Opnieuw zwanger worden na missed abortion of miskraam

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Missbrouwer, 4 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamavanhannah

Mamavanhannah Actief lid

23 apr 2017
    178
    39
    28
    Vrouw
    Ok nou dat klinkt eigenlijk best positief! En gebruik je ovulatietesten of temperatuurmethode? Of is dat allemaal op goed geluk gegaan?

2. Katsje

Katsje Fanatiek lid

17 mrt 2017
    1.596
    828
    113
    Vrouw
    Ridderkerk
    Haha, op goed geluk:rolleyes: Tempen is niks voor mij en ovutesten gewoon geen zin in:D Dus nu ook maar op goed geluk;)

3. Mamavanhannah

Mamavanhannah Actief lid

23 apr 2017
    178
    39
    28
    Vrouw
    En dan telkens zo snel! Dat had ik niet echt verwacht dat dat kon met die pcos.

4. Katsje

Katsje Fanatiek lid

17 mrt 2017
    1.596
    828
    113
    Vrouw
    Ridderkerk
    Ja ik dus ook niet. Ik lees op verschillende forums dat vrouwen dus veel problemen hebben met zwanger raken. Ik heb dan ook heel lang getwijfeld aan de diagnose. Tot in mei dus de gyn zei dat het nog steeds aanwezig was.
    Waarschijnlijk heeft mn man dus goede zwemmertjes en ik goede eitjes!!

5. Cin1985

Cin1985 Bekend lid

5 jan 2014
    672
    260
    63
    Vrouw
    Leerkracht Basisonderwijs
    NULL
    @Mamavanhannah hier na een jaar proberen doorgestuurd, diagnose PCOS en meteen na 1 ronde Clomid zwanger geraakt. Het resultaat is nu net 2.
    Nu vanaf november weer bezig en zonder Clomid zwanger, helaas een miskraam in juni, maar het kan dus ook zonder Clomid, positief puntje. Mijn cyclussen waren voor de miskraam ook wat geregelder dan 2/3 jaar geleden, hoop dat dat zo blijft... Je weet het nooit! Nu hopen dat we snel weer zwanger mogen worden....!

Mamavanhannah vindt dit leuk.
  6. Mamavanhannah

Mamavanhannah Actief lid

23 apr 2017
    178
    39
    28
    Vrouw
    Wat een goed bericht Cin1985! Ik ben van mijn eerste dochter ook zwanger geraakt zonder medicijnen, eerste maand raak. En nu de miskraam was de derde ronde, viel me ook erg mee. Nouja nu hopelijk snel weer zwanger en anders kan ik vanaf okt starten met clomid gok ik.

7. Cin1985

Cin1985 Bekend lid

5 jan 2014
    672
    260
    63
    Vrouw
    NULL
    @Becca1989 hoe is het nu met jou? Geen bloedverlies meer?

@Mamavanhannah hoop dat je dan inderdaad ook met Clomid mag starten.

Ik heb fors overgewicht dus zal eerst flink af moeten vallen voor ze me dat weer voor gaan schrijven... Ben nu dus ook weer heel gezond aan het leven. Hoop dat ik gewoon snel weer natuurlijk zwanger mag worden.. ongesteldheid is over, nu op dag 7. Al wel aan het temperaturen. Vanaf dag 10 denk ik maar ovulatietesten. Vorige rondes pas tussen dag 19 en 28 eisprong maar wil m niet missen!!

8. Mamavanhannah

Mamavanhannah Actief lid

23 apr 2017
    178
    39
    28
    Vrouw
    Ik zit nu op 7 dpo (cyclusdag 44), volgende week testen, spannend! En als t negatief is dan heb ik hierna hopelijk een kortere cyclus en loopt t weer een beetje normaal.

9. Suus2910

Suus2910 Actief lid

22 feb 2015
    337
    184
    43
    Hier is het bloedverlies gestopt, gelukkig!
    Merkte jullie, na de miskraam, iets in jullie cyclus? Korter of juist langer?
    Had altijd zo rond de 40 a 45 dagen.. verschrikkelijk lang dus!

10. Mamavanhannah

Mamavanhannah Actief lid

23 apr 2017
    178
    39
    28
    Vrouw
    Ik zit nu in de eerste cyclus na de miskraam, waarbij ik de start van de miskraam als cyclusdag 1 tel. Dan is het nu cyclusdag 44, maar mn ovulatie was pas 7 dagen terug dus als ik standaard twee welen bovenop mn ovulatiedag tel kom ik op een cyclus van 51 dagen. Dat is voor mij de langste ooit. Meestal zit ik rond de 35, maar dit jaar eerder een van 44 dagen gehad. Wat dus voor het ziekenhuis de reden is om te denken aan pcos bij mij.

Maar ik heb wel vaker gehoord dat de eerste cyclus na een miskraam langer is dan gemiddeld dus zou me nog geen zorgen gaan maken.

11. Suus2910

Suus2910 Actief lid

22 feb 2015
    337
    184
    43
    @Mamavanhannah Spannend! Je mag bijna testen dus. Heb je al een voorgevoel?

Stomme vraag misschien.. heb van vk een aantal zwangerschapstesten van Moeders voor moeders meegekregen. Horen daar ook 4 druppels urine op? Ik weet het toch niet meer. Geloof dat die van de kruidvat dat wel waren maar weet 't niet meer zeker:rolleyes:

12. Mamavanhannah

Mamavanhannah Actief lid

23 apr 2017
    178
    39
    28
    Vrouw
    Inmiddels is het wel duidelijk dat ik ongesteld ben :( Mijn nod zou aankomende vrijdag zijn...

Ik weet verder niet hoe die Moeder voor moeder testen officieel horen te gaan, maar vlak voor mijn miskraam heb ik zo'n gesprek gehad met zo'n informatrice die de zw test voor mij deed. Zij druppelde dat kuiltje zeg maar waar die urine in moet, helemaal tot de rand vol.

13. Cin1985

Cin1985 Bekend lid

5 jan 2014
    672
    260
    63
    Vrouw
    NULL
    @Mamavanhannah wat balen meis, dat je al ongesteld bent geworden... Is toch weer een domper... Dikke knuffel van mij

Mamavanhannah vindt dit leuk.
  14. LiefenLeed

LiefenLeed Fanatiek lid

4 mei 2017
    1.275
    1.030
    113
    Mijn clyclus is verlengd met ongeveer 10 dagen...was al heel blij dat mijn lichaam het toch aanzienlijk snel weer oppakt met de cyclus. Je leest ook verhalen van weken/maanden :|

15. LiefenLeed

LiefenLeed Fanatiek lid

4 mei 2017
    1.275
    1.030
    113
    @Suus2910 Ik dacht dat die testen hetzelfde zijn als die van de kruidvat. Dus inderdaad met 4 druppels.

@Mamavanhannah BALEN! Hopelijk is het snel raak voor jullie!

Suus2910 vindt dit leuk.
  16. LiefenLeed

LiefenLeed Fanatiek lid

4 mei 2017
    1.275
    1.030
    113
    Ik heb afgelopen vrijdag een positieve ovulatietest gehad. En aangezien mijn slijm nu droger is, denk ik dat hij gesprongen is.
    Ga denk ik over 2 weken testen...mocht ik niet eerder ongesteld zijn of heel ongeduldig :roflmao:

17. Mamavanhannah

Mamavanhannah Actief lid

23 apr 2017
    178
    39
    28
    Vrouw
    Ja is inderdaad een vette domper. Was er wel even verdrietig van. Korte lf dan ook, maar een van 8 dagen... maar goed hopelijk deze ronde beter. eerder ovuleren hopelijk, en dan ook langere lf.

18. Suus2910

Suus2910 Actief lid

22 feb 2015
    337
    184
    43

Jeetje, balen zeg!! Hopelijk komende maand een betere cyclus met een mooi positief resultaat!

19. Paris91

Paris91 Fanatiek lid

22 jul 2017
    1.390
    1.282
    113
    Vrouw
    Hoi, mag ik hier meeschrijven?
    Mijn vriend en ik gaan sinds vorige maand voor ons eerste kindje, en verbazingwekkend genoeg was het in de eerste ronde meteen raak.
    Helaas is dit ook snel mis gegaan en heb ik een bbz. Moet morgen voor de 3e keer al sinds vrijdag naar het ziekenhuis voor hcg prikken en weer een echo, omdat het hcg niet daalt. Gelukkig stijgt het ook niet, en kan hopelijk mijn eileider bespaard blijven.
    Ik heb ontzettend veel pijnklachten hiervan, dus hoop dat het allemaal maar snel uit mijn lichaam gaat.

Mijn vriend wil hierna gewoon verder zoals we van plan waren; er gewoon niet mee bezig zijn en wel zien wanneer ik zwanger raak. We hebben ook geen haast.
    Maar ik weet niet hoe ik nog 'ontspannen' zwanger kan worden straks. Ik heb zoveel pijn en ben heel erg bang om dit nog een keer mee te maken.
    Hoe zijn jullie hier mee omgegaan?

20. Katsje

Katsje Fanatiek lid

17 mrt 2017
    1.596
    828
    113
    Vrouw
    Ridderkerk
    Jeetje heftig: eerste kindje, eerste ronde en dan een bbz. Ik heb 3 maanden geleden ook een bbz gehad. Alleen ben ik direct geopereerd en is mn eileider helaas wel verwijderd. Ook wij zijn eigenlijk gewoon verder gegaan. Tuurlijk zit de angst erin om het nog een keer te krijgen, maar ik blijf er heel nuchter onder....want ook met 1 eileider kan je nog steeds zwanger raken. Uit statistieken blijkt dat 1 op de 100 zwangerschappen uitmondt in een bbz.

Zijn er meerdere dames in je familie die een bbz hebben gehad? Bij mij heeft mn zus er ook een gehad, wat blijkt: allebei gewoon domme pech.

Wat mij op de been houdt: als ik nu zwanger blijk te zijn, moet ik naar de gyn voor een vroege echo om te kijken of het vruchtje op de juiste plek zit. Misschien krijg ik wel vaker een echo.

Wat ook veel helpt: praat/schrijf erover, krop het niet op. Heb je een Facebook-account? Op FB is er een besloten groep voor vrouwen met een bbz, daar kan je veel steun uit krijgen: zij weten als geen ander wat doorstaat.

Als laatste tip: luister naar je lichaam. Jij kent m als geen ander. Wil je liever even wachten met weer zwanger worden, praat erover met je vriend.

Heel veel sterkte de komende tijd *knuffel*

Deel Deze Pagina