moet t ff kwijt

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door angeliq, 14 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. angeliq

    angeliq Actief lid

    16 dec 2005
    110
    0
    0
    hoi allemaal

    mijn vriend en ik zijn nu inmiddels al bijna 1,5 jaar en 13 rondes verder om een baby te krijgen. Het begint ons allemaal wat lang te duren dus gaan we na onze vakantie in mei naar de huisarts om een afspraak te maken voor onderzoeken etc. ik hoop echt dat er niks aan de hand is maar ja je weet nooit.......ben een beetje bang voor wat er nog komen gaat wat als er iets "mis'' is maar wat als alles goed zit en we toch al een tijdje bezig zijn.....

    ik lees op deze site vaak mee met mensen en lees dan als ze zwanger zijn geworden dat dit vrij "snel" in gemiddeld 6 maanden toch gebeurt is. (ik weet dat dit niet voor iedereen zo is) dat maakt het voor mij zo beangstigend omdat wij ook al wat langer bezig zijn :(

    maarja me hartje is gelucht en ik houw jullie op de hoogte : :)
     
  2. ElviraR

    ElviraR VIP lid

    28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Kan me voorstellen dat j er onzeker van wordt meis. Dat wordt ik al een beetje na 7 maanden (vind ik ook al vrij lang, maar durf het naast jou bijna niet te zeggen...)
    Ik vind het heel normaal dat jullie na de vakantie eens een afspraakje maken. Zorg dat de huisarts genoeg tijd voor jullie heeft. Ik hoop dat jullie wens snel in vervulling mag gaan!
    Alvast suc6 bij de huisarts, maar eerst een hele fijne vakantie!
    Liefs Elvira
     
  3. Harley

    Harley Fanatiek lid

    16 feb 2006
    2.152
    0
    0
    assistent filiaalmanager parfumerie
    Hardinxveld-Giessendam
    Inderdaad dit is heel moeilijk, goed dat jullie een afspraak hebben gemaakt! Heel veel succes en ik hoop dat alle twijfel voor jullie wordt weggenomen.
     
  4. angeliq

    angeliq Actief lid

    16 dec 2005
    110
    0
    0
  5. Harley

    Harley Fanatiek lid

    16 feb 2006
    2.152
    0
    0
    assistent filiaalmanager parfumerie
    Hardinxveld-Giessendam
    You're welcome ;)
     
  6. chiesa

    chiesa Fanatiek lid

    4 mrt 2006
    2.533
    0
    0
    Hey, ik weet precies hoe jullie je voelen. Wij zijn precies een jaar geleden begonnen. Had in mijn voorstellen vertelt dat ik in april gestopt was met de pil, maar dat was inprinciepe eerder maar dat is een lang verhaal pff...

    Wij zijn een paar weken terug ook voor het eerst naar de huisarts gegaan, omdat ik ook het idee heb dat er wat mis is. (maar dat hebben er meer schijnt als je zwanger wil worden) Mijn huisarts zegt dat ze mij pas door kan sturen naar het ziekenhuis als we 2 jaar proberen. Waar we wel alvast mee moesten beginnen is dat mijn vriend zn sperma moest laten onderzoeken en dat is vandaag gebeurd! Zie andere topic. Daarna moesten we van de huisarts nog wachten hoe het zal gaan.... Maar ik ben ook ongeduldig etc.

    Goed dat jullie lekker op vakantie gaan en daarna een afspraak maken met de huisarts!!

    Succes met zwanger worden! Wie weet gebeurt het toch nog onverwachts....

    Groetjess
     
  7. ElviraR

    ElviraR VIP lid

    28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Jee 2 jaar wachten. Normaal kun je toch na 1 jaar worden doorgestuurd? Pfff da's lang...
     
  8. chiesa

    chiesa Fanatiek lid

    4 mrt 2006
    2.533
    0
    0
    Mijn huisarts zegt dat ze me pas na 2 jaar kan doorsturen naar het ziekenhuis. Maar ik zie bij sommige dat ze al eerder zijn door verwezen. Dit ligt misschien aan welke huisarts je hebt en welke klachten. Bijvoorbeeld niet menstrueren, zeer weinig menstrueren etc.
     
  9. Amira

    Amira Actief lid

    30 jan 2006
    230
    0
    0
    Volgens mij sturen ze je al na een jaar door. Dit staat ook overal op die medische sites. Die huisarts moet beter worden geinformeerd, denk ik.
    Meid, heb je al ovulatietesten gebruikt? Misschien dat die helpen. Want ik werd na 5 maanden al gek van dat klussen. Het is wel fijn en zo, maar als je alle twee werkt en school en nog een kind hebt, heb je niet altijd zin om te gaan klussen.

    Veel succes
     
  10. ElviraR

    ElviraR VIP lid

    28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Nou, hoop maar dat je niet zo lang hoeft te wachten. Suc6!
     
  11. chiesa

    chiesa Fanatiek lid

    4 mrt 2006
    2.533
    0
    0
    Ik heb inderdaad de ovulatie testen gebruikt, maar vaak geeft dat ding 'vruchtbaar'aan als je er midden in zit of te laat. Ik ben deze maand voor het eerst aan het tempen, eens kijken of ik dan ook een beter zicht heb. Ik heb ook nog eens een onregelmatige cyclus tussen 29 en 32. Valt op zich ook nog mee... Zal ik mijn husarts nog effe wijzen op 1 jaar ;)
     
  12. ElviraR

    ElviraR VIP lid

    28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Dat zou ik idd gewoon doen hoor. Tenzij je erachter staat dat jullie nog een jaar zo door gaan...(zou natuurlijk ook raak kunnen zijn binnen dat jaar)
     
  13. chiesa

    chiesa Fanatiek lid

    4 mrt 2006
    2.533
    0
    0
    Ja joh, wachten rustig af wat de uitslag is van mn mannetje zn sperma test en dan zien we dan wel... ;)
     
  14. ElviraR

    ElviraR VIP lid

    28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Idd suc6 met wachten meid. Dat gewacht ook altijd pfffff
     
  15. chiesa

    chiesa Fanatiek lid

    4 mrt 2006
    2.533
    0
    0
    Tjaa er zit niets anders op :) Jij ook he :) :)
     
  16. ElviraR

    ElviraR VIP lid

    28 okt 2005
    5.134
    0
    0
  17. IkenKleine

    IkenKleine Bekend lid

    23 mrt 2006
    975
    0
    16
    tjee 2 jaar wachten zeg, dat heb ik nog nooit gehoord. Anders kun je ook altijd een second opinion vragen aan een andere huisarts.
    Ken idd ook verhalen van stellen die al na 3kwart jaar of een jaar werden doorgestuurd. Zou er toch nog eens op aandringen.
    Veel succes!
     
  18. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Is niet onregelmatig hoor, als je telkens tussen de 29 en 31 dagen ongesteld bent, geldt je menstruatie als regelmatig. Wist ik ook niet, las ik pas ergens op een medische site.

    groetjes
     
  19. chiesa

    chiesa Fanatiek lid

    4 mrt 2006
    2.533
    0
    0
    Ooh dan valt t nog mee.... Maar ik keek vanmiddag nog in mn agenda en zag dat het begonnen was met 26 dagen en dat wordt nu steeds langer...

    Maar als het zo blijft ben ik tevreden hoor ;)
     
  20. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    normaal gesproken sturen de meeste artsen je door naar 1 1/2 jaar tervergeefse pogingen

    ikzelf heb 4 jaar ziekenhuis in en uit gelopen voor me eerste (jaren 90)

    puntje bij paaltje had ik poliepen in me eierstokken wat het uitblijven van een zwangerschap betekende

    hier zijn ze na een laproscopie achter gekomen,
    na die te hebben verwijderd was ik nog de zelfde mnd zwanger en na de geboorte van mijn oudste zoon nog geen 2 1/2 mnd later wederom zwanger van mijn oudste dochter

    een simpele ingreep die pas na 4 jaar aan het licht kwam :(

    succes meis en ik hoop dat het bij jullie ook iets simpels is en verholpen kan worden zodat jullie snel zwanger raken
     

Deel Deze Pagina