Ik wil graag onze dochter een dag per week naar het kdv brengen maar ik werk zelf niet. Alleen mijn man werkt. Krijgen we dan toch een deel terug van de belasting? Of is dat alleen als we beiden werken?
Peuterspeelzaal is vaak goedkoper dus misschien is dat een optie. Een dag naar kdv is bijna niet te betalen als de een niet werkt. Als je het doet voor het sociale aspect dan kan je misschien ook aan peuterzwemmen op peutergym denken.
Je krijgt niks terug. Als je toch wilt dat je dochter in aanraking komt met andere kinderen, dan zou je kunnen kiezen voor een peuterspeelzaal.
Mensen die zeggen dat het niet te betalen is, wie weet wat de man van TS verdiend?! Maar nee je krijgt niks terug van de belasting...
ik persoonlijk vind de psz ook erg duur hoor wij moeten 95 euro pm betalen voor 2 dagdelen in de week 3 uurtjes! vind ik echt veel geld
Ze gaat al naar de psz, wilde daar een dag kdv bij doen omdat dat goed voor haar zou zijn en lekker voor mezelf zodat ik ook eens een dag voor mezelf heb. Dat heb ik namelijk nooit. Maar dan is het veel te duur denk ik. Nou nog maar even uitzingen dan
Als ze al naar de PSZ gaat en jij werkt niet, dan heb je dan toch tijd voor jezelf? Ik ben nooit vrij zonder de kids.
KDV is echt bedoeld voor werkende ouders, anders wordt het nog duurder. Als je een dag voor je zelf wilt heb je dan geen man/ouders/vrienden die kunnen inspringen?
gastouder anders misschien een optie? betaal je alleen de kosten van de gastouder, want een gob heb je dan toch niet nodig dus die hoef je dan niet te betalen. ook zo wel kindjes gehad.
He wat klinkt die laatste zin naar zeg. Ze gaat toch al naar de psz dus je hebt dan toch tijd voor jezelf? Ik werk en heb als ik vrij ben altijd de kinderen. Dus nooit een dag voor mezelf. Over een jaar gaat de jongste naar school, kan er nu al tegenop zien dat ik dan 2 ochtende helemaal geen kind meer om me heen heb.
Hmm mja wie zijn wij om te oordelen of ze genoeg tijd voor zichzelf heeft? Overigens.. straks als ze op school zit heb je ook veel meer tijd Enneh.. anders spreek je lekker eens af met wat vriendinnen in het weekend.. kinders bij manlief. Heeft hij ook eens een dagje met zn kinders en jij kunt er lekker even uit. Hier laatst ook zonder man en zonder kind op stap geweest lekker bbqen met vrienden, daarna stappen en blijven slapen. Was echt wel een keertje lekker. Ze gaat wel vaker logeren hoor.. maar dan is manlief er ook en doen we iets samen. Dat ik echt iets helemaal alleen voor mezelf deed.. was echt al een tijdje geleden iets uitgebreider dan sporten dus of even een uurtje naar het winkelcentrum zonder man/kind. Deed me echt goed! En manlief vertelt dat ik dat toch wel vaker wil gaan doen.
Ik heb nooit tijd voor mijzelf...ja s'avonds als de kinderen slapen. Maar goed dan moet ik nog thuis zijn, want ik laat ze niet alleen thuis. Als ik werk zijn de kinderen naar het kdv, verder niet. Maar als jij vind dat je een dagje voor jezelf nodig bent, dan zou ik een gewone oppas regelen.
ik vind het trouwens ook goed dat kdv alleen voor werkende is inderdaad gewoon zelf een oppas regelen, bij grootouders , kennissen? betaald desnoods...
Idd met je eens! Ik ben als ik uit mijn werk kom ook nooit alleen. Moet meteen rennen, vliegen, school, Kdv, sportclubs, vriendjes. Ren me rot en mopper ook wel eens. Maar denk ook wel, heb er toch zelf voor gekozen? Maar ik vind die laatste zin toch wel een beetje.... Ja hoe zeg ik het?? Geen idee eigenlijk... Uitzingen??? Ja nog langer dan een jaar! Ik heb het echt mega druk en de jongste gaat in november naar school maar getsie..... Ik heb haar liever nog lekker een tijdje thuis! Als je tijd wil voor jezelf dam kun je idd misschien eens in het weekend een dagje weg plannen. Ik doe dat ook wel een. Kids bij mijn man heerlijk!