tuitbeker, rietjesbeker, fles, beker? waar uit drinken?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door rojin, 24 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rojin

rojin Actief lid

28 jan 2012
    431
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo,

Mijn dochtertje is bijna 1 jaar. (Wat gaat het hard!!)
    Nu drinkt zij meestal nog uit een fles. Ik oefen met een beker, maar haar kleren worden eerder nat dan dat ze zelf vocht binnen krijgt ;)
    Uit een fles drinkt ze goed, en krijgt ze voldoende vocht binnen.

Maar nu, wat is de volgende stap:(
    Er zijn zoveeeeeel verschillende tuitbekers, rietjesbekers enz...
    Wat is het beste? Zodat ze toch genoeg vocht binnen krijgt, en toch een stapje dichter bij het drinken uit een beker komt.

Ik blijf oefenen met een beker, maar dit gaat nog lang niet goed :)

Wie heeft tips?

Groetjes Rojin

2. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Hier tot 14 maanden uit de fles, daarna rietjesbeker
    Had die beker al eens geprobeerd en hij kon het wel maar hij dronkt te weinig naar mijn zin en nu gaat het prima :)

Hier nooit uit een tuitbeker gedronken.. Hij had nl pas met 13 maanden door dat ie zn fles omhoog moest houden om te drinken:)

En blijven oefenen uit een beker, kan je ook in bad oefenen

3. siena

siena Actief lid

31 mrt 2011
    403
    0
    0
    Mijn dochter heeft ook bijna dezelfde leeftijd als die van jou, en hier ook dezelfde vraag. Ik lees even mee;)

4. shahrazed

shahrazed Fanatiek lid

12 aug 2012
    1.638
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb er verschillende uitgeprobeerd. De anti-lek tuitbeker van Difrax bevalt mij het beste. Daar heb ik er nu 3 van en de rest heb ik weg gekieperd. Mn dochter drinkt er nu nog uit, maar dan zonder het ventieltje (het anti-lek stukje zeg maar). Ik wil ze strakjes voor mijn zoon ook weer gebruiken.

787131.jpg

Ze zijn er in allerlei kleurtjes en lekken dus echt niet. Die van bibi was ook wel goed, maar die bovenkant kwam helemaal los en ging mn dochter toen op bijten. Deze kun je dus gewoon los in een tas meenemen als je het anti-lek stukje erop hebt gedaan. Ideaal.

5. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Vanaf 7 maand hadden we een tuitbeken van Avent die snapte die nu nog steeds niet :p Nu net een Nuby rietjesbeker gekocht van 12+ en dat gaat super :)

6. Debbie81

Debbie81 Fanatiek lid

13 nov 2011
    1.338
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nuby antilekbeker : Flesjes & Accessoires Eten & Drinken : Baby Butt webshop

wij hebben de antilek beker van nuby, die bovenstaande link.

Maar het is van te voren niet te zeggen wat je kindje het fijnst vind.
    Mijn zoontje pikt bv geen harde tuiten. en ook geen rietjes beker. Maar uit een gewoon rietje drinkt ie weer wel.

Je zal het uit moeten proberen.
    Maar bij die nuby van de bovenstaande links is de minst grote overgang van zuigfles naar anti-lek beker. Omdat het een zachte tuut is.

Wij zijn met 10 maanden begonnen met die nuby.
    Wilde met 18 maanden over op de avent 360 graden, maar die pikt ie niet. Toen rietjes beker geprobeerd, maar die wilde die ook niet.
    Dus nu (met 20 maanden ) druk aan het oefenen met de oefenbeker van difrax.(gewone beker met neusuitsparing)

7. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

8. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    ik heb een tuitbeker van kruidvat, maar heb er zelf even uit gedronken, maar er komt zo weinig uit! je moet echt hard zuigen!
    dus ook ik zit ff met mn handen in t haar wat betreft welke beker ik drinken moet geven...
    mijn dochter is trouwens acht maanden.

9. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Hier een rietjesbeker vanaf 9 maanden gebruikt en vanaf 11 maanden drinkt hij er alles uit. Ook zijn melk krijgt hij er nu in. Ik heb de rietjesbeker van difrax en met koude dranken lekt hij bijna niet alleen met warme dranken zoals thee dan lekt hij wel veel door de druk van de warme vloeistof.

10. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    ik heb de rietjesbeker van Avent en die vind mijn zoontje het fijnste. Ook een tuitbeker van nuby maar die is wat minder. En we oefenen steeds met de oefenbeker van difrax, gaat redelijk, maar zelf doen is ie behoorlijk nat ;) (dus vaak oefenen in zn badje haha)

11. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Wij hebben:

een rietjes beker van de hema
    nuby rietjesbeker
    mepal anti-lek beker (tuitbeker)
    gewone tuitbekers, dus zonder antilek
    en gewone bekers

Ze drinkt uit alles. :) tuitbeker had ze met 8 maanden al door. Rietjesbeker met 11. Het liefst drinkt ze ook uit een beker maar dan knoeit ze nogal veel.
    Maar ja, ze drinkt dus uit alles.
    Zou dus regelmatig rietjes beker, tuitbeker en gewone beker aanbieden.

12. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Hier met 7 maanden een rietjesbeker en met 13 maanden een gewone beker

13. rojin

rojin Actief lid

28 jan 2012
    431
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bedankt voor alle reacties ;)

Kinderen zijn erg kieskeurig haha!
    Vind het zonde om vanalles aan te schaffen wat ze misschien niet wilt, lastig....

Is het slecht om uit een fles te blijven drinken totdat ze uit een beker kan drinken?
    En wat is precies het nut van de tuitbeker/rietjesbeker?
    (Mischien een domme vraag, :))

14. tassie1980

tassie1980 Actief lid

1 jul 2011
    473
    52
    28
    beilen
    mika drinkt het beste uit een rietjesbeker an de hema.kost 3 euro heb wel tig bekers geprobeerd.vanaf 10 maamd drinkt hij daar uit en tussendoor drinkt hij uit een bekertje maar knoeit hij nog veel mee.

15. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Hier tuitbeker en rietjesbeker van nuby. Gewone beker kan ze ook goed uit drinken maar moet ik vast houden.
    Tuitbeker vind ik niet zo prettig omdat ze die omhoog moet doen en ze drinkt staand dus bang dat ze achter over valt. Dus rietjes beker vind ik echt prettig ze drinkt er veel uit vanaf de eerste dag :)

16. Blays

Blays Niet meer actief

Hier vanaf 6 maand een tuitbeker, en sinds 1,5 maand drinkt hij uit een rietjesbeker en hij heeft sinds een week leren drinken uit een gewoon glas haha. Mijn zoontje is ook 10 maand trouwens :D

Ik zou eerst proberen met een tuit, elke beker vergt weer andere drinktechniek.

17. ona81

ona81 Bekend lid

19 aug 2011
    844
    0
    0
    Heerlijk thuis geweest tot onze zoon 8 manden was,
    Ik schrijf dit als logopedist:
    Open beker blijven oefenen!
    Rietjesbeker is ook goed, zeker voor onderweg. Let op dat je kindje er dan niet de hele dag door uit drinkt.
    Probeer een tuitbeker alleen te gebruiken als tussenoplossing.

18. rojin

rojin Actief lid

28 jan 2012
    431
    0
    16
    NULL
    NULL
    Rietjes beker geprobeerd, maar ze snapt het niet ;)
    Hoe kan ik haar leren drinken uit een rietje?

En we blijven oefenen met een beker ;)

19. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Geen idee denk gewoon meerdere keren per dag aanbieden ?
    Of misschien een pakje roosvicee aanbieden en daar zachtjes in knijpen.
    Hier werd direct uit gedronken en goed ook.

20. Veertje87

Veertje87 Bekend lid

16 jan 2013
    811
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoon dronk tot 8 maanden volledig uit de fles, daarna met rietjes en rietjesbeker aan de slag gegaan,nu met 15 maand dronk hij uit bekers maar melk toch wel graag uit de fles nog en warm...

Deel Deze Pagina