Tja waar maak je je druk om zou je zeggen, maar de leidsters hadden het haar van mijn dochtertje helemaal raar punkerig omhoog gekamd toen ik haar vandaag kwam ophalen. Waar is dat nou weer voor nodig? Ze heeft wat last van berg, misschien hebben ze geprobeerd om dat weg te halen ofzo. Maar ik heb eigenlijk zoiets van: blijf van haar haar af! Mmm terwijl ik dit schrijf voel ik me ook wel een beetje een erge moederkloek/leeuwin die haar jong wil beschermen, maar ik vind het gewoon irritant als anderen aan het haar van mijn dochtertje gaan zitten klooien! Ik heb er niet echt iets van gezegd, behalve dat ik tegen mijn dochtertje zelf zoiets zei van: wat zie jij eruit? Maar denk dat ze dat wel hebben gehoord... Het is natuurlijk ook niet echt belangrijk, veel belangrijker is hoe ze gedurende de dag verder voor haar zorgen. Maar het geeft mij toch niet zo'n fijn gevoel. Onze kindjes zitten ook pas net op dit kdv, pas een paar weekjes en dat is gewoon nog wennen. Dus het zal wel weer gewoon zo'n wendingetje zijn... Hebben jullie ook wel eens dit soort dingen, of ben ik de enige die zich aan dit soort dingen ergert?
Als ik iets raars zie bij Thijmen dan vraag ik er wel altijd naar. Misschien is er iets gebeurd oid. Vind ik ook niet vreemd, als je kind er anders uit ziet dan toen je haar gebracht hebt mag je daar best naar vragen.
Jarissa komt ook wel eens thuis met een staartje oid. Ik vind het persoonlijk geen gezicht maar maak me er niet druk om. Vind het juist leuk dat ze tijd en energie hebben om zo met haar bezig te zijn. Thuis doe ik haar haar wel weer zoals ik het wil.
Ik zou hier absoluut geen probleem van maken. Inderdaad zoals iemand al zei; leuk dat ze zo met haar bezig zijn. Het zou zelf kunnen dat ze ivm met de warmte even lekker een natte washand over haar bolletjes hebben gehaald waardoor haar haar rechtop is gaan staan.....
ik ben zelf leidster op een kdv en zelf doen wel de haren vd kids wel eens gek of gewoon kammen na het slaapje, maar als jij als mama het neit wil moet je dit wel gewoon kenbaar maken . het is jou kindje . En al zou de leidster denken ze zeurt als ze goed profecioneel is zal het ook niet meer gebeuren. Mijn tip is ook communiceer veel met de leidsters vraag ze de oren van het hoofd daar zijn ze voor. Geef ook jou meningen en tips door. Want ik merk zelf als leidster dat ouders heel weinig vragen of duren te praten met ons ( we bijten niet hoor). En ook zullen we nooit de kinderen benadelen als ouders het niet met ons eens zijn. Praat met ons zodat wij jullie snappen . groetjes en veel succes.
Melanina, je hebt gelijk hoor! Ik zal het ze gewoon nog eens vragen. En gisteren was ik zelf moe en chagrijnig en dan kun je door zoiets ineens geirriteerd raken terwijl je normaal denkt: ach wat maakt het uit? En het is denk ik ook nog steeds een beetje de nieuwigheid, we zijn verhuisd en moesten dus een nieuw kdv zoeken en tot nu toe zijn we nog niet echt dolenthousiast over het nieuwe kdv. Het is allemaal prima geregeld hoor, maar de echte 'klik' met de leidsters is er nog niet (komt hopelijk nog wel). Bij het vorige kdv was er 1 leidster op wie we echt allemaal dol waren en dat is natuurlijk ook moeilijk te evenaren bij een nieuw kdv. Deze leidsters lijken hun werk niet echt met heel veel toewijding en liefde te doen, althans dat is tot nu toe mijn indruk. Maar wie weet zit ik er helemaal naast! Maar ik moet het natuurlijk wel gewoon een kans geven!
Ja bij ons willen ook sommige ouders dat niet dat hebben ze gewoon kenbaar gemaakt, kunnen wij er rekening mee houden, We vinden het niet raar of gek of zo....