Mkd

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door syl25, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. syl25

syl25 Nieuw lid

5 dec 2009
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Onze dochter van bijna 2 moet misschien naar een medisch kinderdagverblijf omdat ze een sterk vertraagde ontwikkeling heeft. Ik heb me rot gezocht op internet naar info hierover, maar kan niks vinden waar ik tevreden mee ben.
    Wie weet hoe het er op een mkd aan toe gaat? Ik heb ergens gelezen dat sommige maar een halve dag open zijn en andere weer gewoon als een 'normaal' kdv geopend zijn. En ik kon ook niks vinden over de kosten. Zou dat vergoed worden door het ziekenfonds?

Alle ervaringen, verhalen en tips zijn welkom!:)

2. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik weet het niet helemaal het fijne van, maar weet wel dat een kind via een indicatie daar geplaatst moet worden. Je zal dan wel een eigen bijdrage hebben maar volgens mij krijg je wel een hoop vergoedt.

3. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Ik weet van kennissen dat ze voor hun zoontje een PGB (persoons gebonden budget) hebben aangevraagd en daaruit worden de kosten voor het medisch kinderdagverblijf betaald. Dat kindje heeft een hartafwijking.
    Op internet is vast meer info te vinden over een PGB en het aanvragen hiervan.

4. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    hoi, ik werk zelf op een mkd in lelystad en je krijgt inderdaad een hoop vergoedt.
    Als je inhoudelijke vragen hebt mag je anders wel even een pb sturen hoor.

Groetjes joyce

Deel Deze Pagina