oppas betalen

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door bernadet26, 16 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaPeetje

    MamaPeetje Niet meer actief

    Wauw de oppassers zullen wel in de rij staan om een avondje bij jou te mogen oppassen :D
    Denk dat ik voor zulke bedragen ook maar ga oppassen.

    Ontopic : Een euro of 20 zou ik echt zat vinden voor een jongedame van 16. In de supermarkt zal ze (netto) ook niet veel meer overhouden voor een paar uurtjes werken plus ze hoeft niet veel meer te doen dan lekker relaxen op de bank en een oogje in het zeil houden..
     
  2. Onje

    Onje Niet meer actief

    Als je n0u een 16 jarige 50 euro betaald he, hoe zit dat dan met een 28 jarige ?
    haha ik word oppas denk ik !!!
     
  3. annet1985

    annet1985 Fanatiek lid

    14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Hier iemand die altijd jaren heeft opgepast. wat zeg ik doe het nog steeds maar dat is gewoon echt mijn baan ( Wordt gewoon wit maandelijks uitbetaald en heb nu ook gewoon zwangerschapsverlof ) ik vind 15 euro voor een 15 jarige erg weinig. Ik vind 25 euro wel meer dan redelijk!

    Vind het altijd zo raar dat ouders maar denken dat we toch niks hoeven te doen want ze liggen op bed? ja en als er brand uit breekt dan? En als het kind ziek wordt? Of dat ze toch niet willen slapen? Gaat dan ineens het urrloon omhoog? Dat lijkt me toch ook niet! Ik vind dat als je een goede oppas wil dat je ook een redelijk bedrag op tafel moet leggen zo simpel is het! En 16 hoeft helemaal niet jong te zijn dat hangt maar helemaal van de persoon af! Ik paste al op toen ik 12 was, ! Ik zou dan ook nooit zomaar iemand laten oppassen maar eerst een kenningsmakingsgesprek en dan kun je vaak wel beordelen of iemand wel of niet de verantwoordelijkheid aankan!
     
  4. knap

    knap Niet meer actief

    Heb niet het hele topic door gelezen maar wat een felle reactie.s zeg.

    Haha.

    Als puber paste ik ook wel eens op een paar kindjes en ik kreeg ja wel voor een hele avond oppassen 25 gulden. Nu dus z.n 13 euro voor een hele avond.:D Maar ik spreek wel over 22 jaar terug toen was ik 16:p

    Zelf zou ik een bedrag van rond de 20 euro aan een avondje oppassen besteden. En dan een fooi van 5 euro er bij voor het goede oppas werk. ;) Sorry heb geen klein geld meer.

    En of een meisje van 16 zou kunnen oppassen ja waarom niet. Als er een achter wacht is kan het prima.
     
  5. Kaatje85

    Kaatje85 VIP lid

    14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Onze oppas is 20 en krijgt 4 euro per uur. Dit is voor twee kinderen.
    Zou voor een meisje van 16 en 1 kind dat op bed ligt 3 euro per uur netjes vinden. Omdat het ook wel een deel snachts is zou ik het afronden na 20 euro voor een avond.
     
  6. knap

    knap Niet meer actief


    Je bent op weg naar je eerste zo te lezen.;)

    We spreken elkaar nog als je kinderen hebt.;)

    ;)
     
  7. cindy1981

    cindy1981 Fanatiek lid

    20 apr 2008
    2.093
    0
    0
    Vraagt ze er dan geld voor (omdat het familie is) zo niet zou ik haar een leuk cadeautje geven als bedankje anders iets van E25,00.
     
  8. A2CA

    A2CA Niet meer actief

    15 euro vind ik echt weinig, daar zou ik mijn avond niet voor opgeven ze had immers opstap kunnen gaan met vrienden.

    En de mensen die zeggen dat ze vroeger 2,50 GULDEN per uur kregen? Sorry hoor maar vroeger was de tijd dat de benzine 1 gulden per liter kosten en dat je sigaretten had voor 4 gulden.
    Op vandaag is alles duurder dus ook de oppas en voor 10 euro heb je net niks op vandaag.
     
  9. Mams136

    Mams136 VIP lid

    26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Dat is een goeie vraag. Dat heeft nog nooit iemand van ons gevraagd.
    Als ik vraag of iemand wil oppassen dan zegt er nooit iemand: ja ok, maar dan wil ik wel betaald.
    Daarom betaal ik ook niet maar geef ik een blijk van waardering eens in de zoveel tijd. Cadeautje of een uitje ofzo

    Als iemand als oppasbaantje hier zou komen, dan wel betaald uiteraard.
     
  10. mamazeyad

    mamazeyad Niet meer actief

    #110 mamazeyad, 17 jul 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 jul 2012
    ik vind persoonlijk 15 euro te weinig. ik zal eerder 25 of 30 geven;)


    ik vind het trouwens niet onverantwoordelijk om iemand van 16 te laten oppassen. er zijn een hoop 16jarige die heel verantwoordelijk zijn. ik paste vroeger altijd op mijn broertjes en zusje, iedere avond opnieuw (mijn ouders werkte tot 02;00 's nachts).
     
  11. Angellove90

    Angellove90 Bekend lid

    2 mrt 2011
    731
    0
    0
    Student Vastgoed & Makelaardij
    Noord-Brabant
    Ik zou minimaal €5 per uur geven!

    Onze oppas vraagt €3 per uur, maar wij geven d'r altijd minimaal €5 per uur. En als m'n vriend betaald krijgt ze vaak nog meer "fooi". Die vind het super dat ze zo lief voor onze dochter is, en dat wij dan ook eens een avondje weg kunnen!
     
  12. HelloKitty83

    6 jul 2012
    80
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oppas bij mijn vriendin is ook 16 (past wel op 2 kindjes op) en krijgt 3,50 per uur. Ik vind je 15 euro dus helemaal niet karig!

    Als 16-jarige zou ik daar heeel blij mee zijn. Je hoeft er niks voor te doen! En verantwoordelijkheid? Dat kan je niet verwachten van een meisje van 16, tis geen KDV, dus daar hoef je ook niet voor te betalen. Als ze bij de appie heijn achter de kassa gaan verdienen ze minder en moeten ze harder werken.

    Het moet wel leuk blijven!
     
  13. Smile

    Smile Fanatiek lid

    11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Ik vind 15 euro niet raar hoor. Vaak vinden ze het alleen maar leuk om op te passen, tenminste, de meiden bij ons uit de buurt wel. Lekker zelf bepalen naar welke zender je kijkt, wat meer fris en chips dan thuis, geen gezeur aan je hoofd van andere broertjes en zusjes. Een kleine vergoeding is dan vak 'mooi meegenomen'. Dus 15 euro zou ik wel normaal vinden...

    Enne...als een kind niet wil slapen, steeds huilt, ziek wordt oid...dan kom je als ouder toch weer naar huis? Hoef je de oppas toch bij voorbaat niet extra voor te betalen? Tenminste...zo zie ik dat.
     
  14. Happymam

    Happymam Fanatiek lid

    7 feb 2009
    1.179
    261
    83
    onze oppas is een nichtje van bijna 19 jaar. Zij past wekelijks op, ongeveer 2,5uur per avond. De kids liggen dan in bed en worden zelden wakker. Ze krijgt van ons 10,- per avond, ik wil wel eens meer geven, maar dat wil ze zelf niet! Laatste keer voor de vakantie duurde 't een half uurtje langer, gaf ik haar 20,- maar ze wilde echt maar 1 tientje meenemen.

    Zij vind 10,- niet weinig, dus zij blij, wij blij :) Voor haar is het verdienen terwijl ze studeert, en wij kunnen met een gerust hart wekelijks samen een avondje weg. De kids merken er vaak niks van.
     
  15. FinleyenMilan

    FinleyenMilan Actief lid

    11 nov 2010
    368
    0
    0
    NULL
    NULL
    Toen ik als 20 jarige op de kinderen van mijn broer ging passen kreeg ik standaard 10 euro. Of dat nu voor 3 uurtjes was, of voor 6 uur. Ook als ik overdag ging oppassen kreeg ik 10 euro, en als het 's avonds was ook. (18u tot bijv. 1-2 uur)

    Voor speciale gelegenheden kreeg ik 20 euro (bijv. als ik 's morgends om 8u kwam en 's avonds pas weer weg ging (22u ofz)

    Ik was altijd blij met wat ik kreeg: ik mocht én op mn nichtjes passen én ik verdiende een beetje met wat ik graag deed. Ik bezag het dan ook niet als 'werken' maar als 'spelen'.

    In jou geval zou ik 20-30 euro geven. Het is toch een ander geval dan bij mij.
     
  16. JJ1991

    JJ1991 Actief lid

    5 feb 2012
    370
    37
    28
    NULL
    NULL
    Ik was dus het buurmeisje in dit geval en ik was toen 15/16 jaar ofzo. Ik paste daar toch wel regelmatig op en dacht hier ook zeker niet licht over. Overigens is het misschien voor sommige hier lastig voor te stellen, maar ik vond het erg leuk en dankbaar om te mogen doen. Dat ik er vervolgens ook nog wat voor betaald kreeg was mooi meegenomen.

    Ja natuurlijk zijn die kinderen wel eens wakker geworden, maar ze waren goed te troosten en luisterden ook als ik zei dat ze terug naar bed moesten.

    Ieder natuurlijk zijn eigen mening, maar 15 euro voor een nichtje vind ik meer als voldoende. Grote kans dat ze het super leuk vind dat ze MAG oppassen op jou kinderen.
     
  17. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.686
    9.652
    113
    Lang lang geleden, toen ik 14 was, paste ik wekelijks op twee jongens (5 en 3) voor 4 gulden per uur. Ik denk dat het niet overdreven is te stellen dat je voor een gulden toen ongeveer kon kopen wat je voor een euro nu krijgt. Ik zou 25 euro voor 6 uurtjes een goed bedrag vinden.
     
  18. KnuffieQ

    KnuffieQ Niet meer actief

    Mensen waar gaat het over wat een nutteloze discussie doe gewoon wat je denkt dat goed is......

    De mentaliteit van de kids tegenwoordig is al vaak zo weinig mogelijk doen en zo veel mogelijk verdienen!

    Waar is de tijd gebleven dat we wat voor een ander deden zonder dat er altijd een prijskaartje aan moet hangen!!

    Waar is de tijd dat je ging oppassen binnen de familie omdat je dat leuk vond om tijd met je kleinere neefje en nichtje door te brengen en dat je werd beloond na een half jaartje een aantal weekenden oppassen met een dagje efteling voor de gezelligheid!!

    Zo zie je maar waar het in deze maatschappij om draait geld geld en nog eens geld!!
     
  19. Mams136

    Mams136 VIP lid

    26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek

    Dat dacht ik dus al de hele tijd, maar jij zegt het!!
    Een oppasbaantje betaald krijgen= JA!
    Oppassen bij familie/vrienden betaald krijgen = Nee.
    Maar idd, na een poosje een dankjewel/waardering = Zeker JA!

    Tegenwoordig zijn we zo op de centen dat niemand meer iets voor niks doet. Maarja tegenwoordig moet je in groep 8 ook minstens een Iphone op Blackberry hebben he...;)
     
  20. sandraske

    sandraske VIP lid

    23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    precies! (ik kreeg overigens wel 10 gulden voor het oppassen op neefjes en nichtjes maar ik bleef bijna altijd slapen en ontbijtte 's morgens met de kinderen)
     

Deel Deze Pagina