oppas betalen

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door bernadet26, 16 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shantii

    Shantii Bekend lid

    30 jan 2010
    893
    0
    16
    NULL
    NULL
    Het is 6 uur lang dus ik zou dan 30 euro geven. 5 euro per uur is dat dan.. het is natuurlijk leuk dat ze mag eten en drinken maar dat zal ze anders thuis ook wel doen dus snap niet dat dat hier veelal als reden word gegeven.. Het is toch heel normaal dat iemand wat drinkt en eet? Zelfs onze schoonmaakster drinkt wat bij ons .....
     
  2. Micchan

    Micchan VIP lid

    24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ik pas af en toe van 's morgens vroeg tot een uur of vijf op m'n neefje en krijg daar dan vijf tot tien euro voor (soms doe ik het voor niets). Ik vind het alleen maar fijn als ik eens een hele dag met dat heerlijke ventje kan doorbrengen. :D
     
  3. noukie89

    noukie89 Niet meer actief

    Als ik bleef overnachten kreeg ik tot 70euro voor een nacht:)

    Van bijvoorbeeld 21.00 tot 10.00 kreeg ik 55 euro
    of
    18.00 tot 12.00 kreeg ik 70
     
  4. BabyBergen

    BabyBergen Fanatiek lid

    8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    ik zou de verantwoording nooit aan een minderjarige geven........
    dan betaal ik liever de meerder jarige wat meer

    ik heb een meisje van 19 voor onze dochter, ik betaal haar 5 euro per uur, dit bedrag zijn we samen overeen gekomen
     
  5. Mams136

    Mams136 VIP lid

    26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    niet om het een of ander, maar een gastouder verdient ook maar iets van 4,50 per kind per uur hoor...en die is geen 14 ;) en in het bezit van papieren en EHBO;)


    Ik vind 3 euro p.u dan meer dan genoeg. En als het voor 1x is kun je ook zorgen dat et die meid aan niks ontbreekt of dr een lekker geurtje geven als bedankje.
     
  6. Onje

    Onje Niet meer actief

    16 of 19, 3 jaar verschil.
    Ik ken er zat van 16 die stukken meer verantwoordelijkheid kunnen dragen dan iemand van 19.
    Denk dat die 3 jaar over het algemeen niet veel bijdraagt aan de verantwoording die je kan dragen.
     
  7. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Maar waarom zou je voor 1 keer niks geven (las ik eerder van je in dit topic)? En wat boeit het dat een gastouder ook maar 4,50 krijgt?

    Hij of zij offert toch ook de hele avond op?
     
  8. Gerdatje

    Gerdatje Fanatiek lid

    27 apr 2012
    1.920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Wij geven altijd 3 euro per uur aan onze oppas meisje. ( nog maar 1 keer geweest. hahah)
     
  9. BabyBergen

    BabyBergen Fanatiek lid

    8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    ik vind het gewoon onverantwoord....en de 19 jarige heeft wel een rijbewijs en auto om naar het ziekenhuis te komen als het moet en dat kan ik van de 16 jarige niet verwachten
    ben benieuwd ook hoe dat verzekeringstechnisch zit
    en als er echt wat gebeurd kan je nooit maar dan ook nooit je verantwoording kunnen neer leggen bij de 16 jarige....

    ik zou het te risicovol vinden
     
  10. Stroopie

    Stroopie Fanatiek lid

    11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Ik laat liever mijn nichtje van 16 jaar oppassen, dan mijn schoonzus van 30. Nichtje heeft veel meer verantwoordelijkheidsbesef dan mijn schoonzusje. Leeftijd zegt dus ook niet alles.
     
  11. BabyBergen

    BabyBergen Fanatiek lid

    8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    nee daarom moet je ook zoeken naar een verantwoordelijke meerderjarige he ;)
     
  12. Onje

    Onje Niet meer actief

    Niet iedere meerderjarige heeft een rijbewijs en auto natuurlijk.
    En de verantwoording vind ik ten alle tijden bij jezelf liggen. Jij kiest voor een oppas voor jouw kind.

    Maar ja ieder zijn mening natuurlijk he gelukkig :D

    Als we het dan toch over oppas hebben die van mij gaat morgen heerlijk een nachtje weg pffffff kan niet wachten tot morgen ochtend haha !!! Sorry moest er even uit!!!
     
  13. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    je hebt wel een punt.

    Ik vind dat als je een oppas onder de 20 jaar laat oppassen dat je dan een achterwacht voor eventueel ziekenhuis bezoek moet hebben

    Ik paste vroeger wel op mijn broertje. Ik was toen 15 jaar en mijn broertje 7/8
    Er was dan altijd een buurvrouw die dan thuis was die door mijn moeder werd gevraagd te rijden als er iets was.
    ( andere tijden, BSO was er toen nog niet en mijn moeder moest werken, weduwe)
    Ik vond dat heel goed geregeld.
     
  14. Mams136

    Mams136 VIP lid

    26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Zal wel mentaliteitsverschil zijn...Ik heb ook regelmatig opgepast op neefjes en nichtjes en kreeg dan soms een kleinigheidje ipv geld...Heb dat nooit raar gevonden.Deed het met plezier en vond het gewoon leuk.

    Als hier een vaste oppas zou komen dan zou die uiteraard betaald krijgen maar zeker niet meer dan een gediplomeerd gastouder ofzo.
    En als ik iemand vraag om op te komen passen dan is diegene dat niet verplicht!? Er kan ook gewoon nee gezegd worden.
     
  15. Suzetje

    Suzetje Fanatiek lid

    9 jun 2012
    1.234
    0
    0
    Mijn kindjes!
    Mijn kinderspeeltuin

    Wij zijn niet rijk, integendeel! En ja die schoonmaakster zie ik ook wel zitten maar dat zit er hier ook niet in!;)
     
  16. Aszz

    Aszz Niet meer actief

    Ik zie het probleem ook niet zo met onze 17 jarige oppas. Onverantwoord :( Dan kan ik nooit iemand meer op laten passen.
    Haar ouders wonen 100 meter verderop. De buurvrouw(en) zijn allemaal op de hoogte en beschikken allemaal over een auto.
    En zodra wij langer dan 20 minuten moeten rijden om thuis te komen, dan passen mijn ouders of mijn broertje op.
     
  17. Suzetje

    Suzetje Fanatiek lid

    9 jun 2012
    1.234
    0
    0
    Mijn kindjes!
    Mijn kinderspeeltuin
    Zelfde leeftijd als jij ;)
     
  18. mamv1

    mamv1 Niet meer actief

    Ik had ook geen rijbewijs en auto toen ik op mijn nichtje moest passen.. (heb ik nog niet..)
    Maar kon wel altijd mijn oom of vader bellen.
     
  19. Zo vanzelfsprekend is het niet dat er drinken en eten in huis is. Weet nog wel dat toen ik vroeger bij mijn vaste oppasadres, alleen thee en koffie in huis was, nou als 16 jarige is wat fris ook wel lekker :)
     
  20. MamaPeetje

    MamaPeetje Niet meer actief

    Het hangt er ook vanaf hoe diegene in het leven staat. Ik ken ook een 16 jarige die al heel wat gewend is kwa kleine kids en oppassen, terwijl ik ook 19-jarigen ken die nada van babies/kids weten. Dan ga ik toch liever voor die 16 jarige...
     

Deel Deze Pagina