oppas als je uit gaat.

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Mayon, 12 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kiwi1

    Kiwi1 Fanatiek lid

    26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Maar gonnie, zou je het nou ook heel graag willen, maar je schuldgevoel niet op zij kunnen zetten of vindt je dat je alles met het hele gezin moet doen en je niet snapt hoe anderen wel zonder kind kunnen genieten? Je hebt het een paar keer geprobeerd uit te leggen, maar je bent ook wel heel tegenstrijdig in je berichten. Ik probeer alleen te begrijpen waar je vandaag komt met je topic.
     
  2. Michelle89

    Michelle89 Bekend lid

    20 sep 2009
    924
    0
    0
    Deurne (NB)
    @ Gonnie, dus je wil zeggen dat je al 15 maanden niets leuks hebt gedaan zonder je dochtertje erbij? Je mag toch best genieten! Ook als je dochtertje er niet bij is :)
     
  3. LindaCR

    LindaCR Lid

    18 jan 2010
    36
    0
    0
    NULL
    Costa Rica
    Gonnie ik denk dat je het gewoon een keer moet vragen. Vragen kan toch? Waarschijnlijk vindt je vriendin/moeder/oppas het helemaal niet raar. En als ze het dat wel vinden .... nou ja .... dan heb je toch ook niks verloren? Proberen joh!
     
  4. mamavan5bengels

    mamavan5bengels Fanatiek lid

    21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Maar wat weet jouw dochter nu het verschil van dat jullie een avond weg zijn voor een bruiloft of samen uit eten, bios of stappen etc? En idd zoals al eerder werd gezegd, is het verboden om als ouders samen te mogen genieten? Sorry ik snap jou standpunt dus totaat niet, zal wel aan mij liggen.
     
  5. Mayon

    Mayon Niet meer actief

    Wel als papa thuis is ;)
     
  6. Mayon

    Mayon Niet meer actief

    Dat weet ze niet, maar ik wel.. Is mijn gevoel dan zeker, die zegt dat ik dan gewoon voor haar hoor te zorgen ofzo.
     
  7. Crazycat

    Crazycat VIP lid

    21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    niet alle reacties gelezen
    maar nee ! totaal niet
    mijn baby komt al sinds ze 5 weken was bij oma..
    en ik heb er geen moeite mee
    mijn moeder die werkt niet zit vaak alleen

    en vindt het dan super leuk om haar kleinkind bij haar te hebben
    ze vermaakt zich prima
    en dan op dat moment kunnen papa en mama ook ff ertussen uit !

    2 vliegen in 1 klap zou ik zeggen
     
  8. jessy77

    jessy77 VIP lid

    9 aug 2007
    8.597
    5.862
    113
    Mijn dochter logeert standaard 1 keer in de week bij mijn ouders of wanneer ik iets voor mezelf wil doen hoef ik het maar te vragen en het kan.
    Voel me er geen moment schuldig over maar geniet juist van elk minuut, in de wetenschap dat mijn dochter precies hetzelfde doet.
     
  9. Katja77

    Katja77 Fanatiek lid

    8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    Ooohhh ik denk dat er heel graag mensen willen oppassen. Ik voel me altijd heel erg vereerd dat mijn schoonzus, de buurvrouw of een vriendin het vertrouwen hebben in mijn oppasvaardigheden ;). Kan ik een een beetje oefenen mocht het mij nog eens overkomen :D

    Dus gewoon vragen, nee heb je, (en er zijn vast nog meer als ik die staan te popelen, dus ..) en ja kun je krijgen.
     
  10. mamavan5bengels

    mamavan5bengels Fanatiek lid

    21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Hmm oke...maar dan denk ik dat het idd meer met jezelf te maken heeft. Je komt op mij over als iemand die erg onzeker is over zichzelf als moeder zijnde. Of je het allemaal wel goed doet of niet, je twijfelt daar volgens mij regelmatig over, klopt dit?
     
  11. Mayon

    Mayon Niet meer actief

    O ja absoluut, maar daar gaan we het nu niet over hebben!!;)
     
  12. Mamatrees

    Mamatrees Bekend lid

    30 nov 2010
    603
    0
    0
    Als mijn dochtertje naar mn moeder gaat dan zeg ik wat we gaan doen maar niet waarom.Mn moeder vind het heerlijk als ze komt dus vraagt meestal niet verder.
    Als er een oppas aan huis komt gaan we gewoon en geef ik het adres door waar we zijn.Als we thuiskomen slaapt de oppas al.s'morgens zorg ik wel gelijk weer zelf voor de kleine,dat vind ik dan wel normaal.
    Gewoon lekker doen en genieten samen met man,en de volgende dag extra knuffelen hihi..
     
  13. mamavan5bengels

    mamavan5bengels Fanatiek lid

    21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Ik wist het :D...en nee hoeft ook niet. Maar het heeft er wel mee te maken denk ik. Van de ene kant wil je volgens mij heel graag eens genieten met je man. Maar je twijfelt of je er goed aan doet.

    Ik zou zeggen probeer jezelf toch eens een keer over die streep te trekken. Je zult merken dat het gewoon echt even lekker is. En jouw dochter houdt er heus geen trauma aan over hoor ;)
     
  14. je hoeft er toch niet doorheen te zitten? Ik ga zoo nu en dan weg omdat we dat op zn tijd gewoon gezellig vinden. Even lekker samen ergens anders..
     
  15. winniethepoeh

    winniethepoeh Niet meer actief

    kun je niet gewoon een balletje opgooien bij je moeder. Iets in de trant van: ik zou wel weer eens een keer lekker uit eten willen met man, maar zit een beetje te dubben over oppas. Misschien zegt ze dan zelf wel van: breng de kleine maar lekker hier, of ik kom bij jullie opassen.

    *stille hints zouden hier wel werken namelijk*
     
  16. Sanne1985

    Sanne1985 Niet meer actief

    Oh, hier ook best een onzeker moedertje hier. Natuurlijk is mijn dochter nog niet zo oud als de meeste van jullie, maar op bepaalde momenten zal oppassen toch onvermijdelijk zijn (gezien mijn werk). Bij mij is het meer dat ik haar niet DURF af te staan aan een ander (ook niet aan m'n ouders/schoonouders) omdat ik ervan overuigd ben dat niemand haar zo goed aanvoelt als ik. En ik ben bang dat er iets mis gaat :) Ik denk dat ik ook helemaal niet lekker kan zitten als ik weg zou gaan met m'n vriend, ik zou de hele tijd aan haar denken en me afvragen of het wel goed zou gaan.
    Is dat iets waar je overheen groeit als het ware? Gewoon een paar keer doen en dan went het?

    Liefs
     
  17. maartjev

    maartjev Fanatiek lid

    9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    Onze oppas is opa en oma!! Hier komt het regelmatig voor dat we een oppas nodig hebben.. Voordat we de kleine kregen waren we ook beiden veel weg, samen of alleen. Nu de kleine er is proberen we onze roosters zo te passen dat er altijd iemand thuis is, maar dat lukt niet!! Mijn man is heel vaak in het weekend weg, en ik ga graag nog zo nu en dan eens uit met mn vriendinnen, of eens mee met mn man (muziekbuisiness), dus dan gaat de uk naar opa en oma. Dit komt echt niet elke week voor ofzo!
    We brengen hem dan savonds na het eten, voor hij naar bed moet, en dan halen we hem snachts op (hij slaapt gewoon door) of soms sochtends na het ontbijt.
    Ik voel me er niet schuldig onder, maar probeer het wel tot een minimum te beperken.
    Ik heb ook een hele tijd gewoon thuis gezeten als mijn man weg was, maar daar werd ik geen gelukkiger mens van.. En opa en oma vinden het gezellig dat N. er is en N. vindt het heel erg leuk bij hen!!
     
  18. draak86

    draak86 VIP lid

    7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Die kleine slaapt 1x per 3/4weken bij mijn ouders omdat wij dan met vrienden hebben afgesproken. Heerlijk toch, even tijd voor jezelf en je partner. Buiten moeder ben ik ook nog ik en ben ik ook nog partner van.
    Die kleine vindt het prachtig bij oma dus waarom niet.
     
  19. draak86

    draak86 VIP lid

    7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Trouwens mijn moeder snapt prima dat je soms ook even tijd wilt voor jezelf of je partner zonder kids. Dat hoef ik niet uit te leggen hoor;)
     
  20. Yummy

    Yummy Fanatiek lid

    7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Ik vond het best beledigend dat je een paar keer vroeg "of wij ons niet schuldig voelen" terwijl je nu aangeeft dat het ook komt doordat JIJ heel onzeker bent over het moederschap. In eerste instantie insinueerde je (naar mijn gevoel hoor) dat wij verkeerd bezig zijn (je hoeft je immers niet schuldig te voelen als je niets verkeerd doet) en nu wordt toch wel duidelijk dat het meer bij jou ligt dat je dit "verkeerd" vindt.

    Overigens heb ik nog nooit een oppas of familielid horen zeggen dat ze niet op wilden passen omdat het niet voor werk of dringend was. Wij zeggen dus ook gewoon: we gaan uiteten, we gaan naar de bios, sauna, shoppen of wat dan ook.
    Familie past op omdat ze het leuk vinden en om ons geven. Ze gunnen ons dat uitje en passen met plezier op: of het nou voor iets dringends is of niet. Andersom idemdito: wij passen met alle plezier op kiss van familie/vrienden als zij even samen weg willen.

    En de oppas? Die betaal ik en mag lekker met snoep/chips en drinken op de bank zitten televisie kijken. Het maakt haar echt niet uit of wij naar een verplichting gaan of gewoon met ons tweetjes iets gaan doen. Ze vindt oppassen leuk en verdient er iets mee.
     

Deel Deze Pagina