Tja het moet wel leuk blijven, maar het moet voor haar ook leuk blijven. Ik denk niet dat ze terugkomt als ze met 15 euro wordt afgescheept....
Ik zou 15-20 euro geven. Toen ik op mijn nichtje paste, kreeg ik 15 euro. Ze was nog een baby en kreeg 's avonds nog een fles. Soms kwam ik en dan mocht ik haar nog op bed doen. En daarna bleef ik ook slapen Maare 50 euro??
Ik moest ook een paar keer op 4 kinderen (toen 10, 8, 3 & 1) passen, en bleef daarna slapen. Kreeg ik toen ook 20 euro voor.
Onze oppas vraagt 10 euro voor een avond maar wij hebben haar 15 euro gegeven afgelopen zaterdag. 50 euro vind ik echt belachelijk bedrag.
Wij hebben ook een oppas van dezelfde leeftijd. Als ze oppast tot 12 uur geven we 15 euro ( meestal van 8 tot 12) past ze tot 1 uur op dan 25 euro omdat het wel laat is. Kindjes liggen dan al op bed
Ik vind 15 euro voor 6 uur echt Weinig. Als ik me niet vergis is dat 2,50 euro per uur. Dat is onder het minimum jeugdloon. Ze past ook midden in de nacht op en jullie kind is veilig zodat jullie lekker kunnen feesten. Ik vind dat daar wel wat meer tegenover mag staan dan 15 euro.
Toevallig had ik dit weekend mijn nichtje van 16 hier logeren en die vertelde dus erg blij dat ze had opgepast en toen 2,50 in het uur had gekregen en dat zedaar erg blij mee was want toch even snel 10 euro verdient zoals ze zelf zei, ze werkt ook in een supermarkt en verdient daar 2,90 per uur maar dara gaat dan wek je belasting ed vanaf. Maar persoonlijk zou ik ook rond de 20 euro geven vnd ik zoveel meer klinken als 15
Ik zou haar 20 euro geven voor de hele avond. Het is immer familie die oppast, geen bedrijf wat je inhuurt. Toen ik "vroeger" oppaste kreeg ik altijd 2,50 gulden per uur en was daar erg blij mee. De kindjes lagen dan ook al op bed, dus ik kreeg betaald voor een avondje tv kijken en chips eten voor mijn gevoel. Daarbij vind ik wel dat je moet zorgen voor een backup die ze kan bellen mocht er iets zijn met de kinderen. Geniet lekker van jullie avondje uit. O ja en van zwart werken is hier natuurlijk geen sprake, tis een familielid die oppast en die je een extraatje geeft omdat je het zo waardeerd. Denk dat daarom bedragen als 50 euro echt te zot voor woorden zijn.
Ik zou 25 of 30 geven. Dat gezeur over op je kont zitten op de bank of schoonmaken. Een hele verantwoording? Er ligt gewoon iemand te slapen en zij moet op de bank zitten, doe dat liever dat liever dan 6uur lang poetsen.
jee, wat wordt hier over grote bedragen gesproken. Vroeger deed ik het ook voor nop. Ik vond het leuk om het te doen, geld was niet zo belangrijk. Is het nu echt zo dat de jeugd zoveel mogen eisen? Belachelijk. Als je iets vraagt aan een 16 jarige dan moet je flink lappen? Een 16 jarige is normaal heel blij met 15 euro en een kast vol lekkers, wie het kleine niet eerd is het grote niet weerd. Ik ben blij dat mijn ouders of schoonouders oppassen.
Ik ging op mijn 16 idd niet voor de lol en gratis bij iemand oppassen, geld was voor mij wel degelijk belangrijk en betaalde al veel zelf.
Vind 15 euro ook erg weinig! Zou daar echt niet mee aan durven komen, zeker niet in het weekend en op een avond... Zou 35 euro geven, en zorgen voor lekkere dingen... Ook zou ik haar midden in de nacht thuis brengen of idd aanbieden dat ze mag blijven slapen.... Als het bevalt komt ze misschien nog terug... Voor die 15 euro ws niet.... (vorig jaar werkte er een 16 jarige jongen bij ons in het vuurwerkbedrijf -natuurlijk een heel andere/zwaardere tak- maar hij kreeg 15 euro per uur van vriendlief... Had van mij iets minder gemogen, maar hij deed zijn best, was enthousiast en werkte hard... Was ook echt wat waard )
5 euro per uur voor een meisje van 16 lijkt me een prima bedrag! Je laat je kindje met een goed gevoel achter en hoeft er zelf een avond even niet aan te denken. Daarnaast maakt het meisje haar tijd wel vrij om een goed aantal uur op te passen. Ik pas ook wel eens op en ik krijg dan tussen de 8 en 10 euro per uur. Ik ben 26 en zeer ervaren en erg flexibel. Ik vind dat ook geen onredelijk bedrag. Maar goed, het is natuurlijk maar net wat je het zelf waard vind... Als je het voor niks of weinig wil doen, dan kan de kleine net zo goed naar opa en oma... Althans... zo doen wij het straks. Als we iemand vragen, afhankelijk van de leeftijd en ervaring, betalen wij tussen de 5 en 10 euro... Willen we er even geen centjes aan uitgeven, dan vragen we mijn of zijn ouders... En dan zorgen we dat er voor ze gekookt is etc.
Ja maar niet iedereen heeft de optie van opa of oma en niet alle opa's en oma's hebben zijn om op te passen.
10-15 euro, afhankelijk van hoe laat we het hebben gemaakt. Onze oppas vraagt 3 euro per uur. Maar als ze 2 uur is geweest krijgt ze ook 10 euro.
Mijn oppas van overdag, een vrouw van eind 40 welke dagelijks op max 2 kindjes past vraagt trouwens ook 3 euro per uur. Heb het wel 10 keer nagevraagd, maar ze zegt dat ze dat altijd gevraagd heeft en het niet hoeft te veranderen. EEn geweldig lieve en bekwame oppas,