Hallo allemaal, Na bij mijn vorige zwangerschap pre-eclampsie en Hellp te hebben gehad zijn mijn man en ik er sinds twee maanden aan toe om weer te proberen een kindje te krijgen. Dit is voor ons verschrikkelijk spannend, omdat het de vorige keer echt bijna helemaal mis is gegaan. Zowel met mij als met onze dochter. (nu bijna twee en helemaal gezond gelukkig ). Onze dochter is met een spoedkeizersnede gehaald met 30 weken zwangerschap. Zij heeft hierna nog twee en een halve maand in het ziekenhuis geleden waarvan 3 weken op de instensive care van het WKZ (Nicu). Ik heb aan dit hele gebeuren een hoge bloeddruk overgehouden waarvoor ik medicijnen slik, en een trombosebeen waardoor ik bij een evt. volgende zwangerschap een jaar lang antistolling moet spuiten. Toch willen we het proberen. Ik sta onder strenge controle bij een professor in het WKZ, dus dat stelt wel een beetje gerust. Na een aantal tests is eruit gekomen dat ik 25% kans heb dat ik weer hellp krijg, maar 87% dat het pas na de 37e week begint. Ik vroeg me af of hier ook mensen zijn die hetzelfde hebben meegemaakt en ook weer opnieuw zwanger willen worden. het lijkt me fijn om eens met "gelijkgestemden" te praten. Groetjes van Vlinderbloem.
Een goede vriendin van me heeft bij haar eerste zwangerschap ook ernstige pre-eclampsie gehad. Ze hebben het kindje met zo'n 26 weken moet halen. Alles lijkt nu goed al blijft het een klein wormpje (hij is nu 4). Ze is nu ook in verwachting van de tweede, ook haar is verteld dat ze een verhoogde kans heeft dat het weer gebeurt, maar ook dat het dan waarschijnlijk wel later in de zwangerschap zal gebeuren. Een spannende tijd... Ik wens je veel sterkte... Liefs Wup