ik weet het even niet meer :-(

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Alisha, 1 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alisha

Alisha Lid

1 mei 2013
    74
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lieve dames,

toch maar even een account aangemaakt, omdat ik mijn vraag/probleem echt niet kan vinden op het forum, dus ik leg het jullie graag even voor.

inmiddels zijn mijn vriend en ik 6 weken trotse ouders van een heel lief manneke. wat we al hebben gemerkt is dat hij erg snel overprikkeld is. een week of 2 geleden kon hij bijna niet meer slapen omdat hij zo oververmoeid was. hij kon alleen nog maar huilen. vervolgens zijn wij gestart met rust en regelmaat, in combinatie met inbakeren, en na 4 dagen hadden wij ons lieve mannetje van vlak na de geboorte weer terug. maar..... we kunnen echt niet de deur uit met hem. in de kinderwagen slaapt hij inmiddels nietmeer. hij ligt dan al die tijd wakker, met als gevolg dat hij thuis weer niet goed in slaap kan komen. van de week moest ik met hem naar het ziekenhuis, wat best wel een hele onderneming was. hij heeft 5 uur lang niet geslapen, en vervolgens was het dus weer raak en heeft hij thuis uren lang liggen jammeren en jengelen....het arme mannetje was veel te moe! zolang we dus alleen maar thuis blijven is er niks aan de hand, maar zodra we de deur uit gaan, gaat het mis. wie heeft er tips.

dan nog een vraagje.... die rust en regelmaat gaat prima: wakker worden, voeden, knuffelen, en bij de eerste tekenen van vermoeidheid z'n bedje in. maar vrijwel direct na de fles komen de eerste gaapjes al!! wanneer hij niet oververmoeid is en we leggen hem direct in bed gaat alles prima en slaapt hij vrij snel en is het een heerlijk en tevreden mannetje. maar....ik heb toch geen kindje gekregen (en nog heerlijk een paar weken verlof) of hem de hele dag alleen in zn bedje te laten liggen? ik wil hem ook zo graag op mn borst in slaap laten vallen. maar wanneer we hem dan in bed leggen wordt hij wakker en is hij eigenlijk gelijk over zn toeren, en niet meer in slaap te krijgen. ik heb al gedacht om hem dan van de ene voeding tot de andere voeding bij me te houden, maar 4 uur lang is ook niet echt handig. ik merk dus dat het direct in zn bedje leggen heel goed werkt voor hem, maar ik wordt hier echt heel erg verdrietig van, en je leest ook vaak genoeg dat baby's lichaamscontact nodig hebben.

ik hoop dat mn verhaal een beetje duidelijk is en dat er dames zijn met tips!!

alvast bedankt!

2. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Misschien een idee om eens langs een osteopaat te gaan? Het ene kindje heeft meer rust en regelmaat nodig als het andere kindje maar het moet niet zo zijn dat wanneer je kinderen hebt je niks meer kunt doen buiten de deur. Toch, of zeg ik nu iets heel geks?

3. Anoniem1211

Anoniem1211 Bekend lid

14 jun 2011
    587
    5
    18
    NULL
    NULL
    Ons mannetje was in het begin ook heel snel overprikkeld en had alleen maar rust en regelmaat nodig. Nu is hij 7 maanden en merken sinds een maand of 2 dat hij steeds beter tegen prikkels kan en we nu ook veel meer weggaan / kunnen.

Heb geen tips, kan alleen maar aangeven dat we hetzelfde gehad hebben en dat we de eerste weken niet veel met hem weggingen en hem alle rust gegeven hebben! Ging steeds kleine stukjes met hem wandelen en merkte beetje bij beetje dat hij steeds meer aankon!

4. Alex1982

Alex1982 Bekend lid

18 jan 2011
    607
    0
    0
    Ik werk in de jeugdzorg!
    in het o zo mooie zuiden van het land!
    Hoi hoi,

Wij hebben onze vent ook geleerd om in bed te slapen. Meneer slaapt nu dus alleen in bed....
    Spijt van gehad want ik zou het ook leuk vinden als die eens bij.mij zou liggen. Verder hangt die wel veel aan me, vanwege slechthorend zijn.

Ik kan je helaas niet helpen! Iedereen denkt er ook anders ovér. Mijn vent heeft ook structuur nodig, maar die kan ik ook ergens anders geven. Zolang ik het hetzelfde houdt, gaat het goed. Ik heb ook één week binnen gezeten, maar kon daar zelf echt niet tegen. Werd er depri van.
    Geef je beeb ook nog ff tijd om te wennen en uiteindelijk vind je wel één weg.

Succes.

5. cc93

cc93 Bekend lid

10 okt 2010
    996
    2
    18
    Mijn dochter was ook zo de eerste weken. Sliep ook alleen in haar bedje. Niet in mijn armen of iets. Dan kreeg ze teveel prikkels en hield ze zichzelf wakker door druk te maaien met de armen.
    Ongeveer vanaf een maand of 3-4 ging het beter, maar nog altijd sliep ze het beste in haar eigen bed. Ergens op visite gaan en bijv campingbedje meenemen en haar laten slapen werkte niet.

Elk kindje is anders, dus denk dat je je het beste erbij neer kunt leggen dat jou kindje veel rust nodig heeft. En bedenk hij is nog maar 6 weken. Zo ontzettend klein, en moet nog zoveel ontdekken.
    En uiteindelijk gaat het beter, ze slapen minder, je kan telkens langer de deur. Tenminste zo ging het hier.

Oh en over lichaamcontact, mijn dochter is een enorme knuffelkont nu. En dat terwijl zij altijd gelijk bij het eerste gaapje in bed werd gelegd. Ik heb nooit uren met haar gezeten of haar in een draagdoek gehad. Dat was niet wat zij nodig had.

6. lusa30

lusa30 Actief lid

4 dec 2012
    156
    0
    0
    Je kunt proberen hem in een Draagdoek bij je te houden. En daar ook mee te wandelen. Misschien vindt hij het fijn om bij je te zijn en valt hij dan in slaap. Je kunt ook op verschillende sites draagdoeken lenen voor 5 of 6 euro. Kun je het uitproberen.

7. Veertje87

Veertje87 Bekend lid

16 jan 2013
    811
    0
    0
    NULL
    NULL
    Niet om je te ontmoedigen maar mijn zoontje had het ook zo in het begin, en heb me erbij neergelegd en toen ik dat deed ging het veel beter ook met mij, en met hem! Helaas merk ik nu nog altijd dat hij erg gevoelig reageerd, op prikkels en vreemde dagen! Zoals gisteren of als ik naar mij werk moet en hem moet wekken ipv zelf laten wakker worden etc, en heeft dan altijd 1 dag minimaal nodig om daarvan bij te komen (de dag erna dus)!

8. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    iki zou zeker draagdoek uitpoberen, en hij is nog maar zo klein en heeft de rust echt nodig en de buitenwereld is zo groot voor hem. Dus ik zou hem nog niet overal mee naar toe slepen, maar rustig opbouwen.

9. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hoe doet hij het in een draagdoek, is dat het proberen waard?
    Verder: overprikkeling kan veroorzaakt worden door fysieke klachten: dan gaat er zoveel energie naar de klachten, dat een kindje van alle andere prikkels direct overprikkeld raakt. Zijn er bekende babyklachten waar hij last van kan hebben?
    Een osteopaat kan daar soms erg goede resultaten mee halen!

10. Marvb

Marvb Fanatiek lid

17 dec 2012
    1.518
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn mannetje had dat ook de eerste maanden en.deed t ook.beter/goed zolang wemaar thuis bleven. Gaat nu steeds beter! Ik heb een draagdoek gekocht en deze voornamelijk thuis gebruikt maar af en toe ook voor op pad. Tmn 3 maanden lag hij elke avond heerlijk een paar uurtjes bij me op de bank! Kon mijn man me verzorgen;) overdag deed ik dat ook soms als hij onrustig was, heerlijk als ik er aan terug denk... Natuurlijk is t soms lang maar echt.. Geniet er nu gewoon van! Voor je t weet zijn ze daar te groot voor! Ook dat weinig wakker zijn hoort er echt bij.. Hier toen ook nauwelijks wakker naast de voeding.. Rond 3 maanden werd t een.uurtje.. Met 4 a 5 maanden uur tot 1.5 en.nu hij bijna 6 maanden is t, is hij na elk slaap gemiddeld 2 uur wakker.. Komt van zelf!!

11. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.049
    0
    0
    Hier hielp een dooky over de kinderwagen ook goed...
    Ze viel dan goed in slaap, maar als ze van alles te zien had niet ;)!
    Verder zoveel mgl prikkels weghalen ( mensen die aandacht willen etc.), tenminste dat was hier...

12. Alisha

Alisha Lid

1 mei 2013
    74
    0
    0
    NULL
    NULL
    wouw!! thanks voor alle reacties!! morgen gelijk maar eens even bellen naar een osteopaat want dat klinkt wel heel logisch eigenlijk!

Deel Deze Pagina