Opvang en belasting teruggave.. zucht..

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Michelle1209, 7 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Michelle1209

Michelle1209 Actief lid

19 apr 2016
    142
    2
    18
    Oke ik heb dus elke maand een probleem..
    netjes alles ingevuld qua uren. maar soms blijkt het een paar uur te verschillen omdat er meer of minder dagen in de maand zijn. Niet goed uitgerekend..dom .. fout van mezelf.

Kind 1 go ongeveer 90 uur per maand.
    Kind 2 go bso: ong 20 uur per maand. in de vakantie zit ze daar dezelfde uren als dr broertje,

Nu had ik voor ze begonnen uitgerekend dat ik zelf ong. 250 moet betalen.
    Oke prima. gaat makkelijk dacht ik.
    maarja dan krijg je de belasting weer met hun maand berekening en krijg ik een rekening van 800 en ze storten er maar 350..en de maand later dan weer meer...
    Maar ik moet wel zelf 450 ophoesten.

Hoe is dat bij jullie? Hebben jullie daar een foefje voor.. want zo vind ik het niet meer leuk ..

2. Droppie Drie

Droppie Drie Fanatiek lid

1 aug 2013
    1.735
    10
    38
    Ik word er ook horendol van, het is met geen mogelijkheid goed in te schatten. We geven nu structureel teveel uren op waardoor we altijd teveel betalen en uiteindelijk terug krijgen. Beter zo dan onverwachtse kostenposten. Maar dan moet je natuurlijk wel voor kunnen schieten elke maand. Ben eigenlijk wel benieuwd hoe anderen dit oplossen?

3. Diaantje88

Diaantje88 Bekend lid

10 feb 2013
    612
    86
    28
    Ik schrijf gewoon de aantal maanduren op wat het kdv heeft geindiceerd dus 45.5. Ik zet hem op 46 uur voor 1 dag in de week.. dit al 2 jaar maar heb nog nooit wat hoeven bij betalen of terug ontvangen.. ik verander het ook alleen maar als het uur tarief veranderd..

4. autumn86

autumn86 Bekend lid

3 sep 2014
    790
    532
    93
    Exellijst met een tabel voor de belastingdienst en 1 voor de afgenomen uren. Ik heb 2 gastouders dus x2.
    De tabel rekent de totale uren uit en wat er gemiddeld per maand is afgenomen.
    Stel ik neem volgens mijn rooster gemiddeld 38 uur af, dan zet ik de belastingdienst op 35 uur. Dit voer ik ook zo door bij mijntoeslagen.
    Elke maand kijk ik wat er uiteindelijk is afgenomen, zit er veel verschil in (januari nam ik 80 uur meer op) pas ik deze en alleen deze maand aan.
    Mijn exellijst heeft ook mijn rooster erin verwerkt. Ik werk onregelmatig met een regelmaat erin, dus kan zo mijn rooster invullen. De opvang met uren staan hier ook in. Neem ik een extra dag af worden deze uren gelijk meegenomen in mijn tabel bovenaan.

5. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Dit dus. Wij nemen 86,5 uur af (87) van 6,90 voor (en dan keer 2 want 2 kids) En dan krijgen we gewoon het bedrag elke maand. Maar bij ons is het dus ook niet flexibel ofzo en extra dagen gaan ze nooit (en als ze niet gaan moet ik ook betalen dus ja)

6. Michelle1209

Michelle1209 Actief lid

19 apr 2016
    142
    2
    18
    Ja ik had ook alles goed ingevuld... dacht ik.
    Maar soms heb je een langere of kortere maand en dan zijn de uren anders.
    Zo gaat hij bijv in nov. 100 uur en in okt 88. Dus dan pas ik dat gewoon aan.
    Jullie hebben toch ook niet elke maand hetzelfde qua uren dan? Ik had 84 opgekregen ol mijn contract maar daar zit ik echt wel overheen.
    Mijn dochter is soms 17 uur en soms 23 uur.. en in de vakantie was het zelfs 40. Ik vul dat altijd gewoon goed in.. maarja volgend naar laat ik denk ik alles overmaken na het go bureau en dan krijg ik zelf wel een factuur wat ik bij moet leggen

7. Diaantje88

Diaantje88 Bekend lid

10 feb 2013
    612
    86
    28
    Nou ik denk dat ze die uren gewoon gemiddeld per jaar nemen en dan uiteindelijk op 0 uitkomt ik heb nooit wat veranderd..maar als jij bij een go zit en daar alleen de opvanguren betaald dus ene week 8 uur andere week 10 en de vakanties niets dab zal het een ander verhaal worden.. kdv moet je voor alles betalen gewoon hele dag incl vakantie

Hopsatee vindt dit leuk.
  8. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Je hoeft echt niet elke maand aan te passen. Dan wordt je gek joh. Schat de eerste 6 maanden in en deel dit door 6 en reken na 6 maanden uit of je te veel of te weinig hebt gekregen aan uren. Dan reken je volgende 6 maanden uit en ook deze deel je door 6. Eventueel trek je te veel gekregen er af.
    Ze kijken naar totaal aantal uren van januari tot dec. Niet naar wat per maand Is afgenomen. Dat je dan soms te weinig krijgt en soms te veel compenseerd elkaar. Als totaal maar klopt

9. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.779
    3.907
    113
    Ik heb ook een contract met vast aantal uren per maand, de nota is ook altijd hetzelfde. De kosten voor het hele jaar worden gelijk verdeeld over de maanden. Maar geen flexibele opvang dus.

10. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Ik tel altijd over het hele jaar de uren op (inclusief onverwachte studiedagen etc.) en deel dat door 12. Komt daar bijvoorbeeld 19 uur uit, dan geef ik 20 uur aan de belastingdienst door. Dan krijg je een vast bedrag per maand uitgekeerd en hoef je niet elke keer de boel aan te passen. Lijkt me echt vreselijk om dat elke maand aan te passen..

11. Brinta

Brinta Fanatiek lid

9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Ik zou dan eerder 18uur per maand doorgeven aan de belastingdienst.
    Als je 20 uur doorgeeft dan krijg je namelijk meer terug dan waar je recht op hebt waardoor je terug moet betalen.

loetje vindt dit leuk.
  12. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Uhm ja, zo doe ik dat ook inderdaad. Had het omgedraaid :oops:

Brinta vindt dit leuk.
  13. Brinta

Brinta Fanatiek lid

9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    hahah, gelukkig!

14. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Mijn man doet altijd de belasting. Ik verdiep me er niet in. Maar wat ik wel begreep is dat je beter iets te veel kan opgeven, zodat je zelf iets terug moet betalen. Dan andersom. Blijkbaar is de belasting beter met geld terugvragen dan zelf geld erbij te geven aan de mensen. Dan kan het nog weleens lang duren voordat je je geld hebt

15. Pepper92

Pepper92 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.028
    457
    83
    Vrouw
    Groningen
    @spruitjes Ik snap enigzins wat je bedoeld. Wij hadden voor 2016 te weinig gekregen/doorgegeven en kregen "pas" in Juni het verschil terug. Maar dit is ook wel logisch, gezien ze je inkomensgegevens nodig hebben van je aangifte inkomstenbelasting. Maar om nou te adviseren om maar te veel uren door te geven, dan moet je toch wel heel zeker weten dat je het "teveel ontvangen" bedrag overhoudt om terug te storten. Helaas te vaak gehoord/gelezen dat mensen alles opmaken en dan gaan klagen dat ze nog wat terug moeten betalen.

16. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Ja nee dan moet je niet klagen nee. Haha . En je moet het wel kunnen betalen.
    Wij geven ook niet overdreven veel op. Maar wel iets meer

17. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.690
    2.400
    113
    Vrouw
    Broek
    Ik reken het ook voor een jaar uit. Gewoon aantal uur per week x 52 en dan trek ik 10% eraf voor vakanties, vrije dagen etc. Dat deel ik dan door 12. Mijn belastingteruggave is dus elke maand hetzelfde terwijl de betaling aan het gastouderbureau elke maand anders is.

Aan het einde van het jaar krijg je een jaaropgave, deze kun je dan terug rekenen naar het aantal uren per maand, deze kun je dan voor het afgelopen jaar invullen en dan krijg je direct het teweinig ontvangen bedrag terug.

Er zijn dus serieus mensen die het elke maand invullen? Dat is nog niet eens in me opgekomen.

18. lynole

lynole Fanatiek lid

22 nov 2014
    1.434
    587
    113
    Vrouw
    Ik vul hem iedere maand in omdat ik flexibel werk, soms een week 16 uur en soms 28 uur.

19. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Hallo allemaal,

Wij gebruiken alleen de kinderopvang tijdens de schoolvakantie's, tot nu toe vraag ik dat elke vakantie aan via de toeslagen.
    Maar kan ik dat ook gewoon met de belastingaangifte invullen?

20. Pepper92

Pepper92 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.028
    457
    83
    Vrouw
    Groningen
    Nee, toeslagen en inkomstenbelasting zijn verschillende dingen, dus moet apart ingevuld worden.

Deel Deze Pagina