Je hebt oppassen en je hebt oppassen. Wij gaan best weleens lekker uit eten of naar de bios. Afgelopen weekend zijn we voor het eerst sinds 2 jaar echt wezen stappen, en laatst hadden we een bruiloft. Bij de laatste twee dingen zijn Wij hebben er zelf voor gekozen om kinderen 's avonds niet mee te nemen op visite/ feesten e.d., omdat ik vind dat ze dan in bed horen te liggen, daarom kiezen we voor een oppas. Hier wordt alleen opgepast door opa's en oma's. En die zijn heel vertrouwd, kinderen zien ze ongeveer dagelijks. Daarnaast, als wij bijv op zaterdag naar mijn s-ouders gaan, kijken mijn kindjes echt niet om naar mij. Ze vinden het geweldig om met opa en oom naar de kinderboerderij te gaan, of speeltuin oid. Ik heb dan de keuze om 2 uur met mijn s-moeder te zitten, of te gaan shoppen. Wat zou jij kiezen? Kijk, dat is feitelijk ook oppassen, terwijl ik dat helemaal niet zo zie.
Als je een oppas hebt die het graag doet vraag je het misschien makkelijker. Ik bedoel qua werk en studie, hij is soms net zon zombie
Ik vind het weleens hoor om samen met man uit te gaan (dat is dan uit eten of bioscoop) waarom niet???? omdat ik moeder ben, ben ik geen vrouw of eigenlijk individu?!?! Begrijp me goed, kind gaat voor alles bij mij maar af en toe even zonder kind is goed.
Nee jouw voorbeelden over shoppen en bruiloft bedoel ik niet. Echt een dagje weg ofzo. Zou het voor manlief wel willen..
heb me nooit schuldig gevoeld omdat ik en mijn man naast het vader en moeder zijn ook nog een stelletje zijn met bepaalde dingen die we leuk vinden.... en daarbij merken ze er niets van aangezien ze al slapen als de oppas er is... ons leven is niet opgehouden bij het kinderen krijgen hoor..... we genieten volop van ons gezin en ook van elkaar..... oh en we doen het zeker wel eens per week...! ontaarde moeder he...
Als ik al eens op stap ga (wat sporadisch een keer gebeurd) gaat ze naar mn ouders of ex-schoonmoeder Als ik s' avonds eventjes weg moet gaat ze soms even naar mn exschoonzusje die in de buurt woont. Als ik in het weekend op visite/ verjaardag ga bij vrienden neem ik haar mee en gaat ze daar op bed. Hier niet zo snel problemen met oppas gelukkig.
Misschien moet je dan eens wat investeren in het contact met je buurvrouwen? Wij hebben goed contact met die van ons, we staan klaar voor elkaar als het nodig is.
Mijn broer en z'n vrouw doen dat regelmatig,hebben maar 1 kind. Het 1e jaar bleven ze nog wel veel thuis,maar toen ze eenmaal hun draai gevonden hadden als ouders zijnde,gingen ze met regelmaat weer naar theater(wat ze gewoon graag doen)en m'n nichtje die kan dan of bij m'n ouders,m'n zus of bij mij(roulerend) Ze vind het zelf harstikke leuk om ergens te mogen slapen en neemt d'r halve slaapkamer mee in d'r koffertje
Ik zelf heb geen kinderen maar je bent toh veel meer dan alleen moeder. Je hebt ook nog je eigen ik en je bent iemand vrouw/verloofde/ vriendin. Ik denk dat het belangrijk is om aan een relatie te blijven werken. Ook als deze goed gaat. Denk dat kinderen het ook leuk vinden om lekker te gaan logeren bij opa/ oma. Of als er een oppas komt. Ik ben vroeger oppas geweest en die kinderen vonden het geweldig als ik er was. Helemaal als ik ook bleef slapen. Vroeger regelmatig of ik ook gewoon zo langs kon komen. Dus ook als hun ouders er gewoon waren.
nou ik laat niet zomaar mijn kind bij iemand achter maar wij gaan wel eens even uit eten en 2 keer per jaar lekker dagje winkelen mijn vader past dan op. mijn vader is geen vaste dag in de week aan het oppassen maar met dit soort dingen vind hij het niet erg afgelopen zaterdag ochtend gingen we naar reisburo iets boekken en dat is niets voor een peuter dan is ze lekker 2 uurtjes bij opa die woont vlak bij de stad wij blij opa en oma blij amy-lynn blij daarbij zijn wij het de eerste 2 jaar van haar leven niet langer dan een paar uurtjes weg geweest uit eten en weer naar huis maar ik merk wel dat ik het soms gewoon fijn vind een avondje gewoon met mijn man uit eten ik zie geen probleem.
Gonnie WIL je nou geen oppas of HEB je geen oppas? ik lees namelijk twee heel verschillende dingen. Anyway, hier gingen we altijd 1x per jaar een weekend met zn tweeen weg, al hebben we de laatste keer op t laatste moment toch de kinderen meegenomen voor de gezelligheid. Een avondje weg komt eigenlijk te weinig voor hier. Het lijkt me heerlijk als de kinderen straks wat ouder zijn, een betaalde oppas aan huis te hebben maar daar vind ik ze nu nog te jong voor.
Uit mijn ervaring weet ik dat kinderen het vaak ook zelf heel leuk vinden als er iemand komt oppassen..Dus zou mij daar ook niet schuldig over voelen.
Ik laat hem niet bij ieder wissewasje achter, maar we zijn niet alleen ouders. We vinden het heerlijk om eens even weg te gaan, ik bedoel dat schiet er nu natuurlijk een beetje bij in. Dat maakt overigens helemaal niks uit, want wij genieten ook wel met z'n 3tjes thuis. Hij is pas 3,5 maand, maar zaterdag is de 3e keer dat we een uitje hebben. Toevallig in deze periode veel. Hij gaat trouwens ook gewoon mee naar verjaardag, maar als het nachtwerk wordt slaapt ie lekker bij z'n neefje en nichtjes.
Maar als jullie nu een vriendin hadden die zei: hee mag mn dochtertje een dagje bij jouw, we wilken er even tussen uit.. Wat denk je dan? Dan denk ik wel even van: nou zeg ik heb meer te doen, dat vraag je toch niet zomaar? Ik bedoel hiermee niet dingen als een bruiloft of een dag uit van fam. of vrienden, maar SAMEN..
Hahaha, ik spreek je na 4 kinderen wel weer.... Ik ben niet alleen moeder hoor, ben ook gewoon echtgenote, vriendin etc... Zou wat zijn zeg, alleen maar huisvrouw en moeder spelen??? Dan lag ik allang tussen 6 plankkies. Maar wat je wilt natuurlijk. Heb net een weekende Antwerpen geregeld voor mijn man en mij in een 4-sterren hotel, HEERLIJK!! ff bijkomen zonder de kids en lekker veeeeel tijd voor elkaar.