Oppas neemt telefoon op. Normaal of niet?

Discussie in 'De lounge' gestart door Paarse80, 8 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hoe vindt jij het als de oppas je telefoon opneemt?

1. Helemaal normaal, ...

2. Echt niet kunnen, want ...

3. Anders, ...

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. casanova

casanova Actief lid

23 aug 2010
    162
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onder anderen hierom zou ik het juist fijn vinden als er wordt opgenomen. Misschien willen ze checken of je thuis bent om dan vervolgens je huis leeg te halen...

2. Taby

Taby Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Ik vind het ook normaal dat de telefoon wordt opgenomen.
    We hebben niets te verbergen, dus de oppas neemt de boodschap maar even aan.

3. Maxellera

Maxellera Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.092
    82
    48
    NL
    Ik vind het ook best normaal, als het een 'nieuweling' is die oppast kun je het onderwerp altijd even bespreken, maar vreemd zou ik het niet vinden. Zolang er gewoon bij wordt gezegd dat mijn vriend of ik het niet is. En al helemaal nu het je moeder is! Vind dat je man nogal overdrijft!

4. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Ja en dan neemt ze niet op en denkt die idioot '' Hey ze zijn er niet ik ga er naar toe '' en dan zit jou oppas met een idioot in huis en kindjes ;)

5. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Als dat hier zou zijn, zou ik denken wat heeft mijn man te verbergen?

6. SyrianBeauty

SyrianBeauty Fanatiek lid

28 nov 2007
    2.362
    0
    36
    Vrouw
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    Ik dacht eerst dat het om een vreemde ging. Ik vind het bij een vreemde normaal en vooral bij je eigen moeder dat is toch je familie. Tenzij je wat voor je familie te verbergen hebt 😁

Is ook erg handig tegen inbrekers dan weten ze dat er iemand thuis is 😉

7. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.641
    5.954
    113
    Vind het ook heel normaal.

8. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    Toen ik nog oppas werk deed overlegde ik het altijd met het gezin
    ik vroeg altijd netjes of ik de telefoon wel of niet moest opnemen voor ze, sommige vinden dit prettig sommige niet,
    Vaak ging het over de sms hoe het ging enz

9. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    Stel dat wij beide weg zijn en er word thuis gebeld met iets ernstigs, een heftige familiegebeurtenis om maar iets te noemen, dan is het toch fijn dat er iemand opneemt en diegene (de oppas dus) kan dan het telefoonnummer doorgeven waar wij op te bereiken zijn?
    Als wij beide moeten werken (komt nooit voor maar stel) dan is het toch juist fijn dat de oppas het telefoontje aan neemt en het werknummer door kan geven van 1 van ons? Of de boodschap aannemen en ons zelf kan bellen zodat wij actie kunnen ondernemen? Niet iedereen heeft mijn werknummer en tijdens mijn werk heb ik mijn mobieltje niet aan staan dus daar ben ik niet op te bereiken.... komt nog bij dat bijv. mijn moeder ons huisnummer wel uit r hoofd weet maar ons mobiele nummer niet...

En idd tegen inbraak lijkt het mij ook behoorlijk prettig.

Ik vind het dus niet meer als normaal dat een oppas gewoon opneemt. Toen ik zelf nog oppaste deed ik dat ook altijd, ik schreef het altijd op, zodat de ouders konden terugbellen...

10. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Mijn man heeft niks te verbergen hoor ;). Als er wordt gebeld op de huistelefoon is het eigenlijk altijd voor mij. Hij kan op het moment niet zo veel van mijn moeder hebben, hij doet gewoon moeilijk.

Verder heeft hij een hele andere opvoeding als ik gehad. Ik ben opgevoed met veel mensen en familie om me heen. Ik heb geleerd om altijd wat voor een ander doen. Mijn man is opgevoed met nauwelijks contact met zijn familie of andere mensen (altijd zo geweest). Mijn schoonouders zijn echt niet sociaal (wel aardig hoor), maar zijn erg gesteld op zichzelf.

11. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Wow, da's kort door de bocht...! :$

Ik vind het, net als de meerderheid hier, doodnormaal dat iemand je telefoon opneemt als je er niet bent. Zou echt geen goede reden kunnen bedenken waarom dat niet zou mogen, eigenlijk (en ik heb alle reacties gelezen: daar stond er ook geen 1 tussen).

12. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik vind het ook normaal. Wat moet je dan? De telefoon over laten gaan? Die staat naast de tv en als je dan iets aan het kijken bent... super irritant. :D

Maar ook voor de daadwerkelijke bewoners... Misschien is het wel belangrijk. Of is het een inbreker, die wil controleren of er iemand thuis is. Of misschien zijn het de bewoners wel, om te zeggen dat het later wordt of er iets gebeurd is.

Ik vind het normaal om dan bijvoorbeeld op te nemen met 'Met het huis van ...' en dan te vragen of je een boodschap aan kunt nemen.

13. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Uhhh, ja... als ik naar de bioscoop ga, dan staat mijn mobiel ook altijd aan ;) Daarnaast heb ik familie en vrienden die vaak, net als wij, gratis naar vaste nummers kunnen bellen. Die bellen ons dus vaak thuis, als ze denken dat we thuis zijn.
    Ik vroeg er altijd naar als de ouders weggingen. Nummerherkenning was er in die tijd nog niet en ook tegenwoordig heeft niet iedereen dat.

Deel Deze Pagina