oppas gezocht...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Username, 22 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Username

Username Niet meer actief

...hoe doe je dat?

Volgende week komt er een meisje/jongedame bij ons langs om te kijken of het klikt tussen haar en ons drieën. We kennen haar via oudermatch, dus nog niet persoonlijk.
    Maar welke vragen moeten we zeker aan haar stellen? Wat zijn belangrijke dingen om op te letten behalve ons onderbuikgevoel?

2. kleinesara

kleinesara Niet meer actief

Een paar situaties die jij belangrijk vind aanhalen en vragen hoe ze daarop zou reageren. En vragen naar haar ervaringen met oppassen en de reden waarom ze bij jullie zou willen oppassen. Aan die reacties merk je vaak genoeg of ze wil oppassen uit enthousiasme of enkel omdat ze makkelijk aan geld wil komen. Een oppas van die laatste categorie vertrouw ik een stuk minder.

3. 27mama

27mama Bekend lid

8 mei 2013
    669
    1
    0
    NULL
    NULL
    Deze mensen zoeken alleen maar een jonger iemand ivm het uurtarief haha.

≥ Oppas gezocht - Overige Kinderen en Baby's - Marktplaats.nl

Ik heb zelf als oppas gewerkt in mijn jonge jaren en ik stelde vaak zelf voor om een gratis proefuurtje te doen waar de ouders gewoon bij waren. Dan kun je ook kijken of het klikt tussen jou/de oppas en de kids.

4. Username

Username Niet meer actief

Dank voor jullie reacties. Bepaalde situaties aanhalen is een goede inderdaad. Cruciaal vinden wij hoe ze reageert als dochter gaat huilen als zij 's avonds oppast.
    Vannacht bedacht ik me dat ik haar ook zou kunnen vragen om referenties. Ze heeft veel oppaservaring dus dat zou moeten kunnen denk ik.

Tips blijven welkom :)

5. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Lekker laten spelen met de kids en gedurende de tijd komen er van zelf vragen etc. Vragen naar school/ hobbies etc

6. pien25

pien25 Fanatiek lid

2 dec 2008
    1.272
    0
    0
    Als ze veel ervaring heeft kun je zeker om referenties vragen.
    Verder zou ik de kleine bij het gesprek laten, kun je meteen zien hoe ze daarop reageert.
    En tot slot denk ik dat onderbuikgevoel zeker belangrijk is!

7. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ook vragen of ze op lange termijn kan oppassen.
    Hier ook een oppas gevonden via oudermatch voor 4u in de week en Dylan en de oppas zijn zeer gehecht san elkaar. Zou jammer ziin als het maar voor korte duur is.

Vragen naar school, hobbies, hoeveel ervaring ze heeft, wat ze wel of niet wil doen,...

Deel Deze Pagina