Opa en oma willen alleen oppassen als het bij opa en oma zelf thuis is. Helaas hebben die geen plek voor campingbedje o.i.d. en willen de oudste tot 1.00 uur op laten blijven. Dat wil ts niet, dat wordt te laat (ze moeten ook nog een eindje ervoor rijden) en ze moeten de volgende dag op tijd weer ergens zijn. TS en man hebben aangegeven dan een andere oppas te zoeken voor deze keer maar nu zijn opa en oma boos onder het mom van: je houdt de kleinkinderen bij ons weg..... Vandaar het hele dilemma.
Wat een lastige situatie, TS. Ja, opa en oma staan vrij in hun keuze. Natuurlijk mogen zijn 'nee' zeggen. Gelukkig hebben we die vrijheid. Het gene wat ik moeilijk vind om te lezen is dat opa en oma alleen willen oppassen op hun voorwaarden. Ik vind het niet egoïstisch dat ze volledig 'nee' zouden zeggen op het hele oppas verhaal. Wat ik wel egoïstisch van opa en oma vind is dat een andere oppas vragen eigenlijk onmogelijk is. Dan vinden opa en oma dat de kleinkinderen bij hun weg worden gehouden. Als opa en oma de kleinkinderen zo weinig zien (dat is duidelijk hun beleving), om wat voor reden dan ook, dan zou ik als opa en oma deze kans om op te passen zeker aanpakken. Als opa en oma wel graag willen oppassen, maar het niet zien zitten om in TS's huis te gaan zitten, om vervolgens een lange rit weer naar huis te moeten maken, prima. Dit mogen opa en oma zeker bespreekbaar maken. Wat ik dan egoïstisch vind is dat opa en oma eventueel boos zouden worden bij het zoeken van een andere oppas. Of dat ze het wel normaal vinden om kindjes 's nachts uit opa en oma's bed te halen (of een kleuter wakker houden) om vervolgens dezelfde rit (die opa en oma niet willen rijden) naar huis te rijden. Ik lees dat een uitje zelden voorkomt. Waarom zou je dit je kind niet gunnen? Waarom zou je niet denken; ach, het komt zo weinig voor, we slapen wel in het hotel wat ze ons aanbieden (het beetje water bij de wijn van hun kant) en slapen daarna lekker uit. Het beetje water vanuit TS's kant is het hotel wat ze aanbieden, zodat ze 's nachts niet meer naar huis hoeven te rijden. In het kort; opa en oma staan vrij om nee te zeggen. Maar er zit wel egoïsme in deze situatie vanuit opa en oma. Ze willen eigenlijk niets anders dan dat er kleine kindjes wakker gemaakt moeten worden, of wakker worden gehouden, om zelf niet meer te hoeven rijden. Maar laten vermoeide kindjes deze rit wel maken. Oplossing: ik ben iemand van de lieve vrede, maar hierin zou ik nog maar één optie voor ze hebben. Wat iemand al eerder zei is opa en oma op laten oppassen tot 21:30u en daarna worden ze afgelost door een andere oppas. Ik vind het een beetje onnodige moeilijk-makerij vanuit opa en oma. Jammer! Ik hoop niet dat je hierdoor je welverdiende uitje laat verpesten.
Ja ook als het ruzie betekend. Opa en oma moeten niet alleen aan zichzelf denken. De kinderen zijn het belangrijkste en de optie die zij bieden is zeker niet in het belang van de kinderen.
Nou het feestje is bijna belangrijker... Zijn de ouders van vriendlief geen betere optie? Of breng ze gewoon naar je ouders, en laat ze daar logeren met een logeerbedje. En dan maar vroeg eruit om de kids te halen.
Ik begreep dat het niet mogelijk was om de kids te laten slapen, omdat ze niet genoeg bedden hebben. Dat daarom ook de oudste op moet blijven, wat sowieso belachelijk is. Weet niet hoe oud die is, maar kan die niet in het bed van opa en oma slapen tot ze opgehaald worden? Om het hele 'we mogen de kleinkinderen niet zien' verhaal tegen te gaan, kunnen jullie niet aanbieden om het weekend erop dan gewoon op bezoek te gaan of hen te laten komen?
als je gelezen had,had je geweten dat de kids niet konden blijven overnachten bij opa en oma. maar je leest steeds de helft,en dan heb je weer je oordeel klaar.
Wonen ze in de meterkast? Luchtbedden kan altijd hoor. Maar ik las ergens dat ze niet willen dat ze blijven slapen want het ophalen in de ochtend kan niet. Daarom moeten opa en oma bij hun komen zodat ze in hun eigen bedje liggen en sochtends t gewoonlijke ochtendritueel. Ik zou niet zo moeilijk doen als ik per se naar dat feestje moet. Dan geef je je ouders een paar luchtbedden mee en sta je maar extra vroeg op om ze te halen. (Dit zou geen optie zijn las ik eerder, waarom niet?)Ik vind het ook niet redelijk dat ze verwacht dat die uren in de auto gaan zitten voor jouw kinderen. Het is niet alleen het oppassen zelf wat hier speelt.
Gewoon campingbedje meegeven.\ Ik snap ook wel dat je schoonouders daar geen zin in hebben. Die van mij doen dat ook niet hoor. Zit gewoon liever bij dr eigen.
Het is toch heel simpel ! Opa en oma willen niet nou klaar. Of je regelt een oppas thuis of 1 van de 2 gaat en de ander blijft thuis. Als ze niet willen houdt het simpelweg op. Meer opties zijn er simpel weg niet
Vraag me overigens wel af wat TS er als laatste over gezegd heeft. Volgens mij heb ik die al een tijdje niet meer gezien hier. Edit, 25e. Die heeft al een tijdje niet meer meegelezen dus.
Daar gaat het juist niet om. Opa en oma hebben geen ruimte om de kindjes daar te laten slapen. Ze willen niet naar ts toe, maar als ts een andere oppas wilt regelen, krijgen ze ruzie met opa en oma. Dat laatste is waar ts nu mee zit.
TS gaf aan dat hier geen ruimte voor was en dat de oudste moest opblijven en de jongste 2 in opa en oma's bed konden slapen tot ze opgehaald werden... Mijn ouders rijden liever zelf midden in de nacht terug dan dat ze hun kleinkinderen het aan zouden dien midden in de nacht weer wakker te moeten worden.... En nee, dat is niet wekelijks, zelfs niet maandelijks, maar hoogstens 1 x per jaar...
Ik snap werkelijk het hele probleem niet. Om hier een ander account voor aan te maken vind ik echt heel raar. Bedoel je valt niemand af en het is geen groot geheim. Je weet alleen niet hoe je het moet oplossen. . En daar zit het probleem denk ik. Ouders met rare voorstellen en jullie kiezen voor de kinderen. Lijkt mij zo klaar als een klontje? Je zoekt gewoon iemand anders en als ze boos worden is dat hun probleem. Niet te moeilijk denken allemaal hoor..
Dan maar ruzie, ben ik heel makkelijk in. Als mijn vader/moeder niet zou snappen dat ik m'n kind niet wakker wil houden tot midden in de nacht en de andere uit hun bed halen en dan nog ongeveer een uur naar huis rijden, dan is er iets mis met mijn ouders en niet met mij. Lekker een oppas regelen voor thuis, naar het feestje gaan of een van de ouders blijft thuis. Opgelost.