Nee nog niet aan huis. dat zou ik nog fijner vinden. Maar daar moet ik eerst een goed iemand voor hebben. Nee Isabella gaat gewoon uit logeren bij haar Pake en Beppe. En het liefst wil ze daar voor altijd wonen dus ik denk dat het voor haar geen straf is. Julian kan nog niet uit logeren ( kan wel maar dat wil ik nog niet) dus we gaan nu nog niet samen in de avond weg.
Ik heb geen schoonouders en ik zou wel gek zijn om mijn dochter bij mijn famillie neerzetten. Onze dochter gaat af en toe bij haar nichtje logeren, die is maar 2 jaar ouder dan zij.
Onze kleine gaat eigenlijk altijd naar mijn schoonouders. Die wonen een half uur rijden, van ons vandaan. In tegenstelling tot mijn familie, die nooit zin/tijd hebben en die hier praktisch om de hoek wonen. Maar mijn schoonouders, man man man, die hebben er/ maken er graag tijd voor. Ze zijn dol op al hun kleinkids, dus als ze er één of twee of alle 5 te logeren krijgen, vinden ze dat fantastisch. Die trekken er echt een dag voor uit, en zelfs de kinderen zijn aan het eind van de dag kapot, na alle activiteiten met opa en oma.
wij hebben af en toe een oppas in huis als we of samen of allebei apart dezelfde avond weg moeten/willen. Soms passen mijn ouders op, maar wij hebben ook betaalde oppas. Grappige is dat dit de oude oppaskinderen van mijn moeder zijn, die nu zelf allen in de puberleeftijd zijn. Ik heb er geen moeite mee, ik kan alledrie die kinderen al heel lang en vertrouw ze als oppas. Daarnaast laten we altijd het telefoonnummer achter van onszelf en van mijn ouders voor als er overlegd moet worden. Als we een dagje weg gaan breng ik onze kids rustig naar (goede) vrienden. Zij hebben dan vaak een gezellige dag met de kinderen avn onze vrienden en wij ook. Binnenkort willen wij het duiken weer op gaan pakken en onze kids zijn echt de komende jaren nog veel te klein om dat mee te kunnen doen, terwijl het wel iets is waar mijn man en ik samen enorm van kunnen genieten. Dan zullen de kids dus ook naar vrienden of opa's/oma's gaan af en toe.
Volg niet de hele discussie, maar even over de beginvraag: Wij voelen ons absoluut niet schuldig als we samen iets doen en oppas hebben voor de meiden... Het is juist een soort van batterij opladen. Een tijdje terug merkten we dat we een sleur ingingen die we absoluut niet wilden hebben... niet meer samen praten, ik had een halve pnd (klinkt vreemd maar heb er 2 keer echt tegenaan gehangen, dus noem ik dat oneerbiedig een halve pnd) dus zat vreselijk in een dip, het ging echt een kant op die we niet op wilden. Ik heb toen heel impulsief de oppas gebeld, toen die bevestigde dat ze kon komen een restaurant gebeld en gereserveerd en daarna man opgebeld om te zeggen dat we die avond uit eten zouden. Het was een verademing! We hebben echt uitgebreid kunnen kletsen en voelden ons herboren. Daarna ging het echt weer een stuk beter! Mijn ouders passen 1 keer per jaar op als man's oma haar verjaardag viert. Die is in de 80, heeft een enorm klein kamertje waar ze al haast niet alle volw. kan bergen en we gaan ook uit eten, wat ik ook echt niets vind met kids (uitgebreid tafelen en kletsen is echt niets voor kids, wachten op je eten en 2 uur aan tafel....) Mijn ouders komen dan dus een middagje bij ons oppassen, doen gezellige dingen met de kids, maken een feestje van het avondeten en brengen ze naar bed. De kids vinden het super, mn ouders vinden het heerlijk even een middagje zorg over hun kleindochters en wij hebben een heerlijk relaxed avondje uit, en ook al is het een verjaardag met veel anderen, het voelt echt als een momentje voor ons 2!!!! Schuldig, nee absoluut niet, batterijtje opladen zodat je er weer vol voor wilt en kunt gaan... zo ervaren wij dat...
Ik ben gescheiden dus plan m'n avondjes uit op de 2 zaterdagen per maand dat ze bij dr paps is. Mocht er tussendoor iets zijn (vorige week bruiloft, deze week avond werken), dan gaat ze bij m'n ouders logeren. Ik zou graag wat meer vrijheid hebben om 's avonds eens weg te gaan, want 2 avonden per maand is niet echt veel natuurlijk Maar m'n ouders zien t niet zitten om hier op te passen en ik zie t niet zitten om elke keer haar naar hun te brengen voor logeren en volgende dag weer ophalen. Maar een oppas in huis halen is me gewoon nog een té grote stap.
Wij gaan zeker wel eens een avondje uit samen of met vrienden. Meestal komt mijn moeder aan huis oppassen, soms mijn schoonouders. Schuldig voelen...? Absoluut niet! De kinderen zijn dol op de opa en oma's en voelen zich helemaal vertrouwd en thuis bij hen. Dit komt zo'n 1 á 2 keer per maand voor. Als we echt een feestje hebben tot diep in de nacht, dan gaan de kids logeren, wederom bij opa en oma's. Dat is ook een feestje voor de kinderen, dus ook dan voelen wij ons niet schuldig. Sterker nog, ik vind het heerlijk om eens thuis te kunnen komen en ongegeneerd alle lampen overal aan te doen, 's nachts nog lekker te douchen zonder dat er iemand wakker wordt een eens een potje luidruchtige seks te hebben Op vakantie zonder de kinderen hebben wij nog niet gedaan en zit voorlopig ook niet in de planning. Vakantie is voor ons echt een gezinsmoment.
hier komt toevallig zaterdag as. een nicht van me oppassen... wij moeten ophoepelen omdat zij wilde oppassen zij komt dan logeren, zij brengt Fleur naar bed enz... zij komt vaker, maar soms vraag ik ook m'n zus/zwager en die komen meestal hier. Heel soms laat ik Fleur logeren, maar dat is als sinds de zomer niet voorgekomen (nou ja, toen ik vorige maand een curretage had, toen wel, maar niet voor onze lol). Dus de oppas komt gewoon hier, en gelukkig heb ik gewoon een grote familie met veel mensen die graag willen dat wij weggaan dus het gebeurt niet vaak dat we weggaan maar er is altijd wel iemand die kan. Behalve dan weer toevallig koninginnenacht want dan is iedereen zelf de hort op. Nou ja, dan hebben we 'pech' en blijven we lekker thuis
ideaal zeg, dan zou ik denk elke week weg zijn. Ik kan het ook wel een keertje aan mn schoonouders vragen, maar vind dat gewoon vervelend omdat ik ook weet dat ze dat dan voor mij doet en liever in dr eigen huis zit.
wij gaan heel vaak samen weg..... oppas, of meestal mn schoonmoeder....en als we familie feestje hebben gaan de kids gewoon gezellig mee en liggen ze iets later in bed.... als ze moe worden gaan we naar huis.. en de jongste slaapt vaak nog wel op feestjes En verder gaan we heel vaak samen een nachtje weg... jongste is nu 7 maandjes en we zijn al 2 keer een weekend weg geweest. en aantal keer overdag... Heeerlijk , en ik voel me daar NOOIIIITTT schuldig over... Sterker nog, als we beide vrij zijn doen we de oudste ook wel eens gewoon naar de creche, zodat wij even rustig kunnen lunchen, opruimen, stad in...... (onze oudste haat winkelen hihi) hij heeft het enorm naar zijn zin op de creche... en vind het ook goed voor m dat ie zich daar ook leer redden....hij wil soms niet eens mee naar huis.,.. Ik vind dat je ook nog vriend/vriendin,... man/vrouw bent... ik ben af en toe gewoon echt even uitgemoederd/ gemamaaaaaaa'd ........ ik hou zielsveel van mn kindjes, en ga voor ze door het vuur maar ik heb gewoon soms ook even tijd voor mn vriend of voor mezelf nodig. filmpje pakken, hotelletje, ... onze relatie krijgt daar altijd een enorme boost van... Ik zou gek worden als we dit nooit meer zouden kunnen doen. Je bent er toch ook nog voor elkaar? en niet alleen om te zorgen voor de kinderen?
Heerlijk om oppas te hebben, wij kijken elke keer uit naar een avondje samen. Kunnen we weer eens een gesprek voeren zonder elke seconde een onderbreking. Ik vind het zelfs belangrijk voor een relatie, aandacht voor elkaar. Wij hebben een betaalde oppas, hartstikke leuke meid van 24 jaar. Onze oudste duwt ons letterlijk de deur uit (is geen overdrijven) omdat ze alle tijd wil met de oppas want die vindt ze het einde. Als het meer is dan een avond weg, en zeker als het met overnachten erbij is, dan gaan ze naar opa en oma.
Ik heb er ook niet (meer) zo'n moeite mee, als ze een nachtje gaat logeren. Afgelopen zaterdag is ze uit logeren geweest bij mijn zus. Wij hadden een bedrijfsfeest van mijn vriend zijn werk. En vrijdag had een vriendin de opening van haar praktijk, toen is m'n schoonmoeder hier bij ons thuis geweest. 2 avonden achter elkaar wel indrukwekkend voor haar zijn. Dit was nog niet eerder voor gekomen. Toen ze nog een baby was had ik er veel meer moeite mee. Zo hadden we eens een verjaardag waar ze niet mee kon, ze was toen een maand of 4. Ik heb ook wel eens een verhaal gelezen ergens dat de ouders een week op vakantie gingen en hun baby van een maand of 2 een week naar opa en oma brachten, dat zou ik dus niet kunnen.
Ik kan gewoon niet geloven dat sommige ouders nooit oppas hebben voor hun kinderen! Ik had al gereageerd in dit topic dat wij het regelmatig doen. Tijd voor elkaar als stel is juist héél belangrijk en idd een gesprek voeren zonder onderbroken te worden. Gewoon lekker met z'n tweetjes uit zijn. Mijn kinderen merken er ook niet altijd wat van, ze liggen meestal op bed maar niet altijd. En ik zag ook nog voorbij komen in dit topic dat iemand aan zijn kinderen ging vragen of het wel goed was dat ze een avondje naar de bios gingen en als ze het niet wilden ze gewoon thuis bleven, niet te geloven!! Meestal slepen we de kinderen (3, strax 4) gewoon overal mee naartoe, bruiloften, feesten, uit eten, visite whatever. Zoontje van anderhalf red het zelfs met een half uur slaap overdag en is dan nog vrolijk. De andere keren plannen we bewust een nachtje weg voor ons tweetjes! En dat je dat doet betekend niet dat er geen 'wij' is of dat wij niet 'gekozen' hebben voor dit gezin. Evenwicht bewaren
Nou, ik zou het zeker ook tegen mijn kinderen zeggen hoor! Niet vragen dan, maar zeggen. Als ze wakker worden en er staat ineens een ander voor hun neus schrikken ze zich het rambam!
Iedereen moet het natuurlijk zelf weten. Persoonlijk vind ik dat je het naar je kinderen 'verplicht' bent om ook te 'werken' aan je relatie. Je bent niet alleen ouder maar ook echtgenoot/ partner. Het is dus belangrijk dat je ook wat tijd, gezellig, samen met je lief doorbrengt.
Het is hier gewoon een lastig verhaal. Mijn ouders wonen 150 km verderop en die willen echt wel een avond oppassen, maar dan blijven ze uiteraard ook slapen. Dat geeft niet, maar hun willen het liefst in hun eigen bed slapen. Dat weet ik gewoon. Mijn schoonvader zit er absoluut niet op te wachten, m'n schoonzus woont ook 3 kwartier bij ons vandaan en heeft zelf 2 kleine kinderen. Zij wil ook gerust oppassen, maar 's avonds wordt alweer een ander verhaal. En ik breng niet mijn kinderen bij haar, kan ze er 4 naar bed brengen, dat kan ze niet handelen. Buren willen ook met alle liefde oppassen, maar dan kunnen we pas weg als de kids op bed liggen. Dus alleen de babyfoon. (gaan we binnenkort doen) En verder houd het dan op eigenlijk. (broers,zussen heb ik niet) We hebben wel eens een meisje hier laten oppassen, dochter van een collega van mijn man... Maar ja, ze is 19... zij wil op zaterdagavond andere dingen doen en dat snap ik. Was het maar wat makkelijker, dan gingen wij echt wel vaker even weg, heerlijk man!
Euhmmm, waarom moet jij je schuldig voelen? Iedereen moet het gewoon zo doen waar hij/ zij zich gelukkig bij voelt. Ik spreek alleen uit mijn belevingswereld. Dat is geen waarheid.
Ja zou niet weten waarom niet.. Kleine keertje bij oma slapen, vind dat ook leuk, en papa en mama lekker uit eten, biosje pakken, gezellig nachtje en dan uitslapen en kleine meis weer ophalen! Ben niet alleen moeder en huisvrouw, maar ook nog partner, geliefde, stoeipoes haha, etc etc etc