Oppas neemt telefoon op. Normaal of niet?

Discussie in 'De lounge' gestart door Paarse80, 8 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hoe vindt jij het als de oppas je telefoon opneemt?

1. Helemaal normaal, ...

2. Echt niet kunnen, want ...

3. Anders, ...

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. missmamsie

missmamsie Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.486
    0
    36
    kinderopvang
    aan de kust
    Ik vind het heel normaal, ik zou er zelf niet langer bij stilstaan en gewoon opnemen. Zo heb ik dat vroeger geleerd...

2. tulip

tulip Niet meer actief

Ik vind het normaal hoor. Toen ik vroeger als tiener op de buurkinderen pastte nam ik ook op en legde een boodschap weg.

3. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Ik heb op anders gestemd. Als oppasadres zou ik dit altijd bespreken met de oppas. Zo is dat vroeger ook met mij gedaan toen ik oppaste.

4. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.558
    530
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik vind het doodnormaal wanneer onze oppas de telefoon zou aannemen hoor. Niet iedereen heeft ons mobiele nummer (en dat zou ik ook niet willen trouwens) en daarbij kan het soms toch dringend of belangrijk zijn.
    Moet zeggen dat wij nogal een heftig jaar achter de rug hebben, waardoor op een bepaald moment regelmatig mensen bij ons moesten oppassen en dat door de heftige gebeurtenissen er juist ook veel mensen belden.... nou wanneer je die telefoontjes allemaal moet laten gaan.... dan wordt je ook gek van het gerinkel.

5. Jetje87

Jetje87 Actief lid

9 jun 2011
    146
    0
    0
    Brabant
    Niet meer als normaal

6. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.763
    496
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Vind ik heel normaal ( zeker als het je moeder is)

Ik nam vroeger ook de telefoon op als ik moest oppassen. Konden namelijk altijd de ouders zijn om te vragen hoe het ging of om te zeggen dat ze later waren.
    Waren het andere mensen nam ik de boodschap aan het naam en nummer. Dan konden de ouders terug bellen.

Ook nooit iemand gezegt dat ik dat niet mocht doen..

7. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.889
    19.349
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Niet dus.

8. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik vind het wel normaal eigenlijk, je mag toch best de telefoon antwoorden ook al is het niet voor jou? Er kan toch ook iemand gewoon als je thuis bent voor jou bellen ipv voor je man/vriend en die kan toch ook opgenomen hebben dan?

zolang je oppas gewoon netjes doet aan de telefoon en misschien een boodschap kan doorgeven of opschrijft wie er gebeld heeft lijkt het mij totaal geen probleem.

en al helemaal als het je eigen moeder is....?! hier neemt er ook wel eens iemand anders de telefoon op als ik ff bezig ben (wel alleen als ik het zeg he van wil jij ff opnemen als ik bv net luier aan het verschonen ben oid)

9. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.743
    7.507
    113
    Vrouw
    Ja, vindt ik normaal. Helemaal als het je moeder is. Kan ze de boodschap aannemen. Zou het trouwens ook normaal vinden als een "gewone" oppas de telefoon op zou nemen. Ik heb vroeger ook opgepast en nam dan altijd de telefoon op. "met de oppas van ........". Dan nam ik een boodschap aan maar 9 van de 10x zeiden ze zelf al dat ze een andere keer terug zouden bellen. Als ik niet opnhad genomen, zou dat ding maar blijven rinkelen. Behoorlijk irritant. Mensen proberen het vaak later op de dag/avond nog een paar x.

10. Rinajusase

Rinajusase Fanatiek lid

17 jun 2012
    2.078
    0
    0
    Secretaresse
    Midden Nederland
    Ik vind dit gewoon normaal hoor. Als mijn ouders oppassen, nemen ze ook gewoon hier de telefoon op.......dat geldt voor onze vaste oppas ook........ik heb niets te verbergen, zou het juist heel erg raar vinden als er iemand bij ons thuis is, en diegene de telefoon dus maar gewoon laat rinkelen. Dat zou ik niet kunnen begrijpen;)

11. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Ik vind het heel normaal.

12. klein hummeltje

klein hummeltje Bekend lid

10 okt 2010
    528
    0
    0
    Brabant
    Vind het wel grappig dat men ervan uitgaat dat iedereen een mobiele telefoon heeft! Danwel aan heeft staan/hoort...

Mijn sm heeft er bijvoorbeeld geen, mijn vader geen idee hoe "dat ding" werkt...

Vind het dus heel normaal en zelfs fijn als de telefoon wordt opgenomen!

13. Vanilla

Vanilla Fanatiek lid

10 jul 2006
    1.373
    0
    36
    Ik vind dit heel normaal, zeker van je eigen moeder! Eerlijk gezegt vind ik het juist raar dat je man dat niet vindt ;)

14. wasmachine

wasmachine Niet meer actief

Nee, alleen als ze ziet dat het jouw nummer is, maar ik zou mijn oppas toch echt op haar mobiel bellen. Verder weet ik echt niet wat mijn contacten er mee aan moeten als een of andere vreemde oppas opneemt?

15. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    doodnormaal, ik nam de telefoon tijdens het oppassen ook gewoon op. Inderdaad om een boodschap door te kunnen geven of te laten weten dat de bewoners er niet zijn en ze ev. op hun mobiel nummer te bereiken zijn als het dringend is.

16. glimworm

glimworm Niet meer actief

+1
    ik kan me nog een tijd herinneren dat die dingen nog niet op de markt waren, nu zijn mensen eraan vastgegroeid :D

mijn mobiel vergeet ik 9 van de 10 keer op te laden, ach als het echt belangrijk is weten ze me vast wel te bereiken.

17. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.889
    19.349
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik neem mijn mobiel ook niet mee naar plaatsen waar een telefoon is. (werk, familiebezoekje e.d.) In geval van nood kunnen mensen me daar ook wel bereiken. En dan bellen en sms-en ze tenminste niet voor allerlei flauwekul. ;) Ik zou dus naar een oppas adres geen telefoon meenemen. Mijn man weet dan toch dat ik daar ben en de ouders van het kind kunnen mij op hun eigen telefoon ook prima bereiken, lijkt me.

Ik hoor trouwens nog steeds wel regelmatig van mensen die heel vaak gebeld worden en dat er dan toch opgehangen wordt. Dus blijkbaar bedient het boevengilde zich nog steeds wel van het ouderwetse 'bellen om te kijken of er iemand thuis is.' Ook om die reden lijkt het me alleen maar fijn als de oppas gewoon opneemt.

Plus inderdaad dat degene die belt dan gewoon weet dat hij of zij de andere dag pas terug hoeft te bellen en het niet meerdere keren op één avond hoeft te proberen. Alleen maar fijn, lijkt mij.

18. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik vind het heel normaal. Heb er vanmiddag nog over zitten denken en ik zou het eigenlijk vreemder vinden wanneer een oppas (die aan het werk is) haar eigen prive telefoon op neemt, die heb je vind ik gewoon uit staan tijdens je werk, dus ook als je aan het oppassen bent.

Overigens hier geen 'vreemde' oppas, alleen opa's en oma's en die nemen gewoon de telefoon op met hun eigen naam. Totaal geen problemen mee en zou het bij hun ook niet erg vinden als ze hun eigen mobiel op zouden nemen, maar voor een vreemde oppas zou ik dat dus eigenlijk wel vinden, lekker vaag waarschijnlijk maar ok.

19. MissMama09

MissMama09 Fanatiek lid

3 mrt 2008
    1.623
    0
    0
    Vind ik niet raar maar normaal en waarom uit nieuwsgierigheid opnemen volgens je man? Slaat nergens op want degene belt voor een van jullie als oppas opneemt zal degene niet hele verhaal aan oppas vertellen....

20. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.842
    3.630
    113
    Hartstikke normaal.

Deel Deze Pagina