minder werken moeilijk

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door mamamadelon, 14 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamamadelon

    mamamadelon Fanatiek lid

    13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    hoi iedereen,

    ik zit met het volgende dilemma.
    ik ben nu bijna 29 weken zwanger.
    Ik werk samen met nog een andere collega bij de receptie van een vrij groot ICT bedrijf.
    Mijn collega heeft vorig jaar een miskraam gehad en vanwege allerlei problemen op ons werk is zij nu overspannen. Ze is nu 3 weken thuis.
    Voor mij betekend dat dat ik om 7.10 uur van huis moet en om 18.30 uur thuis ben,en per dag 9,5 uur op de zaak ben met een halfuurpauze en een koffie pauze.
    Verder zit ik heel de dag achter de telefoon en kan ik niet echt van mij plek.
    `s ochtends gaat het nog prima,dan ben ik gewoon fit en heb ik nergens last van. Maar de ellende begint na een uur of 14.00
    dan krijg ik pijn in mn rug,benen,knieen,en word vreselijk moe en sagherijnig.
    Ik kom elke avond helemaal versleten thuis en het word met nu echt teveel.
    graag zou ik dus minder werken,bijvoorbeeld alleen de ochtend,maar dat gaat niet omdat ik hier dus alleen zit en er nog geen vervanging is. Dat kan volgens mijn meerdere ookn og wel zeker 2 weken duren.

    ik heb geen zin om me ziek te melden,maar ik denk dat ik het over 2 weken echt niet meer trek. zowel geestelijk als lichamelijk niet.
    wat raden jullie me aan? over minder werken valt niet te praten denk ik.

    Groetjes!
     
  2. Lilith

    Lilith Fanatiek lid

    6 feb 2006
    1.848
    0
    36
    Hoi mamamadelon,

    Ik snap dat je het rot vind dat er geen vervanging is, MAAR... dat is niet jouw probleem, maar die van je werkgever.

    Dit klinkt echt niet goed. En je beeb in je buik is het allerbelangrijktste. Je moet goed voor jezelf zorgen, en als je niet even eruit kan en heel de dag moet zitten is dat gewoon niet goed voor je lichaam (bloedsomloop bijvoorbeeld).

    Daarnaast ben je (zeker als zwangere) NIET verplicht 9 uur op een dag te werken.

    Denk in de eerste plaats aan jezelf en stel bijvoorbeeld voor om tot 14.00 uur te werken.
     
  3. Lilith

    Lilith Fanatiek lid

    6 feb 2006
    1.848
    0
    36
    Over minder werken valt dus WEL te praten want je bent zwanger! Zij krijgen gewoon voor jou betaalt als jij er niet bent!
     
  4. lizab

    lizab Fanatiek lid

    7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Laat ze contact opnemen met een uitzendbureau. Die kunnen ook voor een paar weken iemand plaatsen. :) probleem opgelost lijkt me..
     
  5. mamamadelon

    mamamadelon Fanatiek lid

    13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    ja dat is wel waar....

    ik ben gewoon bang dat ze me niet geloven omdat ik `s ochtends wel vrolijk ben en dan nu opeens begin te klagen...
     
  6. mamamadelon

    mamamadelon Fanatiek lid

    13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    ze zeggen dat ze bezig zijn voor een uitzendkracht,er zijn al 4 meiden geweest maar dei zijn allemaal niet goed genoeg. ze zoeken gelijk iemand die mij ook kan vervangen en daarna 3 dagen wil blijven.
    ik heb zelf het idee dat ze me maar wat vertellen want het lijkt mij dat het niet zo moeilijk moet izjn om een uitzendkracht te vinden maarja....

    ik kijk het nog een weekje aan,en ik vraag maandag een gesprek aan bij pz,of de bedrijfarts....
     
  7. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.812
    32.715
    113
    @mamamadelon: omdat mijn baas op vakantie was heb ik zelf mijn vervanging moeten regelen, ook een uitzendkracht, helaas is het wel waar wat ze zeggen, het is niet zo makkelijk om momenteel een goede uitzendkracht te vinden. Maar, dit is niet jouw probleem hoor!
    Dan nemen ze maar tijdelijk iemand aan die wat minder goed is, als jij je niet goed voelt moet je gewoon minder gaan werken. Idd even in overleg gaan met de bedrijfsarts hoor.
     
  8. mamamadelon

    mamamadelon Fanatiek lid

    13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    ik ben net langs personnelszaken geweest,die zeggen dat ik mijn probleem eerst met mijn baas moet bespreken. ik gaf aan dat ik een gesprek wil met de bedrijfsarts.
    ik ben benieuwd,heb dalijk om half 2 een gesprek met mijn baas!
     
  9. tiruja

    tiruja VIP lid

    28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    slechts 1 advies: overleg met de bedrijfsarts wat slim is!
     
  10. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    het is, heel hard gezegd, inderdaad niet jóuw probleem hoe ze het met het personeel gaan oplossen. daarbij, als jij nu door werkt is de kans groot dat je er straks vroegtijdig voor 100% uitgaat.

    ik vind het ook heel moeilijk. werk in een klein team en het is niet mogelijk om een uitzendkracht in dienst te nemen, die heeft de kennis simpelweg niet. toch moet ik ook aan mezelf denken en op den duur rust nemen. gelukkig is hier in goed overleg heel veel mogelijk en weten ze ook dat als ik mijn rust niet neem ik met 2 weken helemaal op ben en volledig thuis zit, daar is niemand bij gebaat!
     
  11. mamamadelon

    mamamadelon Fanatiek lid

    13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    nou we hebben het zo geregeld.
    ik werk vanaf maandag van 8.00 tot 15.30 uur.
    dat is voorlopig wel goed denk ik!
    een stap in de goed richting!

    morgen komt er een uitzendkracht (nu kan het opeens wel),en dan kan ik ook tussendoor even van mijn plek!

    en nu nog even 5 weken bijten! duurt lang.......
     
  12. lizab

    lizab Fanatiek lid

    7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Super voor je dat het geregeld is!

    Moet vast een opluchting zijn. :)
     
  13. wannabe

    wannabe Fanatiek lid

    17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    ik kon het me al niet voorstellen dat ze moeilijk zouden doen.
    Ik werk ook bij een groot ICt bedrijf en mijn ervaring is dat zwangerschap echt geen enkel probleem is.

    Vanaf het begin kon ik helaas al niet meer fulltime werken ( jicht, nier probleem etc etc).

    Hun commentaar, ga jij maar fijn je kindje krijgen, je kan hier nog meer dan 30 jaar fulltime werken, die paar maanden zonder je red je wel.

    Volgens mij zijn veel ICt bedrijven daar niet zo moeilijk mee. Die paar vrouwen die er werken, en dan nog minder die zwanger raken, dit kunnen ze wel "vertroetelen"

    Als ze beseffen hoe erg je het zelf vind dat het je niet meer lukt, scheelt dat al een hele hoop.
     
  14. nienke80

    nienke80 Actief lid

    23 mei 2007
    165
    0
    0
    Hoi
    gelukkig is het geregeld. Ik kan het me voorstellen dat je het moeilijk vond om aan te geven dat je het niet red. Vooral omdat er al iemand ziek is, maar wat inderdaad de andere ook al zeiden, je moet aan jezelf denken en het is niet jou probleem, ik kon me er ook niet aan toegeven hoor!
    Hopelijk ga je je beter voelen door dat je wat rustiger aan gaat doen.
    succes
     

Deel Deze Pagina