6 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beppie

    Beppie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    1.109
    0
    0
    Ik heb al een aantal dagen behoorlijk last van mijn buik.
    Er staat een enorme druk op, volledig gespannen. Het is echt niet fijn meer.
    Verder is het rond mijn navel erg gevoelig, zeg maar gerust pijnlijk.
    En ik heb boven in mijn buik een drukkende pijn. Daar heb ik vooral last van. Helemaal als ik loop of zit (bh druk er 'lekker' op)
    Ook heb ik daar aan de rechterkant al een week een beurse plek. Er is niets te zien, maar het doet goed zeer.
    Ik begin me intussen een beetje zorgen te maken, omdat ik nog even moet, en nu al nergens meer toe in staat ben. Kan wel janken...
    Als ik nou 10 weken verder was, zou ik het niet zo vreemd vinden, maar nu... (27,5 wkn) En bij mijn dochter had ik dit soort klachten helemaal niet.

    Ik moet er wel even bij vermelden dat ik een hoge bloeddruk heb (157/92 gemiddeld) en een behoorlijke bekkeninstabilteit.
    Daardoor doe ik al zo goed als niets, dus me te druk maken kan geen reden zijn (word moe van het niets doen)

    Moet ik de gyn bellen voor een vervroegde afspraak (moet eigenljk de 20e pas weer) of maak ik me druk om niets?

    Alvast bedankt
     
  2. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Beppie,

    op zich is dit de periode van harde buiken, je buik staat dan gespannen. Je kunt letterlijk een beurse plek hebben van voetjes die porren. Ik ben eigenlijk niet echt ongerust als ik je verhaal lees. Maar je bent wel onder controle van de gynaceoloog dus die moet eigenlijk beslissen of je gezien moet worden of niet. Ik zou even bellen met de assitente, je verhaal vertellen en de arts laten beslissen of je eerder moet komen of niet.

    Mirjam
     
  3. Beppie

    Beppie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    1.109
    0
    0
    Oké, bedankt voor je antwoord.
    Ik ga straks even bellen.
     

Deel Deze Pagina