Ik lees al een tijdje mee en heb besloten om me maar eens voor te stellen, ik weet alleen niet hoe actief ik uiteindelijk zal zijn, maar we zien wel. Ik ben "Raket78", 38 jaar oud, getrouwd met een Canadees en woonachtig in Canada, heb een dochter en onlangs een miskraam gehad na een poging zwanger te raken van een tweede kindje. In 2012 raakte ik zwanger van mijn dochter, "Raketje", die in juni 2013 werd geboren. Het was een heftige bevalling en het was nogal traumatisch. Mede daarom schoven we de wens voor een tweede kindje voor ons uit. Gaandeweg begon ik ervan uit te gaan dat Raketje enigs kind zou blijven. Ik word immers in oktober 39. Een paar maanden geleden gaven we aan elkaar toe dat we toch nog wel een kinderwens hadden en al gauw was het raak. We waren blij verrast en vonden het heel spannend. De uitgerekende datum was 20 januari 2018. Op 3 juni vertelden we het aan de ouders van mijn man, op 4 juni aan Raketje en op 5 juni 's-ochtends via Skype aan mijn ouders in Nederland. Ik voelde sinds de positieve test zo'n drang om het nieuws te delen, maar het geluksgevoel dat hoort bij het delen van zulk mooi nieuws bleef uit. Ik kon er mijn vinger niet op leggen. Die dag kreeg ik 's-middags bruinverlies, op 6 juni zat ik een hele dag in de ER voor een bloedtest en een echo (nogmaals, ik woon in Canada), waaruit kwam dat ik een dikke week minder ver zou zijn (onmogelijk, want dan zou ik rond mijn eisprong positief hebben getest) en dat er geen hartactie zichtbaar was. Toen wisten we genoeg. Op 7 juni gaf ik de planten water met de plantenspuit en zag ik een regenboog in het water. Die avond kreeg ik rond 7 uur met 7w4d een miskraam. Later die avond gaf mijn man de planten water en zag ook hij een regenboog. We noemden het vruchtje Rainbow en begroeven het in de tuin. Ik heb een steen beschilderd die er bovenop komt te liggen zodra de beschermende lak droog is, en onze dochter heeft daarbij geholpen. Het is inmiddels meer dan een maand geleden. We besloten niet te wachten met proberen weer zwanger te worden. Rainbow komt nooit meer terug, maar onze wens is een tweede kindje en dat is nog steeds zo, en wachten is op mijn leeftijd onverstandig. De huisarts staat vierkant achter ons. Twee weken na de miskraam had ik mijn eerste negatieve zwangerschapstest in mijn handen, iets waar ik nog nooit eerder zo blij mee was. Een paar dagen later meende ik mijn eisprong te voelen. Inderdaad werd ik keurig 13 dagen later ongesteld, wat de normale lengte van mijn lutteale fase is. Het was wel een vreemde "cyclus", ik denk dat het hormonaal niet echt in balans was. Nu dus aan het begin van ronde 2. Emotioneel gaat het meestal wel, maar het hakt er toch wel behoorlijk in en ik denk dat het tijd kost om het te verwerken. Intussen gaat het leven gewoon door, en ook de pogingen om een tweede kindje te krijgen. Ik hoop dat ik een eventuele volgende zwangerschap met optimisme en vertrouwen zal kunnen benaderen!
Ik ben eindelijk ongesteld geworden met een cyclus van 40 dagen. Ik twijfel om naar de gynaecoloog te gaan vanwege de lengte van mijn cyclus. Maar het verschilt steeds weer dus maar even afwachten. @Raket78 Welkom. Wat naar die miskraam. Hopelijk word je snel weer zwanger en mag je een wondertje in je armen vasthouden.
@Kenikela fijn dat je weet waar je aan toe bent. Hopelijk is je cyclus nu weer gewoon. @Raket78 Welkom. Heftig hé een miskraam. Ik had dat niet verwacht. Hopelijk is het snel weer raak. Kan me voorstellen dat je je wat gehaast voelt vanwege je leeftijd
@Raket78 welkom! Het is zeker heftig Hier nog steeds geen menstruatie. Contact gehad met zh.. moet nog een maand wachten voordat ik langs mag komen Pfff verschrikkelijk dit. Maandag alweer 2 mnd geleden
Wat vervelend dat lange wachten he...heb je enig zicht op je cyclus door temperaturen of ovulatietestenkunnen krijgen?
Ooh dames vind het weer zo spannend. Wilde echt wachten tot nod dit keer maar vanavond toch getest op 8 dpo. Dacht heeeeel licht een tuurstreepje te zien dus net cb test gedaan. Helaas negatief. Weer wachten dus
@R1988 jeejtje, waarom nog een maand wachten, snappen die artsen niet dat je gewoon wilt weten waar je aan toe bent? Succes! @Sterree spannend he! 8dpo is wel erg vroeg inderdaad! Maargoed, tuurstreepje?? Wie weet!!! Zelf zit ik op 10 dpo maar test echt pas op 14! Vorige cyclus was mijn luteale fase 12, dus als ik niet zwanger ben hoop ik weer op 12 te zitten, scheelt me weer 2 dagen stress haha!
Ik ben de laatste dagen zo misselijk + de andere kwaaltjes die ik heb, kon ik t gisteren niet laten en heb ik in de pauze getest met een k2v5. Negatief natuurlijk...dus ook hier nog even wachten.
Jaa veel te vroeg....mijn man heeft de rest van de testen en afgesproken dat we zondag pas weer testen. Dan 14 dpo en zou zaterdag ongesteld moeten worden dus. Spannend @Miranda87 wat zegt je gevoel? ik heb er wel een goed gevoel over maar ben zo bang om teleurgesteld te worden
Spannend dames!! Bij mij was de test op 8dpo ook nog negatief en op 9dpo licht positief. Maar wel verstandig dat jullie nu allebei je nod afwachten. Ook al is wachten heeeeel moeilijk!!
@Katsje balen he dat je van alles voelt! Om gek van te worden!!! @Sterree sorry maar ik zie ook niks Wat niet is kan nog komen he! Zelf ook een goed gevoel maar zoooo een angst weer teleurgesteld te worden.... Mijn 'krampjes' zitten nu wat hoger (net als toen ik zwanger was) maarja heel vaak denk ik van alles te voelen dis ga er maar nie teveel vanuit! Zaterdag nod maar dan heb ik vrijgezellenfeestje dus denk vrijdag ff testen als ik nog nie ongi ben, wa denken jullie? (Zaterdag is 14 dpo) @rianne2985 hoe is het? Al een echo in de planning?
Ha meiden, ook ik heb hier een beetje meegelezen(nog niet alles, maar ben een heel eind) en denk dat het fijn is om er met lotgenoten over te praten/typen. 33 dagen geleden hebben wij de miskraam opgewekt, omdat tijdens de echo(9weken) bleek dat het hartje met ruim 7 weken was gestopt... Wat een verdriet heb ik hiervan gehad... en nog steeds vind ik het verdrietig, sommige momenten ook écht nog heel zwaar... Vooral ook omdat het voor veel mensen om je heen alweer 'gewoon' is en het onderwerp vermeden wordt.. Mensen die het hebben meegemaakt gaan er heel anders eerst mee om, wat en herkenning en liefde en woorden soms! De wens voor nog wondertje (we hebben al een prachtig zoontje van bijna 2) is er niet minder om geworden en aangezien in pcos heb, de cyclussen niet altijd even regelmatig zijn, wilde ik plotseling toch niet een ronde wachten. Heb t idee dat ik in m'n vruchtbare dagen zit. Wat spannend om het weer te proberen!
Welkom @Cin1985 verdrietige ervaring.. Geeft niks dames zie zelf ook niks op de foto door het uploaden. Zie op de test wel een heel vaag streepje! Ik hoop het zo Zondag test ik pas weer. Samen met mijn man. Spannend allemaal. Jee @R1988 wat wordt jouw geduld op de proef gesteld zeg. Hoop zo voor je dat je snel ongesteld bent dan kan je iig weer verder