Oppas aan huis incl. huishoudelijk werk €15,- per uur. Is dat veel?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door onzewonders, 21 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Zoals de titel al zegt....

Het is voor twee kindjes.

2. Boommm

Boommm Niet meer actief

Nee, denk eerder weinig. Wat gaat ze allemaal doen in huis?

3. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Alles poetsen. Ze komt twee dagen en zal dan alle huishoudelijke taken mbt schoonmaak op zich nemen.

Ik las online dat een gastouder aan huis ongeveer €5.- per uur kost en daarbij kun je dan ook wat terugvragen aan de belastingdienst. Niet dat wij veel terug krijgen nu voor de gastouder maar ja....

Dus ik dacht 2x5 euro=10 en dat zonder hh werk. We hebben ook een poets 1x in de week dus die zouden we dan kunnen aanhouden.

Maar zie maar eens een gastouder aan huis te vinden hier...

4. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Ik lees nu net het volgende:

De tarieven voor een gastouder aan huis liggen tussen de € 10,00- € 15,00 euro per uur, afhankelijk van het aantal kinderen, de leeftijd en ervaring van de gastouder.

Dat zal dus verklaren waarom ik die 5 euro nog al goedkoop vind. Het is nogal een jong grietje die 5 euro vraagt

5. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Ik vind het niet veel. Wij betaalden 12,50 per uur voor poets Hulp... dan nog twee kindjes erbij

6. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.245
    11.825
    113
    Dat is echt niet veel. 10 - 12,50 per uur voor alleen poetsen is gemiddeld. En dan nog oppassen op 2 kids.... Geweldig als je het voor dit uurloon rondkrijgt.

7. Boommm

Boommm Niet meer actief

Wij betalen onze schoonmaakster inderdaad ook 12,50 per uur. Dus zou eerder 22,50 per uur aanbieden.

Maar houd er wel rekening mee dat er dan veel minder tijd naar je kinderen zal gaan. Ik vind het zelf belangrijk dat onze oppas 100% aandacht heeft voor onze dochter. Nu moet ze aan bepaalde eisen voldoen (bijvoorbeeld stofzuigen,dweilen, badkamer schoonmaken) en dat gaat allemaal van de tijd met je kinderen af.

8. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Ik ben eerlijk gezegd wel blij jullie reacties te lezen. Was zelf namelijk bang dat het erg veel geld was...

Grote voordeel van deze oppas is dat wij haar kennen, ze uit hetzelfde dorp komt en dat is voor ons echt een pré.

Daarnaast is ze ook nog eens super flexibel!

9. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Ja, daar hadden wij het net ook over. Hoeveel tijd gaat er dan nog naar de kids... Want dat is echt het allerbelangrijkste natuurlijk.
    Ze heeft voorheen 8 jaar bij een gezin met 4 kinderen gewerkt en ook gepoetst/ oppas.
    Ik ga er in ieder geval niet van uit dat het huis super spik en span is maar tussendoor een keer stofzuigen zou al super fijn zijn.

10. Boommm

Boommm Niet meer actief

Tja ik vind het toch wat heftig hoor. Hoe oud is ze?
    Zeker met zulke jongen kinderen Kane en dag best heftig zijn, weet je zelf waarschijnlijk ook. Als ze dan even slapen heb je ook heel erg de behoefte om even iets voor jezelf doen. Op 'normaal' werk krijg je natuurlijk ook pauze, dat ligt met oppassen heel anders, want als de kinderen wakker zijn heb je geen pauze en ben je continu bezig. Als je dan terwijl ze slapen ook nog moet poetsen... ik vind het nogal wat.
    Zou er een royale vergoeding tegenover zetten als ze het wilt doen.

11. ciprilla

ciprilla Fanatiek lid

1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Ligt er denk ik ook aan hoelang ze aan het poetsen is.. Dit doet ze neem ik aan niet 8 uur op een dag?
    Ik krijg voor 3 kinderen (waarvan 2 naar schoolgaand) 10 euro per uur. Hierbij doe ik ook, was opvouwen, vaatwasser en mijn eigen rotzooi + van de kinderen opruimen. Ze hebben een schoonmaakster voor de rest.

Oh en van die 10 euro moet ik ook nog een deel aan de belasting afdragen.

12. gitaartje

gitaartje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.983
    1.251
    113
    Ik krijg 11 euro per uur (belasting gaat daar nog af).
    Bedoel je met huishoudelijke hulp dat ze echt de badkamer en keuken moet schoonmaken of het dagelijkse werk? Dat laatste hoort mijn inziens gewoon bij je werk (stofzuigen na het eten, opruimen, evt. Koken)

13. Nouralayn

Nouralayn Actief lid

28 apr 2014
    372
    1
    18
    Noord-Brabant
    Er is idd een verschil met licht en zwaar huishoudelijk werk. Als het alleen gaat om was opvouwen, boodschapjes doen, stofzuigen, evt wat koken voor de kids.. dan vind ik €15 euro redelijk hoor, als dit is wat ze netto overhoud dan. Als het gaat om intensief werk, ramen lappen, alles poetsen etc.. dan zou ik eerder aan 20 euro per uur denken.

14. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Onze gastouder blijkt heel misschien nog twee plekjes te hebben op de dag dat de oppas aan huis zou komen. Dit zou mooi zijn want dan krijgen we toch nog wat terug van de belasting en daarbij zijn we dan 12,- per uur kwijt ipv 15.
    En dan kan ik onze vaste poets aanhouden. Zij vraagt 8,- per uur dus gemiddeld genomen zou gastouder + poets goedkoper zijn dan de oppas aan huis.

We wachten het nog even af totdat de gastouder meer weet.

Tot zo ver bedankt voor jullie reacties!

Deel Deze Pagina