Oppas aan huis of bij oppas thuis??

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Shar079, 24 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shar079

Shar079 Actief lid

15 jul 2013
    384
    0
    16
    Ik werk als franchise ondernemer voor Juiceplus we
    Rotterdam
    Hoi,

Aangezien ik druk aan het solliciteren ben. Wil ik straks vier volle werkdagen werken. En zonodig ben ik dus aan het oriënteren of ik een oppas aan huis wil of dat ons dochtertje bij de oppas moet gaan.
    Wij hebben zelf ervoor gekozen om ons dochtertje niet naar de kinderopvang te brengen, aangezien zij erg gevoelig is voor drukte. En ik persoonlijk de kinderopvang te onpersoonlijk vindt.

Maar heb ik zelf verder geen ervaring hierin, wat kan ik verwachten en wat denken jullie ,zelf oppas aan huis? of dochtertje bij de oppas? Wat zijn jullie ervaringen?

mijn partner wilt absoluut niemand hier in huis hebben, maar ik denk weer dat ons dochtertje in haar eigen vertrouwde omgeving is.

Graag lees ik jullie meningen.

Groetjes,
    Sha

2. Eiveo

Eiveo Niet meer actief

Bereken goed de verschillen in prijs, volgens mij betaal je bij oppas aan huis (minimaal) het minimum loon en bij een gastouder thuis een gedeelte daarvan. Volgens mij kan het vanaf 2 a 3 kinderen in eigen huis laten opvangen echt uit om iemand aan huis te laten komen.

3. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    net wat je prettig vind natuurlijk. ons zoontje is enig kind en ik vind het belangrijk dat hij leert spelen met andere kinderen, en dit kan dus alleen op een ander. kdv of gastouder.
    hij gaat vanaf het begin na een kdv en heeft het mega na zijn zin. nieuw, ander speelgoed, speelmaatjes, andere omgeving een keer...
    zoek een plekje waar jullie je op je gemak voelen en kijk hoe je kindje reageert op de leidsters.

4. Boommm

Boommm Niet meer actief

Wij hebben oppas aan huis. Ik vind het belangrijk dat er 100% aandacht is voor onze dochter en dat ze in haar eigen omgeving blijft.

5. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Heb je al eens gekeken bij een kdv? Want dat het onpersoonlijk is, is echt niet mijn ervaring. Hier waren ze juist heel persoonlijk betrokken bij de kinderen. De dames die er werken doen dat echt met hart en ziel! Ok, soms moet je kindje even wachten omdat ze even bezig zijn, maar ook daar leren kinderen mee omgaan. Hier leerden onze kinderen al vrij snel dat baby's voorgaan (het was een gemengde groep van 0 tot 4 jaar) op de grotere kinderen. Bijvoorbeeld als een baby ging huilen in zijn bedje tijdens de lunch, dan werd eerst de baby gehaald en dan gingen ze verder met brood smeren.

Persoonlijk zou ik kijken voor een gastouder of een kdv. Een oppas is leuk voor je kindje, persoonlijke aandacht enzo, maar vaak heb je wel een probleem als je oppas ziek is of vakantie heeft. Heb je daar zelf een oplossing voor achter de hand, bijvoorbeeld je ouders of schoonouders, dan is er natuurlijk niks aan de hand.

Daarnaast krijg je, als je een gastouder of een KDV hebt kinderopvangtoeslag, bij een gewone oppas heb je dat niet en moet je dus alles zelf betalen.

En hou in de gaten dat de drukte op een kdv ook een kwestie is van wennen voor een kindje. Natuurlijk zijn ze de eerste tijd moe van alle indrukken, maar dat zijn ze waarschijnlijk ook bij een oppas, gewoon omdat de oppas mama niet is... ;)

Succes met je keuze.

6. Shar079

Shar079 Actief lid

15 jul 2013
    384
    0
    16
    Ik werk als franchise ondernemer voor Juiceplus we
    Rotterdam
    Hoi hoi,

bedankt voor jullie reacties.
    Wij hebben besloten om toch voor een gastouderopvang te gaan. Dit omdat zij dan in een huiselijke kring wordt opgevangen, en de kosten oohh wat is het belachelijk duur zeg.... kinderopvang echt heel duur als je al 3 dagen gaat werken laat staan 4 dagen. Ouderopvang scheelt daarin wel de kosten.

En de kinderopvang is denk ik naar mijn mening leuker voor iets oudere kindjes dan is het leuk, maar een jonge baby naar mijn mening niet...

7. misa

misa Niet meer actief

Ik zou denk ik voor een gastouder gaan en dan bij de gastouder. Daarbij is het ook makkelijker om een gastouder te vinden die de opvang thuis heeft.
    Je krijgt wel belastinggeld terug he, dus dan is het al een stuk minder duur.

Bij een kdv kan het erg druk zijn. Maar lang niet elk kindje heeft daar kast van. Voordeel is dat ze meestal met 2 of 3 leidsters zijn. Een gastouder is altijd alleen. Kdv is duurder dan go opvang.
    Allemaal voor en nadelen die je kunt afwegen.

8. Goldsword

Goldsword Fanatiek lid

14 dec 2013
    1.422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    Gastouder aan huis mag volgens mij officieel max 3 dagen in de week, anders komen er allerlei regels en eisen bij. Ik zou dus als ik jou was eerder gaan voor een gastouder waar niet te veel kids zijn, zodat hij/zij nog steeds genoeg tijd over heeft voor aandacht voor jou kindje :)

Deel Deze Pagina