Oppas neemt telefoon op. Normaal of niet?

Discussie in 'De lounge' gestart door Paarse80, 8 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hoe vindt jij het als de oppas je telefoon opneemt?

1. Helemaal normaal, ...

2. Echt niet kunnen, want ...

3. Anders, ...

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Feilo09

Feilo09 Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.565
    0
    0
    Logistiek planner
    Hoorn
    Hihi, ik vind het maar raar dat je man het raar vindt! :D

2. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zou er geen probleem mee hebben. Sterker nog, ik zou haar zeggen dat als de telefoon gaat ze die rustig mag opnemen.

Nu zullen wij niet snel een vreemde oppas hebben maar goed, zo wel dan zou ik er geen probleem mee hebben aangezien ik er vanuit ga dat ik dan wel een bepaalde vertrouwensband met haar heb alvorens ze op ons meisje zou mogen passen.

3. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.978
    5.282
    113
    Home
    ja dat vind ik ook
    ik zou het juist raar vinden als ze niet de telefoon zou opnemen.

4. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Ik vind het heel normaal. Wij bellen er dan zelf ook heen als wij weg zijn.

5. glimworm

glimworm Niet meer actief

volgens mij ging het er niet om dat vrienden en kennissen van de oppas de oppas zelf gingen bellen op het telefoonnummer van de mensen waar ze oppast.

ik vind het heel norrmaal om de telefoon aan te nemen als ik ergens zou oppassen. Ik had het laatst dat mijn schoonouders even een paar uurtjes op Collin moesten passen en ik ze even tussendoor ergens om moest bellen. ik weet mijn huisnummer uit mijn hoofd en dan is het even makkelijker om je eigen huis te bellen dan dat je naar een mobiel mnummer moet gaan zoeken. Plus dat ik weet dat ze hun mobiel nog wel eens willen vergeten of uit hebben staan ;)

Ik snap niet zo goed waarom iemand het raar vindt.
    Of je moet wat te verbergen hebben waardoor de oppas de telefoon niet mag opnemen?

6. Gewoon normaal hoor..

7. Ann87

Ann87 Bekend lid

12 aug 2012
    712
    0
    16
    Ik vind dit niet meer dan normaal.

Ik ben zelf jarenlang oppas geweest (bij bekenden) en daar vroegen ze mij juist om de telefoon op te nemen als 'ie ging. Lag ook altijd een notitieblok naast de telefoon, zodat ik op kon schrijven wie er belde en de boodschap die ik door moest geven, als die er was.

Ook als ze mij niet gevraagd hadden de telefoon op te nemen, had ik het alsnog gedaan. Is toch ook niks als er bijvoorbeeld 3 keer wordt gebeld en je de telefoon moet laten gaan. Zou gek worden van dat gerinkel.

8. Adorable

Adorable Fanatiek lid

20 dec 2008
    2.601
    0
    0
    Huisvrouw
    Brussel, Belgie

Ik had het ook niet over bekende van de oppas... Ik bedoelde dat als ik iemand laat oppassen dat diegene een gsm bij heeft zodat ik haar daar op kan bereiken. Tis niet ik iets te verbergen heb, ma als er een oppas is in mijn huis dan betekend dat dus dat ik niet thuis ben... Dus hoeft er ook geen telefoon opgenomen te worden omdat ik toch niet bereikbaar ben en anders spreken ze maar in op het antwoordapparaat..

9. guus

guus Fanatiek lid

20 mrt 2012
    2.083
    0
    0
    in het koude noorden
    ik vind het heel normaal, als ik oppaste nam ik ook gewoon de telefoon op, wel veel netter dan dat ik thuis doe.
    ook waar ik paard reed, nam ik de telefoon op, ik vind dat vrij normaal.

10. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.259
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ik vind het ook normaal. Het zou kunnen zijn dat jullie bellen, of een belangrijk telefoontje en dat er dan even een boodschap kan worden aangenomen.. Kan zelfs zo zijn dat er iemand dierbaar in een ongeluk terecht is gekomen, of een hartaanval heeft gehad of weet ik veel.. Dan weet je dat toch het liefst zo snel mogelijk? (Nou zou je dan vast wel zelf al op je mobiel worden gebeld, maar het kan!)

Bij een 'normale' oppas vind ik dat al normaal maar bij je eigen (schoon)ouder(s) des te meer!

11. vonnie73

vonnie73 Fanatiek lid

22 aug 2008
    1.898
    0
    36
    in un schwon huiske
    Helemaal normaal hoor!! Niks geks aan vind ik. Het is toch netjes dat je moeder even opneemt en de boodschap doorgeeft aan jullie. Ik snap het probleem niet.

12. wondertjes1992

wondertjes1992 Fanatiek lid

3 feb 2012
    1.595
    477
    83
    Vrouw
    oppas krijgt hier de telefoontjes doorgebeld naar haar gsm, als de vaste overgaat dan is het niet voor haar en niet dringend

13. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Ik heb op anders gestemd..

Ik zou het zelf ook niet standaard doen denk ik, maar zou het ook niet raar vinden als iemand het wel zou doen..

De reden dat ik anders heb gestemd is dat ik daar afspraken over zou maken met de oppas.. Dus even aangeven of je het wel/niet prettig vindt dat de telefoon opgenomen wordt als je er zelf niet bent..

Hebben hier geen vaste lijn, alleen mobiel, en (nog) geen kids, dus speelt hier sowieso niet..

14. Smnee

Smnee Niet meer actief

toen ik de titel zag, dacht ik pff nou zeg! maar het is je moeder, dat kan toch gewoon? van een wild vreemde zou ik het raar vinden... maar goed, die laat ik ook niet in mn huis :D

15. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.334
    11.194
    113
    toen ik nog regelmatig oppaste had er nog bijna niemand een mobieltje, en ik al helemaal niet :D Dus dan was het ook de enige manier voor de ouders om mij te bereiken... (als je je afvraagt hoe lang geleden het dan was, nou ik denk dat de meeste van mijn oppaskindjes inmiddels studeren :) )

16. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.889
    19.355
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik vind het ook normaal hoor. Als de oppas dan maar wel opneemt met een tekst in de trant van "met de oppas van familie ..." Het kan best zijn dat je zelf even belt om te vragen hoe het gaat. En ik kan me voorstellen dat een oppas zelf eventueel ook bereikbaar wil zijn.

17. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens

Ik ken jou en je man verder niet, maar hij komt aan de hand van dit stukje tekst als een naar mannetje over. Wat heeft hij te verbergen?

18. Juleah

Juleah Actief lid

17 nov 2011
    471
    0
    0
    NULL
    Twente
    Ik vind het ook niet kunnen, behalve als je er afspraken over gemaakt hebt. Mensen bellen voor jou en niet voor de oppas...bovendien heeft iedereen toch wel een mobiel tegenwoordig die je bij je hebt. Toen ik 10 jaar geleden wat bijverdiende als oppas pakte ik echt niet uit mezelf de telefoon op, behalve als mensen dat aan me vroegen ofzo. Ik zei wel als ze terug kwamen dat er gebeld was, en dan was er nog altijd nummerherkenning.
    Dus ik ben een van de weinigen die het met je man eens is, geloof ik haha

19. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Logisch dat de oppas oppakt als er gebeld word

Wie weet is het 1 vd ouders die belt dat er iets aan de hand is (bijv dat het later word, of om te vragen hoe het met de kleine gaat)

20. Yasminaa

Yasminaa Bekend lid

8 mei 2010
    717
    0
    0
    Mag hij je moeder niet ofzo?
    Is toch normaal?
    Het is je moeder niet willd vreemde iemand
    Is je moeder iemnd die zo nieuwsgierig is en alles wilt weten dan? Dat hij zoiets zegtt

Niet echt aardig en onnodig omdaar ruzie over te maken

Deel Deze Pagina