Hallo meiden! Ben nieuw hier op het forum! Heb me nog niet voorgesteld, maar zit stiekem al een paar dagen zwaar actief mee te lezen.. Ben echt helemaal verslaafd al, vooral onder de topic ''zwanger worden''! Dat zegt natuurlijk al genoeg! Hihi! Dus nog maar ffies voorstellen: Ik heet Tahnee Wij hebben besloten om vanaf deze maand te gaan proberen! Ben zooo blij, en vind het zoo spannend dat ik nergens anders meer aan kan denken! Ik zelf had al wat langer de kinderwens, maar mijn vriend wilde nog niet. Nu dus wel Jeeeeh! Nu heb ik een vraagje aan jullie... Omdat het allemaal nieuw is en ik het ook gewoon leuk vind en benieuwd ben naar jullie meningen.. Zijn jullie al vanaf de 1e maand gelijk aan de slag gegaan met ovulatie testen of meer in een later stadium? Alvast dankjullie wel! groetjes!!!
Nee, absoluut niet. Ik zou eerst gewoon ontspannen aan de slag gaan. Eerst maar eens uitvogelen hoe je cyclus is, en vrijen wanneer jullie willen. Ovutesten en al die ellende (want dat is het, geloof me) kan altijd nog. Maar ik zou er nu nog absoluut niet mee beginnen! Succes!
Ik sluit mij aan bij Liesben. Ik zou eerst gewoon een paar maandjes aankijken en lekker ontspannen klussen.
Gewoon lekker aankijken inderdaad! Natuurlijk is het spannend maar het is ook vooral erg leuk! Dus zou net als de rest lekker aankijken hoe het loopt .. Mocht het na een paar maandjes nog niet zo zijn, kun je kijken hoe je eisprong precies valt en hoe je cyclus is .. En dan bijvoorbeeld met ovu.testen! Veel plezier en veel succes :d
@Liesben, truus21 en sterretjesmama Wat fijn dat jullie zo snel een reactie konden geven! Echt fijn om te horen hoe jullie erover denken! Heb er totaal geen idee van, alles is nieuw en spannend! Ikzelf had ook al zoiets van we zien wel en laat het lekker op zn beloop, maar omdat je het natuurlijk zo graag wilt en uiteraard het liefst zo snel mogelijk, ga je aan dat soort dingen al gelijk denken of je dat nu al moet doen. Maar super bedankt voor jullie adviezen! Had ook al gelezen op internet dat het goed is om foliumzuur te slikken. Ik slik nu dagravit mama&baby. Daar zitten ook vitamines in. Dit is wel goed om alvast mee te beginnen toch? Groetjes Ta!
Dat is toevallig. Ik heb me ook een paar dagen geleden aangemeld en ben er al uren zoet mee geweest! Wij zijn het nu ook sinds kort actief aan het proberen, maar nog zonder ovulatietest. Wel houd ik nu mijn cyclus bij
Oke, dank jullie wel Gaan dr lekker van genieten! @Kaarr: wat leuk! Ja, op advies van de meiden hier, begin ik ook zonder ovulatietesten. Mn moeder had al tegen me gezegt dat ik daar voorlopig niet aan moest beginnen, maar toch ga je eigenwijs doen! Haha! Jullie veel succes met zwanger proberen te worden!
@Kaarr: Zat net even op je profiel te kijken en bij je geplaatste topics, maar las dat je toch al een 9 maandjes bezig bent, das al best lang?! Dacht dat je ook echt net begon! Snap dat je het dan lang vind gaan duren.. Ik ben afgelopen maandag (19juli) ongesteld gewordne en er nu net vanaf... Zo spannend en leuk dit!
Heel veel succes en ook veel plezier met het zwanger worden! Ikzelf stop in september met de pil en ga het eerst ook zonder ovulatietesten proberen, wel ga ik ook mijn cyclus bijhouden.. Maar moet me er eerst nog iets in verdiepen (en dat lukt op dit forum wel aardig goed). De week na je menstruatie ben je toch het vruchtbaarste? Dus als je het in die week 3x doet zit je al aardig goed toch?
Hallo! Welkom! Wij gaan de 2e ronde in. Ik doe ook nog geen ovutesten hoor. Laat mijn lichaam zelf maar eerst aan de slag gaan met het stoppen van de pil. Kijken hoe de cyclus gaat verlopen. En lekker klussen wanneer wij willen, gewoon ontspannen. En vooral leuk houden indd.!!! Wel spannend allemaal he?!?!?! X
Spannend meiden! Ik zou ook net als de dames voor mij al aangeven, zonder ovu testen beginnen.. Geniet er gewoon van! Je cyclus bijhouden kan zeker wel effectief zijn, ik vond het prettig om dit op www.mijnkalender.net te doen.. Misschien een idee?? Veel succes en blijf genieten!!
Ik ben deze week gestopt met de pil. Ik slik ook foliumzuur van dagrafit mama& baby. Alleen ben ik nu ongesteld Hopelijk komen er betere tijden aan Dit word onze 1e ronde... We zullen zien wat het ons brengt. Succes allemaal met klussen.
Je moet je eigen gevoel volgen daar in Ik had ook al (veel langer dan vriendlief) een kinderwens en toen ik éindelijk groen licht kreeg ( ) wilde ik perse ook ovulatie testen gaan doen. Achteraf vind ik het een beetje geforceerd, van de andere kant zou ik anders nu niet voor de 2e keer zwanger zijn want ik zou er nooit bij stilgestaan hebben dat mijn ei met een gewone cyclus van rond de 28-30 zich pas na de 20ste dag zou aandienen . Als je het gelduld hebt en je er rustig bij voelt: Hou je cyclus bij, kijk wat naar je vruchtbare slijm, slik foliumzuur en geniet er vooral even van, het idee dat het misschien wel heel snel al gaat gebeuren!
je eigen gevoel gewoon volgen...ik heb het vorig jaar wel gedaan en was na2 rondes zwanger. ik vond het fijn om te weten of mijn lijf in elk geval een eisprong had en het stelde mij dus gerust als ik een positive ovulatietest in handen had....
Ik zou het niet doen. In ieder geval nu nog niet. Eerst lekker genieten anders word het zo'n 'moeten'. Wij zijn 2 jaar bezig geweest voordat we zwanger werden, stel het duurt wel langer dan heb je zoveel teleurstellingen steeds. Eerst lekker genieten hoor. Hopelijk is het snel raak!
bij mijn eerste dochter heb ik het een half jaar op zijn beloop gelaten en daarna ben ik mijn cyclus bij gaan houden en bij de 8 en 9 maanden ovu testen gebruikt. ik was toen in de 9 maand zwanger. helaas is ons eerste dochtertje overleden maar dat terzijde..daarna ben ik wel meteen met ovu testen begonnen omdat onze kinderwens zo sterk was! na 2 maanden zwanger.. en toen ons 2de dochtertje 8 maanden was hoopte we op nog een mooie kindje. ik ben toen meteen de 1ste ronde begonnen met ovu testen en ook die ronde meteen raak! ik zou ook zeggen volg gewoon je gevoel en natuurlijk moet het wel leuk blijven, maar een beetje inzicht in je cyclus is nooit verkeerd toch!?
Hier sluit ik me bij aan. Toen ik stopte met de pil wilde ik niet dat het meteen zo geforceerd wordt, zo van schat, vanavond MOETEN we....Weet zeker dat mijn man daar spontaan impotent van zou raken . Had mezelf voorgenomen het zeker eerst een half jaar zonder iets te proberen en om daarna verder te kijken naar dit soort hulpmiddelen. Maar ik ben meteen na het stoppen met de pil zwanger geraakt dus dit is allemaal niet nodig geweest.