Ik ben aan het kijken hoe we het straks gaan doen met oppas. Mijn man werkt in 3 ploegendienst en ik parttime in de zorg. Ik heb al een gesprek gehad op mjn werk maar daar is gezegd dat ze geen rekening mee kunnen houden, terwijl ze dit bij een heleboel wel doen:x. Best zuur omdat we al een hele lieve en voor ons bekende gastouder hebben die waarschijnlijk alleen overdag kan tot aan begin van de avond. Ik had het allemaal al zo mooi in mijn hoofd zitten en dat gaat nu dus allemaal niet meer op, ik denk dat een gastouder vinden die zo flexibel is als wij nodig hebben niet vindbaar is en wat me logisch lijkt. Zijn er die met soortgelijke situatie zitten en hoe hebben jullie het geregeld?
Ik ben gastouder van een gezin met beide wisselende diensten. Ik vind het juist wel fijn. Maar ik was inderdaad wel de enige die die wisselende diensten prima vond. Ik zou gewoon eens kijken bij een gastouderbureau, succes!
er zijn echt wel gastouders die het doen. Ik heb ook al diverse gezinnen gehad met wisselende roosters of qua "rare" tijden: tot 19:30 (kind at mee en ging thuis meteen naar bed) en ook logeren heb ik gehad. Ik heb er geen problemen mee, maar wil ook niet alle dagen helemaal vol plannen i.v.m. kinderen die wel eens wisselen of een dagje extra komen. Maar er zijn er natuurlijk ook genoeg die alleen de makkelijk in te vullen vraaggezinnen willen.
Ik heb ook een flexibele gastouder. Als ik avonddienst heb (werk op een verpleegafdeling) dan breng ik mijn dochter om 14.30 naar de gastouder. Mijn man is vrachtwagenchauffeur en die haalt haar op zodra hij klaar is. De ene keer is dat om half 4, soms half 5 en ze heeft slechts 1x mee hoeven eten, omdat hij pas om half 6 pas thuis was. Ze is erg flexibel en dat vind ik heerlijk! Nooit geen problemen. Wil ik extra werken dan overleg ik even met haar. Ze maakt nu een uitzondering voor mij, omdat ze normaal op woensdag en vrijdag geen kindjes heeft, maar als ik werk mag ik haar gewoon brengen. Of het nou dagdienst of avonddienst is.
Bedankt voor het meedenken. We zullen even verder moeten kijken. Als we beide avonddienst hebben dan werken we allebei tot 11uur. We willen nu kijken of mijn schoonmoeder wat voor ons kan betekenen voor in de avond, overdag werkt ze regelmatig. Het gene waar ik ook nog over nadenk is dat als ik avond heb en mijn man nacht dat we dan tussen 22:30 en 23:30 oppas nodig hebben wat best een lastige tijd is.
ik zou dan of kijken of je schoonmoeder dan kan of je kindje daar dan al na na het eten laten logeren of al na het eten naar de go brengen. Om 22:30 een kindje brengen en om 23:30 weer op te halen daar zou ik ook niet zo blij van worden en jullie kindje vast ook niet . Als ze nog heel klein is, dan is er misschien nog geen probleem, maar later vast wel.
Precies daar zou ik echt niet gelukkig van worden om dan te moeten gaan slepen met de kleine en het kindje zelf ook niet denk ik. Hopen dat er een goede oplossing voor te vinden is.
Misschien logeren bij schoonmoeder en 's morgens weer halen? Het zal wel lastig worden denk ik. Is er bij één van jullie niet iets te regelen qua werktijden?
Het logeren wil ik zoveel mogelijk beperken. Mijn schoonmoeder heeft ook nog 3 kinderen thuiswonen dus alle slaapkamers zijn ook bezet. Op mijn werk werken ze nog niet echt mee wat blijkt uit een gesprek dat ik heb gehad. Bij mijn man gaat het helemaal niet goed op het werk, het bedrijf zit in de financiële problemen. Hopelijk gaat het tegen die tijd allemaal wat beter en hebben ze er meer begrip voor en medewerking.
Hoi, ik ben net nieuw hier, maar wilde toch even reageren. Hier hetzelfde 'probleem' qua oppas en werk. Mijn man werkt altijd nachten en ik werk in de zorg dus wisselend. Ze komen me wel enigszins tegemoet, maar moet toch avonddiensten draaien, want "je werkt nou eenmaal in de zorg".. wel draai ik er minder. Wat wij doen is afwachten tot ik mijn rooster heb en dan dient mijn man aanvragen in op zijn werk. Maar ik weet niet of dat bij jou man ook mogelijk is? Wij hebben tot nu toe nog maar 1 keer gehad dat iemand even moest oppassen tussen 22:00-23:00. we werken hierdoor wel enorm langs elkaar heen, maar dit is dan maar zo. Hierdoor hebben we verder ook weinig oppas nodig. Maar dat kan dus alleen als je man ook geen vaste dagen heeft. Of zelf aangeven dat je op bepaalde dagen wel avonddiensten kan werken? Of doen ze daar ook lastig over?