Slapen 's nachts

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door DDucky, 10 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DDucky

DDucky Bekend lid

7 jul 2014
    997
    317
    63
    Onze dochter van 4,5 week slaapt 's nachts vaak niet langer dan 2,5 tot 3 uur tenzij we haar bij ons in bed hebben dan red ze 4 tot 5 uur.
    Deze nacht heeft ze zelfs de 6 uur gehaald terwijl ze op een kussen tussen ons in lag (ik heb dan wel losjes een arm om haar heen zodat ze niet teveel kan verschuiven in haar slaap.

Maar mijn vraag is nu: hoe kan het dat ze bij ons in bed wel goed slaapt maar in haar eigen wiegje niet zo goed?

Haar kamer is 's nachts trouwens donker dus dat zou het probleem niet kunnen zijn.

Alvast bedankt.

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Ze heeft waarschijnlijk behoefte om dicht bij je te zijn. Jouw warmte en geur is belangrijk. Je kunt zorgen dat het bedje warm is door een kruik te leggen op de plek waar ze ligt als ze aan het drinken is. Ook een ongewassen shirt van jou kan helpen. Het komt zeker vaker voor hoor. Je kunt het wel gerust blijven proberen hoor. Zal steeds beter gaan. Ligt ze bij jullie op de kamer?

Groetjes Adrienne

3. DDucky

DDucky Bekend lid

7 jul 2014
    997
    317
    63
    Dank je Adrienne voor je snelle antwoord.

Een kruikje in bed voor ze erin gaat hebben we geprobeerd maar dat maakte geen verschil.
    Het idee van een shirt van mij erbij leggen is wel iets wat we kunnen proberen. Moet ik deze dan bovenin de wieg erbij leggen? Of wat is de beste positie?

De wieg heeft de eerste 3 weken bij ons op de kamer gestaan maar toen sliep ze minder in haar wieg dan dat ze nu doet (nu staat de wieg op haar eigen kamer).

Afgelopen nacht heeft ze voor het eerst 4.5 uur in haar woegje geslapen. Ik had een extra deken in de wieg gelegd om te kijken of dat zou helpen. Dus dat gaan we vanavond ook nog een keer proberen.

4. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Je kunt het shirt als sloop gebruiken om het bedje heen.

Succes vannacht!

Groetjes Adrienne

Deel Deze Pagina