Wat betaal je een oppas met 10 jaar ervaring?

Discussion in 'Oppas en kinderopvang' started by dani22, Sep 8, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. dani22

dani22 Actief lid

Aug 23, 2011
    109
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik kom overal een soort van standaard tarieven voor oppas tegen tussen de 2,75 en 5 EUR per uur. Had dus 5 EUR geboden aan een mogelijke oppas, maar die zegt nu: ik ben 26 en heb 10 jaar oppas ervaring, dus minimum is 7 EUR per uur. Is dat gebruikelijk? Ik vind het nogal veel, avondje weg wordt duur grapje zo. Ik kan weinig vergelijkend materiaal vinden online, dus tips welkom.

2. ButterflyNova

ButterflyNova VIP lid

Mar 31, 2014
    5,326
    104
    63
    Zelf heb ik al meer dan 10 jaar ervaring, bij bekenden waar ik oppas krijg ik 5 euro per uur. Dit is voor twee kinderen.

Heeft de oppas naast 10 jaar ervaring evt. ook diploma's / certificaten oid? Om hoeveel kindjes gaat het?

Ik zou 7 euro voor 2 kinderen niet zo gek vinden.

3. dani22

dani22 Actief lid

Aug 23, 2011
    109
    1
    18
    NULL
    NULL
    Het gaat om 1 kind, mijn nu 4 weken oude dochtertje. Daarnaast geen diploma's: ze werkt bij een kledingzaak.

4. ButterflyNova

ButterflyNova VIP lid

Mar 31, 2014
    5,326
    104
    63
    Hmm, ik vind zo'n kleintje een grote verantwoording. Zou anders in het midden gaan zitten en kijken of je 6 euro overeen kunt komen? En zo niet dan toch even verder kijken.

5. dani22

dani22 Actief lid

Aug 23, 2011
    109
    1
    18
    NULL
    NULL
    Grappig genoeg vraagt ze juist 8,50 voor oudere kids. :)
    Heb ook nog andere oppas die 5 EUR prima vindt. Dus tja…

6. ButterflyNova

ButterflyNova VIP lid

Mar 31, 2014
    5,326
    104
    63
    Haha echt? Ik vind (maar dat is persoonlijk) dat je juist met oudere kids veel makkelijker af bent. Zeker in de avonden. Maar goed, wie ben ik ;)

Als ik jou was zou ik ook nog wat referenties opvragen of een keer een proef avondje draaien. Succes!

7. krullebol81

krullebol81 Actief lid

Jul 9, 2014
    393
    23
    18
    Female
    NULL
    NULL
    ik werk ruim 13 jaar in de kinderopvang en ga binnenkort oppassen bij kennissen en vraag 5 euro per uur. Gaat dan om een hele dag voor 1 kindje.

8. Goldsword

Goldsword Fanatiek lid

Dec 14, 2013
    1,422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    Vind 7 euro echt heel veel voor zo'n kleintje. Ik heb zelf aardig wat ervaring en daarbij diploma's, maar voor één kindje van 4 weken zou ik 5 euro per uur heel redelijk vinden. Kindjes van die leeftijd slapen zo'n beetje de hele tijd!

9. gusto

gusto Niet meer actief

Wij betalen onze oppas 7 euro per uur.

Het is meestal voor savonds als de kinderen slapen, dus ze hoeft niet zo heel veel te doen, al wordt zoontje vaak wel een keer of 2 wakker.

We hebben eerder twee andere oppassen gehad en die bevielen niet goed, klikte op de een of andere manier niet. Dit meisje is echt een engel, ze is geweldig met de kinderen en gewoon een leuk en betrouwbaar meisje. Ga echt met een gerust hart weg en dat vind ik meer waard dan die paar euro extra.

10. Syane

Syane VIP lid

Aug 21, 2013
    12,264
    11,876
    113
    7 euro vind ik echt veel. Vind daarbij ook dat je de ene oppas niet minder of meer kan geven dan de ander.

11. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

Aug 2, 2010
    3,692
    32
    48
    Ik ben gastouder dus gediplomeerd en heb 11 jaar ervaring, ik krijg 5 euro per uur en mag daar nog belasting over afdragen. Dus ja, ik vind dat ze veel vraagt ;)

Share This Page