Hoi lieve mama's, Ik ben er gisteren achter gekomen dat ik nu 6 weken zwanger ben van ons 2de kindje. Alleen ben ik 11 weken geleden bevallen van ons 1ste kindje. Dus dit is echt heel erg snel. Maar daarom zijn we er niet minder blij mee, het zal even pittig worden maar we kijken er wel naar uit (zijn heel bewust dt het nog heel pril is en er nog wat kan misgaan). Omdat we gisteren zo geschockt waren hebben we het ook meteen onze ouders verteld want we wisten even niet wat we ermee moesten. Mijn ouders waren heel verbaasd maar wel heel erg gelukkig ermee, net zoals mijn schoonvader. De reactie van mijn schoonmoeder zit me toch beetje dwars. Zij reageerde met: "nou weet niet of ik jullie ermee moet feliciteren" en "ga je het houden?" En derna zat ze meteen in met mijn schoonzus (vriendin van broer van mijn vriend) omdat zij het al vet lang wil maar haar vriend is er nog niet klaar voor. Zij was ook niet blij met onze 1ste zwangerschap want ze vond het stom dat wij eerder waren want zij had graag het eerste kleinkind gehad. Ik word er wel beetje verdrietig van, wij wouden gewoon heel graag een kindje en werden heel snel zwanger. Nu komt de 2de er nog sneller aan maar ja daar kunnen wij nu ook nieys meer aan veranderen. Maar heb nu schrik voor de reactie van mijn schoonzus als we het vertellen als we 3mnd zijn en baal wel van hoe mijn schoonmoeder erop reageerde, zij had liever gehad dat haar andere schoondochter zwanger zou zijn. Herkennen jullie dit of hebben jullie tips hoe ik er het beste mee overweg kan? Wil ze nu eigenlijk allebei gewoon niet zien. Veel liefs,
Ik was na vier weken weer zwanger. Hier ook veel negatieve reacties gehad en zelfs mensen die vonden dat we maar beter een abortus konden laten uitvoeren. Laat het los. Zij zullen ook geschrokken zijn en aan het idee moeten wennen. Natuurlijk is de reactie niet leuk, maar misschien trekken ze nog bij.
Mijn 2 broers willen beiden ook heel graag een kindje maar het lukt hun niet, al een paar jaar bezig en in het ziekenhuis enz. Ik vond het dus ook lastig, bij de eerste al om te vertellen, maar bij de 2e helemaal. Ik heb het gewoon eerlijk benoemd, dat ik weer zwanger ben en dat ik het zo naar voor hun vond dat het bij hun nog niet gelukt was, en dat dat voor mij best dubbel voelde. En hun zeiden allebei, juist fijn dat je het zegt, je moet niets voor ons achterhouden omdat het ons niet lukt. Natuurlijk vinden wij het rot dat het ons niet lukt maar we zijn blij voor jou dat je weer zwanger bent. Als ze echt van je houden, en je brengt het tactisch, dan lijkt mij geen reden dat ze heel boos op je is. Het is toch juist iets heel moois! En laat je schoonmoeder lekker kletsen. Alsof jij geen 2e kindje mag krijgen omdat het hun niet lukt, dat is toch onzin. Vroeg of laat had er bij jullie toch een tweede gekomen, nu is het vroeger dan jullie dachten, maar die vriendin zal het toch nog een keer meemaken. Dat is geen reden voor jullie om niet meer zwanger te worden of om het weg te laten halen. Meid een lang verhaal zo, maar geniet ervan, je klinkt blij dus laat de rest lekker praten en geniet van je kleine en je zwangerschap!
Allereerst toch maar gefeliciteerd ondanks de schrik Helaas zullen veel mensen zo reageren ben ik bang, maar wat hebben zij ermee te maken!! Jullie overkomt iets heel moois, waar jullie heel gelukkig mee zijn! Ik hoop dat jullie de kracht vinden om die reacties van je af te zetten. Verder kan ik me voorstellen dat de reactie van je schoonmoeder belangrijker voor jullie is.. Erg rot dat zij zo reageert. Ik denk dat zij ook wel geschrokken is. Maar aan de andere kant, zij heeft ook helemaal niks te bepalen in jullie leven. Misschien kun je haar nogmaals uitleggen, als de gemoederen wat zijn bedaard, dat jullie ook erg verrast waren maar ook intens gelukkig en dat het veel voor jullie zou betekenen als zij ook met jullie mee leeft.. Veel geluk!
Gefeliciteerd allereerst! Bij ons kwam er ook een heel medisch traject aan te pas om kindjes te kunnen krijgen en we hebben ook best lang moeten wachten totdat ik zwanger werd. Ik heb het er in die tijd ook best weleens moeilijk mee gehad als iemand anders zwanger werd. Het lijkt op zo'n moment dat de hele wereld maar kinderen krijgt alsof het niets is, en dat het jou niet gegund is. Dat is pijnlijk. Ik snap dat jouw schoonmoeder verdrietig is dat het haar andere schoondochter niet lukt. Maar: het verandert niets aan de situatie van jouw schoonzus en zwager als jullie dan maar geen kinderen meer zouden krijgen. Ik hoop dat zij er zelf op een andere manier op kunnen reageren. Als ze merken dat je met hen meeleeft, zullen ze (uiteindelijk) vast blij voor je kunnen zijn, al kan het nieuws hen eerst ook rauw op het dak vallen. Laat je zwangerschap er niet door overschaduwen, geniet ervan!
Dankjulliewel. Nuja het probleem is niet zo zeer dat zij niet zwanger kunnen geraken maar ze zijn er nog niet mee bezig omdat haar vriend het nu nog niet wil. Ik snap heel goed dat ze geschrokken is en niet goed weet hoe ze moet reageren maar zeg dan liever helemaal niets denk ik dan. Maar ik denk dat ik het inderdaad gewoon maar moet laten gaan en gewoon verder op mn wolkje moet blijven zitten.
Gefeliciteerd met je zwangerschap. Mijn zwager scheelt ook maar 10 maanden met zijn jongere broer en het hele gezin heeft dit altijd als heel prettig ervaren. En wat betreft je schoonmoeder, laat haar gewoon even aan het idee wennen. Zij mag het sneu vinden voor haar andere schoondochter, maar jullie hoeven je leven daar niet aan aan te passen. Probeer ook aandacht te hebben voor hun kant van het verhaal, maar laat het je plezier in deze zwangerschap niet in de weg staan.
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Jammer dat er zo gereageerd word. Ik kan me voorstellen dat mensen denken wow alweer. Maar verder is dat niet hun zaak. Hetzelfde met je schoonzus en schoonbroer, wat kan jij eraan doen dat haar man nog niet wil? Dat moeten ze dan zelf oplossen. Al snap ik wel dat het voor je schoonzus even slikken is vooral als ze zelf ook heel graag een kindje wil. Ik zou gewoon benoemen dat je je rot voelt over hoe er gereageerd word. Als jullie er zelf blij mee zijn heeft een ander daar verder niks van te vinden. Hopelijk als ze van de schrik bijgekomen zijn dat ze dan wel wat positiever zijn. Laat jullie geluk iig niet bederven.
Wauw, wat een nare reactie van je schoonmoeder. Je kunt je natuurlijk focussen op haar nare reactie, of dolgelukkig zijn met de 3 andere zeer positieve reacties. Je kleintje is hartstikke gewenst! Mijn zusje scheelt ook minder dan een jaar van mij, en ja.. Na de bevalling ben je extra vruchtbaar. Ik hoop voor je dat je een mooie zwangerschap mag hebben. Het lijkt mij een flinke kluif met de kersverse aanwinst Gefeliciteerd! Geniet ervan en maak je niet druk om die ontactische schoonmoeder van je of je schoonzus. Het feit dat haar vriend niet bezig is met kinderen en er nog niet aan toe is, dat heeft 0,0 betrekking op jullie. Oh trouwens, bij ons ging het ook zo hoor. Mijn man was al jaren toe aan een uk, ik nog niet. Er zijn zat baby's bijgekomen, mijn schoonzusjes zijn jonger dan ons. Nou alleen maar leuk toch?! Mijn man verlangde ook naar een kindje, maar hij was net zo blij voor zijn broers dat zij wel kindjes kregen. Wel had hij de neiging om gewoon één van zijn nichtjes of neefjes in beslag te nemen En nu zijn wij aan de beurt!
Gefeliciteerd! Lijkt me spannend maar ook wel heel bijzonder. Ik zou me niet zo'n zorgen maken om je schoonmoeder. Mijn ervaring is dat de meeste mensen ofwel sociaal wenselijk reageren (dus het zekere voor het onzekere nemen en dus enthousiast doen) of eerlijk zijn als ze het gevoel hebben dat dat aansluit bij de enoties van degene die ze tegenover zich hebben. Als jij en je partner het jullie ouders vertellen omdat jullie ook biet goed wisten wat je ermee aanmoest, zal je dat wel uitgestraald hebben. Ik denk dus dat zij op jullie twijfel heeft gereageerd. En daar is in mijn ogen werkelijk niets mis mee.
Gefeliciteerd! Leuk hoor twee babies zo snel na elkaar. Er zitten denk ik een hoop voordelen aan vast. Ze ontlopen elkaar nauwelijks in levensfases. Het lijkt mij heel leuk om een broer/zus te hebben waar zo weinig verschil mee is. Daarbij valt het gewicht van je oudste nog mee tijdens de zwangerschap, kan je de dutjes meepakken en hoef je er waarschijnlijk nog niet zo hard achteraan te hollen
Ik heb er 4 kort op elkaar leeftijden 7,6,5 en 4 en nu zwanger van nummer 5. Bij de mijn tweede kindje waren de reacties nog leuk daarna werden ze steeds minder tot soms zelfs aan het onbeschofte toe. Lekker niks van aantrekken kinderen kort op elkaar hebben enorm veel aan elkaar en komen niks te kort. Jullie gezin jullie keuze! Gefeliciteerd btw