@Katsje zette het toch eindelijk door.. Even flink balen en op naar de volgende ronde! Goed dat je voor nu duidelijkheid hebt! @Miranda87 Hoe voel jij je nu?? @Mamavanhannah wat gek dat je temperatuur zo raar doet! Nog geen duidelijkheid over je eisprong! Nog maar even doortempen...!
Goedemiddag dames Ik heb een beetje de verhalen gelezen maar niet alles. Mag ik hier ook meeschrijven Even ons verhaal. We hebben in 2013 een gezonde tweeling mogen krijgen na 36 weken zwangerschap. Hier hebben we clomid voor gebruikt omdat ik geen eisprong van mezelf heb. In mei 2016 ben ik gestopt met de pil voor een broertje of zusje. In december heb ik een vroege miskraam gehad. En in maart dit jaar zijn we naar de gyn gegaan om stappen te bespreken. Hier kwam ook uit dat ik pcos heb. Op de verjaardag van onze twins 27 mei heb ik totaal onverwachts een positieve test gehad. Helemaal op een roze wolk. Op 9 juni de eerste echo omdat deze afspraak al stond. 10 juni een giga bloeding gehad. En na het weekend toch een goede echo gehad als controle. 2 weken daarna de grote klap gehad dat het hartje niet meer klopte. 30 juni heb ik tabletten gekregen om de miskraam op te wekken. Ik raakte het vruchtje kwijt diezelfde dag. Bij de controle op 14 juli bleek ik nog steeds niet schoon te zijn. En moest ik nog een sessie tabletten gebruiken. Afgelopen maandag bleek ik nog steeds niet schoon te zijn nu krijg ik maandag toch een curretage. Ik ben best op van alle weken wachten en toch te horen krijgen dat het nog steeds niet voorbij is. Als alles dalijk goed is willen we toch weer proberen voor een 3e wondertje als alles meezit mogen we ook gelijk weer starten met clomid. Ik hoop dat jullie ook snel een wondertje mogen krijgen. Xx
@Cin1985 ik voel me best goed, ben in de middag/avond best misselijk (gelukkig, want was de vorige keer niet) en sta smorgens om 4u even op om wat te eten zo een honger heb ik haha maar ben vooral heel bang Het feit dat het nuw eer gelukt is wil natuurlijk niet zeggen dat het ook goed gaat... Hoe zat jij nu in je cyclus?
@Becca1989 wat een heftig verhaal zeg! Jeejtje en zo een lange nasleep dat je er eigenlijk nog middenin zit Hopelijk maandag na de curretage mooi schoon en kunnen jullie door
@Becca1989 wat een verdrietig verhaal... En dan ben je er ook al zolang mee bezig en is het nog niet klaar... Hoop dat maandag alles goed gaar en je daarna weer vooruit kan gaan kijken naar het verwerken van dit alles! @Miranda87 Kan me best een beetje voorstellen dat je bang bent dat het weer fout gaat... Onbezorgd zwanger zijn zit er denk ik niet meer echt in...! Ik zit nu op dag 43 na de ma/mk. Het idee dat ik rond de 17e vruchtbaar was, maar kan ik ook helemaal naast zitten Zal zelfs blij zijn als ik ongesteld word, dan kunnen we verder!
Ja irritant. Nu nog steeds geen duidelijkheid, donderdag dus 0.1 gr omhoog, vandaag weer 0,3 gezakt. In het temperatuurkaartjes forum las ik dat het nog zou kunnen dat ie morgen ineens stijgt en zo niet dan heb ik dus ondanks de positieve ovulatietest nog geen eisprong gehad. Dan heeft mn lichaam wel een poging gedaan ofzo maar kennelijk niet gelukt. Bah vind het zo irritant dit wachten vooral omdat het zo vaag is hoe lang het nog gaat duren. Maar goed dat hoort erbij geloof ik he @Becca1989 , wat een verhaal. En wat vervelend dat het nog steeds niet schoon is! Zaten wij niet in hetzelfde mama/babygroepje trouwens, van eind jan begin feb uitgerekend? Onze miskraam was ook rond dezelfde tijd zie ik.
Klopt idd dat we er samen in zaten. Ik was ook lid van de Facebook pagina. Inmiddels wel weggegaan daar maar er zijn best veel meiden totaal waar het bij misgegaan is. Hoe is het verder bij jou afgelopen. Je kreeg je miskraam op vakantie toch? Ik hoop snel meer zekerheid voor je qua je temperatuur best irritant lijkt me. Andere dames bedankt. Het is idd best vervelend dat het allemaal zo lang duurt voor we verder kunnen. Mag maandag om 8 uur al melden dus blij dat het zo vroeg is. Hopelijk mogen / kunnen we daarna aan de slag met verdere stappen. Xx
Wel eindelijk duidelijkheid. Jammer van de duivels, je had het toch liever anders gezien. Maar nu kan je wel verder en weet je dat je lichaam 'nog werkt'. Hoeveel dagen waren het nu in totaal?
Ja mijn miskraam was op vakantie. Toen ik in NL op controle mocht was ik gelukkig helemaal schoon, dus dat viel mee. Nu is het dus wachten op die eisprong, ben maar weer verder gegaan met ovutesten en temperaturen maar nog niks... Hopelijk is t bij jou nu ook snel schoon!
Dag meiden! Zou ik ook mogen mee praten? We hebben 2 gezonde kinderen. Heb op vorige week een miskraam gehad bij 7 weken. Verloskundige gaf aan dat het vruchtje al gestopt was met groeien bij 5-6 weken. Gelukkig is alles schoon en kunnen we gaan voor nog een zwangerschap. Ben alleen zo bang dat het weer misgaat. Die achtbaan van intense blijdschap naar puur verdriet...wil dat echt niet nog een keer...
@R1988 Balen meis!! Maar aan de andere kant wel duidelijkheid... Hopen op prachtig nieuws de volgende ronde...! @LiefenLeed Welkom! Heel herkenbaar, de achtbaan van emoties. Het is heel intens en heb hier zelf ook dubbele gevoelens; heel graag opnieuw zwanger willen worden maar ook bang dat t weer mis zal gaan en dat je dan weer door alle emoties heen moet... Heb nog steeds momenten dat ik heel erg verdrietig ben.
@R1988 Altijd weer een teleurstelling lijkt me. In welke ronde zit je na de miskraam? @Becca1989 Hopelijk ben je snel helemaal schoon
Ja die achtbaan van emoties is heftig he. En teveel ermee bezig zijn helpt niet, maar ja je kunt het ook moeilijk stopzetten he. Hopelijk is het voor ons allemaal snel weer raak en zijn we dan snel door die eerste twaalf weken heen!
Ik heb nu meer duidelijkheid. Het geeft mij meer rust. Nu weer opnieuw beginnen. En de onderzoek afwachten
Hallo dames, Ik heb een week geleden een mk gehad op 5weken. Op de echo deze week dacht de gyn dat alles er wel al uit was. Ik zit in de MMM om zwanger te worden. Ik zou 1 cyclus willen afwachten alvorens terug met alles te beginnen. Heeft het zin om te beginnen met temperaturen? Iemand ervaring mee? Heb het nooit gedaan... het lijkt nu alsof het bloeden gestopt is sinds vandaag. Zou ik er nu dan mee kunnen beginnen? Zo krijg ik hopelijk een zicht op de volgende cyclus.. of heeft het zo snel nog geen zin? Ik denk om binnen 2 weken ofzo nog een echo te laten nemen om zeker te zijn dat alles proper is.. Ik wil gewoon zo snel mogelijk terug verder nadat we begin dit jaar ons zoontje zijn verloren na de bevalling. Daarom dat ik graag een zicht wil op men cyclus nu.. of heb ik teveel goede hoop dat men cyclus al zo snel terug op gang gaat komen..?!
@Lotusbloempje wat heftig dat je je zoontje verloren bent... Wat een verdriet moet je daar van hebben... Het kindje helemaal mogen dragen en het dan verliezen... Woorden schieten tekort.. En dan nu ook nog een miskraam.. Zo niet eerlijk!! Over het temperaturen; ik heb dit gedaan voor de zwangerschap van ons zoontje. Elke dag om dezelfde tijd (dus ook in het weekend wekker zetten!). Ik zette het in de app Fertility Friend. Die geeft dan op een gegeven moment aan wanneer je eisprong is geweest ( altijd achteraf, als de temperatuur erg stijgt, daarvoor is dan je ei geweest). Deze keer nog niet getemperatuurd, wil zelf ook m'n eerste menstruatie afwachten na ma/mk, inmiddels op dag 45 en nog niets te zien.
Ik temperatuur ook en ja daar kun je zeker mee beginnen! Zorg voor een digitale thermometer, liefst met twee cijfers achter de komma maar dat is niet noodzakelijk. Als je het dagelijks doet op dezelfde tijd, voor het opstaan (dus zonder uitgebreid te bewegen) en na minimaal 5 uur rust kun je een patroon gaan zien en zie je je basale temperatuur. Bij mij varieert dat deze cyclus van 35,4 tot 36,6, dat verschilt per persoon. Op de dag van de eisprong kun je een kleine dip zien, maar dat hoeft niet. Je eisprong heeft zeker plaatsgevonden als je basale temp 0.3 graden is gestegen. Als je zwanger raakt, gaat je temperatuur na de innesteling verder omhoog.