Stront aan de knikker :D

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door BeebieBeeb, 12 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Heyhey,

Mijn meisje gaat gemiddeld 2x per week naar het kdv en het is, zoals jullie waarschijnlijk wel weten, gebruikelijk om dan een schoon setje kleding mee te geven voor eventuele ongelukjes.
    Alleen nu is het zo dat, echt iedere keer als ik haar ophaal, zij haar schone setje kleding aan heeft. (Een schone romper + broek) Dit is, omdat er dan poep aan de romper en soms ook aan haar broek zit.
    Nu kan dit natuurlijk altijd een keer gebeuren, maar iedere keer??? :(
    Mij overkomt het echt bijna nooit, alleen bij een heeele volle plasluier (en dan de grote beurt er nog bij) of als ik het echt veel te laat door heb dat ze gepoept heeft. :)
    Ik vraag me echt af of ze haar de halve dag in die strontluier laten lopen of whatever ;)
    Ze heeft op de creche dezelfde luiers en dezelfde maat die ik thuis ook gebruik en ook heeft ze nou niet bepaald dunne poep of spuitluiers ofzo.

Ik voel me zo'n zeikerd als ik er wat van zeg... Verder gaat alles hartstikke goed op het kdv, maar ik baal er gewoon van dat ik elke keer weer die kleding met poepvlekken mee terug krijg. En het belangrijkste natuurlijk... ik vraag me af of mijn kind niet de halve dag stront aan de knikker heeft. ;)

Sorry voor het onsmakelijke verhaal, maar wat vinden jullie hier nou van? :)

2. Koon

Koon Niet meer actief

Ik zou er zeker naar vragen. Aangeven dat je dat thuis zelden hebt en dat het opvalt dat het op het Kdv bijna iedere keer is. Hoe is het me haar billetjes? Geen luieruitslag?

3. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Wij hadden ook zoiets, althans, ze had elke keer na een crechedag flinke luieruitslag en altijd een dikke plasluier als ze thuiskwam. Die uitslag had ze dan nog dagen, thuis heeft ze dat nooit. Toch maar gevraagd of ze wat vaker wilden verschonen en toen was het over. Gewoon zeggen dus, regelmatig verschonen is wel het minste wat je van een creche mag verwachten.

4. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen

Luieruitslag heeft ze heel soms, maar zeker niet altijd..
    Ik vind zoiets moeilijk om te zeggen, omdat ik de meiden van het kdv niet het gevoel wil geven dat ik denk dat ze het niet goed doen ofzo, stom he? :)

Maarjaaaa..het gaat hier natuurlijk wel om mijn allerliefste leukste schattigste prinsesje. Iemand moet voor haar opkomen :)

Misschien dan toch maar heel subtiel vragen of ze haar wat vaker willen verschonen.... (Alhoewel......ik vraag dat wel altijd als zij thuis al luieruitslag heeft vanwege opkomende tanden of kiezen, maar dat blijft dus waarschijnlijk niet echt hangen...)

Zucht, misschien maar gewoon 1 keer nijdig worden...dat blijft ze misschien beter bij.

Maar dames, het is toch niet oke dat dat íédere keer gebeurd? :) of stel ik me aan?

5. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.683
    1.860
    113
    ik vind het niet normaal als het elke keer gebeurt. Mijn zoon heeft als baby ook even op een kdv gezeten en kreeg ik ook elke keer met plastic zak en doorgelekt terug terwijl ik 5 luiers mee moest geven en die waren dan op. Ik was er heel snel mee klaar daar! Ik ben go en krijg ook boze ouders als ik dat elke keer zou flikken! Zou dus zeker eens mopperen.

6. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.155
    33
    48
    Krijgt ze wel dezelfde soort/maat luier op de opvang? Dat kan soms ook verschil maken..(Hier was tot maat 4 de kruidvat luier een ramp en ving alleen pampers alles op) Zou het ook zeker even aankaarten!

7. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Dat het eens 1 of 2 keer voorkomt, dat kan ik geloven.

Maar bij echt elke keer zou ik het toch echt wel melden en vragen dat ze vaker verversen.
    Ze moet nog een hele tijd naar KDV gaan, dus het is wel de bedoeling dat zij daar gelukkig is en mama haar met een gerust hart achter laat. En niet continu met de gedachte van "ze gaan haar toch geregeld verversen".

8. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Heel herkenbaar, hier gaat het precies zo. Vaak heeft ze na een crechedag ook vuurrode billen, thuis zelden.Ik heb er tot nu toe niks van gezegd, maar moet ik idd wel gaan doen. Luier merk en maat zijn op de creche hetzelfde als thuis.

9. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Ja hier altijd pampers maat 5 en daar idem dito.

Ik ga de eerst volgende keer dat ik weer het beruchte plastic tasje mee naar huis krijg maar gewoon vragen of ze wat vaker willen verschonen, omdat ik het vervelend vindt dat dat doorlekken zo vaak gebeurd.

Fijn om te weten dat ik me niet aan stel iig, bedankt :)

10. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Je zou ook kunnen zeggen dat het je opvalt dat ze op het kdv zo vaak doorlekt en het thuis veel minder vaak voorkomt. Dan krijg je vanzelf wel een gesprekje en is het wat makkelijk om te vragen hoe vaak ze haar verschonen. Je kan er ook bij zeggen dat je echt niet wil zeiken maar dat je baalt van die poepvlekken.
    Mag voor die meiden ook geen moeilijk ding zijn, zeker bij de jongere kinderen wordt zoiets toch bijgehouden? Bij ons in ieder geval wel (tot een jaar)

11. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Zeker aankaarten ja!

12. n1986

n1986 Actief lid

30 jul 2012
    455
    0
    16
    Werken in de kinderopvang
    Gelderland
    Ben wel even benieuwd of jullie er naar hebben gevraagd.
    Werk zelf op een kdv en zou het wel fijn vinden dat ouders zich prettig voelen en dus aangeven als ze ergens mee zitten of vragen hebben.
    Vind het wel bijzonder dat het thuis altijd schoon blijft en daar niet terwijl ze dezelfde luiers enzo hebben.

13. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Nou zal ik je heel eerlijk zeggen... Ik dacht de volgende keer dat het weer gebeurd, ga ik het zeggen. En nu is het toch gewoon niet meer voorgekomen sinds mijn topic hier :$
    Misschien zit de leidster hier ook ofzo :D dan bedankt bij deze!!

Vind het zelf ook echt heel apart dat het thuis bijna nooit gebeurd en daar wel, maar ik vind het nog aparter dat sinds dit topic, het helemaal geen 1 keer meer gebeurd is!!!

Nouja, ik ben tevreden :D

14. Novella

Novella Actief lid

8 okt 2010
    323
    0
    0
    NULL
    NULL
    heeft je dochter misschien vaak dunne(re) poep? Dan kan het natuurlijk sneller doorlekken dan 'gewone' poep.

Ik ga er vanuit dat ze echt wel regelmatig verschonen en zeker bij poep. Misschien komt het door dunnere poep dat het sneller gaat lekken. Misschien hebben ze pas na een minuut of 10 door dat ze gepoept heeft, omdat er nog meer kids zijn, kan het zijn dat ze net even bezig zijn met een ander.

Als ze telkens met luieruitslag thuis komt zal ik er zeker wat van zeggen.

15. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.503
    8.425
    113
    Heb soms ook wel het idee dat ze de randjes niet goed naar buiten vouwen, nou, dan lekt de luier zeker te weten door bij plas of poep.

16. SportySteenbok

SportySteenbok Bekend lid

14 mrt 2012
    915
    1
    16
    Utrecht (provincie)
    't Gebeurt hier ook vaak inderdaad op het kdv en thuis bijna nooit...

17. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Staat er in jullie schriftje/boekje dan niet hoe vaak ze verschoond zijn en hoe vaak er ontlasting was?

Hier wel iig, ik weet precies dan hoevaak het verschonen is gebeurd (en dan ga ik er vanuit dat wat ze opschrijven ook daadwerkelijk waar is). Ik heb ook wel eens een periode gehad waarin ik haar vaak terugkreeg van het KDV met wederom haar extra setje aan omdat er een ieniemienie vlekje op haar rompertje zat van "doorlekken" of dat ze veel gespuugd had. Nu ben ik niet zo moeilijk en als ik het vlekje op de romper met een vergrootglas moet opzoeken zeg maar, dan vind ik het een beetje onzin om haar steeds een ander setje aan te doen. Maar misschien ben ik daar dan weer iets te gemakkelijk mee.

18. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Om de een of andere reden is het niet meer gebeurd sinds ik het hier heb aangekaart :(

Hier is geen dagboekje meer vanaf 1,5 jaar op de creche. Ze schrijven alleen op wanneer de kids geslapen hebben en evt. bijzonderheden. Dat gaat gewoon allemaal op 1 briefje. En dat vind ik ook niet erg, want ik weet ook wel dat ze een boterham eet, sapje drinkt en dat ze plast en poept. En is dat niet zo, dan schrijven ze dat dus op.

Toen ze zo vaak doorlekte, ging het niet om een inimini vlekje hoor, het was dan een behoorlijke rand. Ik kreeg het vies mee naar huis, (alleen een beetje uitgespoeld), dus ik kon het altijd goed checken. :) het lijkt me sterk dat ze precies altijd dunne poep op de creche heeft en thuis niet, maargoed misschien wel, who knows?

Het is nu dus niet meer aan de orde. En als het weer zo zou zijn, ga ik gewoon vragen hoe of wat :)

Deel Deze Pagina