wat zouden jullie geven aan een oppas van 19jaar?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door JustNice, 21 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JustNice

JustNice Bekend lid

3 jul 2008
    908
    140
    43
    Zuid Holland
    hoi dames,

mijn nichtje gaat oppassen, ze moet binnenkort bij het gezin op gesprek. maar nu is haar vraag wat het uurtarief dan moet zijn.

het gaat namelijk om het volgende, de kinderen zijn 8jr, 2,5jr & 5 mnd. En het is overdag van 14.00 tot 17.30 dus ook nog best intensief.

wat zouden jullie zo'n meid nou geven?

2. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Wij geven hier onze oppassen (2 zusjes) 4 euro per uur, ongeacht of het overdag is of s'avonds. Vond ik wel een mooi bedrag. Ze zijn 17 en 19.

3. Selena149

Selena149 Niet meer actief

Ik ben 21 en krijg 5 euro per uur, ongeacht overdag of avond.
    Heb inmiddels aardig wat gezinnen gehad in diverse hoeken van het land, maar 5 euro was altijd de max wat ze wouden geven. Heb het dit keer geprobeerd met 7,50 (nieuw oppasgezin, zojuist voor de eerste avond opgepast) maar ook zij vonden dat te hoog en uiteindelijk is het dus weer 5 euro geworden. Dat zoveel verschillende gezinnen 'maar' 5 euro geven zegt denk ik wel dat dat een normaal tarief is ?

4. Bri

Bri Niet meer actief

Pfieuw, ik heb mijn vorige oppas (is inmiddels ver weg verhuisd, dus ik zoek nog een nieuwe) altijd wel 7,50 per uur betaald. Blijkbaar ben ik hiermee fors boven de 'oppas-CAO' gaan zitten.... ;)

5. MeisjeA19

MeisjeA19 Actief lid

22 feb 2010
    124
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben ook 19, en pas sinds kort op bij een gezin op de dinsdagmiddag en krijg 6 euro per uur!

6. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Ik vind 5-6 euro dan een mooi bedrag. Zoals je zegt, het is dan intensief omdat alle kindjes wakker zijn/worden, spelen, eten geven enz.
    Wij hebben een oppas van 16, die komt alleen 's avonds dus alleen even hooguit 1 uur spelen en dochter in bed leggen. Daarna heeft ze de avond helemaal voor zichzelf en ze krijgt 4 euro per uur. (we hebben 1 meisje van bijna 2).

7. Mamatrees

Mamatrees Bekend lid

30 nov 2010
    603
    0
    0
    Mijn zusje (14) krijgt 2,50 per uur voor overdag en avond.
    S'nachs 1,50 per uur omdat ze dan slaapt.
    Vind de bedragen die hier worden genoemd erg hoog voor oppassen (tv kijken,spelletjes doen,computeren).
    En zeker omdat het meestal jonge mensen zijn.

8. JustNice

JustNice Bekend lid

3 jul 2008
    908
    140
    43
    Zuid Holland
    okay, wat ik begrijp is dat idd de meeste van jullie niet meer zouden betalen dan €5,-, en dat dat echt de max is. hmmm...;)
    ik haar ook al gezegd dat het meest gangbare bedrag €5,- zou zijn, maar dat vond ze echt weinig.
    ikzelf ook hoor, voor 3 kinderen! breng ze maar eens naar een gastouder voor die 3 uurtjes dan ben je 3x zoveel kwijt. want dan betaal je 5,09 per uur per kind [maar dan kun je natuurlijk wel weer beroep doen op je recht op kinderopvangtoeslag]

ik zou haar €6,-/€6,50 geven, denk ik.

We hadden al gekeken op de site van nibud Oppas-Nibud-NationaalInstituutvoorBudgetvoorlichting , en daar staat zelfs voor 3 of meer kinderen €7,60 - € 9,50... ;)

vrijdag heeft ze een gesprek dus ik hou jullie op de hoogte

9. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ik vind 5 euro voor 3 kinderen overdag ook weinig hoor. Zou haar minimaal 6 euro geven, misschien zelfs 7 euro.
    Voor oppas 's avonds zou ik 5 euro geven en dat is niet te vergelijken met wat ze nu doet overdag. Met 3 kids!

10. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Helemaal eens met maja, vijf euro voor overdag drie kinderen is echt weinig. Ik zou zeven vragen.

11. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Goed topic....

Ik heb iemand van 19 gevraagd hier op te komen passen... van 17-20 uur ik heb er eigenlijk wel 15-20 euro voor over... Eigenlijk denk ik dat ze niet veel hoeft te doen...

Gijs rond 17.30-18 uur eten geven, rond 18.30-19 uur naar bed brengen.. Tussendoor kan ze met hem spelen, of als hij zelf lekker speelt... pff tv kijken ofzo...
    Ik zorg ook dat er eten voor haar is... Ze zal met de auto moeten komen, dus zit er ook een stukje reiskosten vergoeding in...

12. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    voor 3 kinderen zou ik toch wel 7,50 aanhouden. ook is het overdag en dus midden in de drukte. als ze savonds oppast en de kids liggen al op bed dan vind ik 5,- per uur genoeg

13. Selena149

Selena149 Niet meer actief

7 euro vragen (zoals jullie zeggen) kan natuurlijk wel, doe ik ook, maar zie dat ook maar eens te krijgen dus ? ;)
    Heb nu 7,50 gevraagd en het is weer 5 euro geworden, met vragen alleen kom je er niet dus.. En om dan maar gelijk de oppasbaan af te zeggen omdat je i.p.v. 7,50 'maar' 5 euro krijgt is ook zo wat...

Deel Deze Pagina