gereserveerd is gereserveerd toch??

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Damay77, 4 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Mijn rooster word veranderd dus heb bij kdv gevraagd of de kids per september, op dinsdag een halve dag konden komen ipv maandag. Was prima. Er is plek en de plekken zijn gereserveerd voor ze.
    Nu krijg ik net een mail van het hoofdkantoor met de mededeling dat wanneer de groep vol zit en een andere ouder een hele dag af wil nemen, dat voor gaat:(
    Ik krijg dan eerste keus op die hele dag en als ik daar niet voor kies dan heb ik pech gehad. Dan kan de donderdag niet afgenomen worden door mij.
    Ligt het nu aan mij of is dit een beetje vreemd?? Ik reserveer niet voor niets. Heb al door gegeven dat het van mijn kant, definitief is. Hele dag kan ik niet betalen en is ook niet nodig met een ochtend werken.
    Snap best dat ze in deze tijd liever hele dagen opvang afgeven. Maar in het uiterste geval dwingen ze mij dus om voor mijn kinderen andere opvang te zoeken. Hebben ze een halve dag gewonnen en daar tegenover 2 kids die voor 3 dagen ergens anders naar toe gaan;)
    Ik vind dat die plek nu voor mij is en dat de volgende met een hele opvangdag, maar moet wachten tot er plek is. Of heb ik nu een hele rare gedachtengang:)

2. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Vind het geen hele rare gedachten.
    Zou persoonlijk contact met het kdv opnemen om opheldering te vragen.
    Staat je het antwoord je niet aan lekker op zoek naar een ander kdv of gastouder. Mogelijkheden genoeg (bij ons wel in ieder geval)

3. p1982

p1982 Niet meer actief

hier kunnen we geen halve dagen afnemen tenzij er ook iemand anders is die halve dag wilt

zou contact opnemen met kdv

4. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.613
    1.155
    113
    idd net hoe de regels zijn.
    hier mag ik gewoon halve dagen afnemen. en zelfs flexibel mits ik het van te voren doorgeef. daar betaal ik dan ook extra voor.

maar ik vind het niet kunnen als ze jou dit beloven en dan achteraf zeggen dat je 2e keus bent...
    dan zou voor mij de keus snel gemaakt zijn, of ik kan mn kinderen bij jullie brengen, of ze gaan naar een ander kdv waar ik wel van op aan kan.

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.825
    113
    Ik vind het niet heel raar van het kdv, daarentegen als jij daardoor genoodzaakt bent een ander kdv te zoeken, zou ik dat ook gewoon zeggen, misschien dat ze dan toch ineens beslissen dat jij voorgaat.

6. Mamaatje81

Mamaatje81 Fanatiek lid

29 okt 2013
    1.046
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij ons is dit ook zo hoor en ik snap dit ook wel. Het is voor hun financieel interessanter. Was voor ons de reden om over te stappen op gastouder, waar je netjes per uur aftikt.

7. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Niet netjes vind ik en zou even in gesprek gaan... wij hebben echt een hele fijne kdv waar je per uur betaald en als ik andere dag wil is dat gewoon voor het zelfde geld en dan hoef ik geen flexibel te betalen.
    Ook betalen wij de vakanties niet door.

8. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik vind, juist in deze tijd, dat je van een KDV wel wat flexibiliteit moet kunnen verwachten. Op deze manier jaag je mensen toch juist weg? En dat is dan toch wat ze niet willen.

Ik zou dus zeker even om opheldering vragen en dan ook aangeven, dat als je die halve dag niet kunt krijgen, je genoodzaakt bent om een andere vorm van opvang te zoeken.

Hier zijn we op dit moment (niet wij zelf, maar alle ouders van de BSO) in gesprek met de BSO om te kijken of ze niet wat flexibeler kunnen worden. Aangezien we met z'n allen betalen tot 18.30 en alle kinderen tussen 17.00 en 17.45 worden opgehaald. Er speelt nog meer, o.a de uurprijs, die erg hoog ligt ten opzichte van de dorpen om ons heen.

Laat ik vooropstellen dat het bij ons zeker niet gaat om de kwaliteit van de opvang, die is zeer goed en de kinderen hebben het allemaal prima daar.

9. mich87

mich87 Bekend lid

7 nov 2011
    599
    38
    28
    NULL
    NULL
    Dit is echt op veel plekken zo...eigenlijk ook wel logisch. Met een halve dag houden zij in de middag een plek over waar geen geld voor betaald wordt. Dus als er ouders komen die wel graag de hele dag willen betalen is het logisch dat jij de keus krijgt om de hele dag af te nemen of de plek op te zeggen...

In deze tijd is het juist logisch dat een kinderdagverblijf zo werkt...als iedereen halve dagen gaat afnemen en op die manier de plekken bezet houdt en ouders die hele dagen willen afnemen op een wachtlijst komen, kun je het bedrijf wel opdoeken...

Maar ze hadden het mss wel duidelijker aan jou moeten uitleggen, ik snap dat het nu rauw op je dak komt.

10. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Je kunt er als kinderdagverblijf ook voor kiezen om het zo te laten en 's middags groepen samen te voegen, zodat er 1 leidster minder hoeft te zijn. Ik snap wel dat dat niet overal kan, maar het is een mogelijkheid. Hier doen ze dat om 17.15 ook op de BSO. 1 leidster gaat naar huis en de andere gaat met de kinderen die er dan nog zijn gaan naar de andere groep, zodat ze daar dan 2 of 3 leidsters op de groep hebben. (afhankelijk van hoeveel kinderen er dan nog zijn. Er is voor elke groep altijd een bekende leidster.

11. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik zou aangeven dat als zij op die manier met de zaken omgaan, en je die halve dag niet af kunt nemen, je een andere plek zoekt. Zijn ze meer dan die halve dag kwijt.... ;)
    Belachelijk, als jij het eerste komt, heb je ook als eerste recht op die plek. Aan hen om de groepen gewoon goed in te delen en personeel goed in te roosteren. Meer opvang afnemen dan je nodig hebt en vergoed krijgt. Ecth te bizar voor woorden. Ik vind KDV's echt zo ontzettend niet-klantgericht en flexibel.... die hebben daarin echt nog wat stappen te gaan zeg :(

12. sjak

sjak Niet meer actief

Hier in dit dorp zijn vier kinderdagverblijven, allemaal hebben ze plekken vrij en allemaal moeten ze hard werken voor hun centjes. Maar ook ik zou in deze situatie mijn kinderen naar een ander kinderdagverblijf brengen waar deze optie wel is.
    Gewoon zakelijk, niets persoonlijks van maken.

Als ze dit beleid hebben, prima, maar juist in tijden van crisis, veel werkloosheid, dus veel kindjes thuis zou je toch denken dat ze klantvriendelijker zijn

13. misa

misa Niet meer actief

Ja ik zou ook denken dat als iets is toegezegd dat ze dat na moeten komen. Ze hadden beter van te voren kunnen zeggen dat ze niet aan reserveren doen...!

14. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ik snap het wel, maar vind het ook niet erg netjes zoals ze dat nu aan jou melden. Hier kun je niet eens halve dagen afnemen, dus je moet wel een hele dag of niets.

15. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Hier hebben ze juist de hslve dagen ingevoerd omdat daar veel vraag naar was en er veel ouders anders voor ander kdv kozen.
    Ik snap echt fpdat ze liever een hele dag af laten nemen maar ze hadden hem al voor mij gereserveerd. Vind het dan raar en niet netjes om dan de volgende dag te mailen dat je pech hebt als er iemand een hele dag af wilt nemen.

En sommigen zouden een ander kdv zoeken, dat doe ik dus absoluut niet. Ik wil geen gesleep met mn kinderen. Zijn kids die lang moeten wennen en ze hebben het daar super naar hun zin. Kleinschalig, vlak bij mn ouders die hun wegbrengen enz.
    De rest van de kdv's hier zijn halve kindefabrieken. Ik hdg wel bij hoofdkantoor gedreigd om ze te verplaatsen:)
    Kreeg een brief dat ik er niet vanuit moest gaan dat er nog iemand voor een hele dag zou komen. Ook de leidster bevestigde dit. Het loopt allemaal niet zo hard, richting de vakantie enz.

Deel Deze Pagina