oppas of babyfoon?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Ellen291982, Nov 22, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. zo79

zo79 Fanatiek lid

Nov 27, 2007
    3,925
    0
    36
    Maar brand ruik je wel als je thuis bent, en niet door de babyfoon heen als je ergens anders bent. Bovendien, als de rookmelder afgaat en je eerst nog ergens anders vandaan moet komen scheelt nogal wat tijd met als je beneden zit!

Beste is dan trouwens om een rookmelder IN de kamer van de kindje te hangen. Veel mensen hebben er alleen op de overloop hangen, maar op het moment dat die gaat piepen ben je al te laat. Pas nog gezien op BHV cursus hoe snel zo'n brand gaat. Heb meteen melders gekocht voor in ALLE kamers (behalve de woonkamer dan).

2. pamela1203

pamela1203 Fanatiek lid

Jan 29, 2008
    2,615
    24
    38
    Female
    Thuiszorgmedewerker
    zuid Limburg
    Ik zou gaan voor de oppas.

3. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

Aug 2, 2009
    1,758
    0
    0
    thuisblijfmama
    Hmmm.. mijn dochtertje is 14 maanden, maar ik laat wel eens de babyfoon bij de buurvrouw als ze 's avonds al op bed ligt, zodat wij dan ergens heen kunnen. Tja, het enige wat kan gebeuren is idd brand, maar dat kan ook als je zelf 's nachts ligt te slapen... Maar ja, dat is ook maar mijn mening... En mijn dochter is natuurlijk een stukje ouder dan jullie baby's...

4. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,097
    3,879
    113
    Hier net zo.
    Maar ja, dan moet je maar net een babyfoon met cameraatje hebben ;). Als je je er niet fijn bij voelt, gewoon niet doen.

5. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    hmmm nou voor brand zou ik het niet laten. Waar moet de brand vandaan komen dan? Als je je gas uitlaat enzo en alle lichten enzo uit kan je ook geen korstsluiting krijgen. Als ik slaap ruik ik ook geen brandlucht en zou ik ook wakker moeten worden van de rookmelder. Ik zou gewoon met babyfoon gaan.

6. zo79

zo79 Fanatiek lid

Nov 27, 2007
    3,925
    0
    36
    Werkt de babyfoon niet op stroom dan? ;)

Zoals ik al zei, het is persoonlijk. Iedereen denkt er anders over.

7. Kelly1771

Kelly1771 Actief lid

Dec 28, 2008
    335
    0
    0
    Zuid Holland
    Hay soms heb je 2 ontvangers van dé Babyfoon Zelf heb ik ook niemand op mijn moeder en zusje laten oppassen. Ik kijk echt tegen dé tijd op dat ik werken moet. :(

8. Kletskous

Kletskous Niet meer actief

this gewoon een beveiligingscamera. Gekocht bij de gamma. Zit ook geluid op dus dat komt mooi uit. Ik had hem toen gekocht omdat mijn zoontje wel eens vaker wakker was maar gewoon stil in zijn bedje lag. Op een gegeven moment duurde dat hem te lang en ging hij gelijk heel hard huilen. Ja en dan kwam ik pas omdat ik hem dan pas hoorde. Dus ik dacht jij hoeft niet persee ineens zo hard te huilen en dat mamma dan pas komt. Dus vandaar de camera. Ik kijk er af en toe op en als ik zie dat hij wakker wordt laat ik hem heel even liggen en gaat hem dan halen. Sindsdien huilt hij ook niet meer als hij wat langer wakker ligt.

9. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,097
    3,879
    113
    Ja, ik heb zo'n Elro babyfoon met cameraatje van de Praxis, ideaal. Mijn dochtertje was nogal een spugertje en dat vond ik wel fijn om die zo in de gaten te houden, ook al ze door het bed ging wurmen, kon ik even snel kijken of ze niet in een rare houding lag.
    Nu gebruik ik hem voor mijn zoontje en ik heb hem zelfs voor de hond gebruikt na een operatie.

10. Kletskous

Kletskous Niet meer actief

ja ik vind het ook ideaal. Alleen soms kijk ik er teveel op. Ooo slaapt hij nog ooo effe kijken. Dus mijn vriend wordt soms echt gek van mij. hihihihi

11. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

ja het idee dat er brand komt moet ik ook niet an denken. Ben er zelf weleens bang voor hoor maar dat lijkt me normaal. We moeten nu echt eens rookmelders op gaan hangen! Duly noted bij dze.

Jullie hebben het perfecte antwoord gegeven heel erg maar zelf niet eens aan gedacht. Mijn man kan natuurlijk even gaan. Dan hoef ik emma niet achter te laten. Ja vond het zelf ook niet echt fijn die rompslomp voor een niet heel bekende.

we wonen in een hele fijne straat waar mensen echt vragen hoe het met je gaat. De tijd dat Emma in het ziekenhuis lag en de tijd erna mensen vragen er hier altijd naar heel fijn. Sociale controle is er hier, moet niet teveel snappen jullie? dus niet dat ze hoier op de stoep staan en gezellig koffie gaan drinken. Dat is niks voor mij.In de zomer zitten we weleens buiten op straat en we maken geregeld een praatje met elkaar hier in de straat. Ze houden je huis in de gaten als je weg bent enz. Gewoon prettig dus! Ook de vrouw van die man die een verjaardag heeft. Vandar dat ikwle zoiets had dat iemand van ons wel even heen moet. Die man heeft een moeilijke tijd gehad zelf ook nog.

Maar goed komt er op neer dat mijn man gewoon even heengaat. Heel er bedankt voor jullie antwoorden.

12. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

Sep 11, 2009
    1,018
    0
    0
    mmhh dat snap ik dan weer niet. in alle kamers rookmelders, maar niet in de woonkamer???
    en wat dan als jullie 's nachts allemaal slapen en er in de woonkamer brand uitbreekt?????

dat wordt dan uit het raam springen vanaf de 1e verdieping, want dan ben je nl ook al te laat, naar beneden en de voordeur uitrennen kan dan ook niet meer.....

13. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

eerst zaten we in ons vrige huis dat we bijvoorbeeld in de keuken en de hal geen rookmelder konden hangen omdat als we kookten de rook ervoor zorgde dat de melder steeds afging. nu kunnen we wel overal hangen. misschein daarom dat ze de rookmelder niet in de woonkamer kan hangen? (weet het ookj niet hoor haha)

14. Sisa

Sisa VIP lid

Jun 13, 2008
    5,552
    1
    0
    Ik zou gaan en de babyfoon gebruiken. Ik heb dat ook al een keer gedaan, gingen we bij onze buren op visite. Ik heb vooraf het bereik getest met mijn man, heb een extra rookmelder op haar kamertje gelegd en heb alle deuren naar de hal open laten staan. Ze heeft heerlijk geslapen, we zijn 2x kort extra gaan kijken maar dat was alleen voor ons eigen gevoel. Succes, ik denk dat je moet doen waar jij je het beste bij voelt. Als je een oppas niet ziet zitten, probeer je het met de babyfoon en voel je je echt niet op je gemak, dan ga je toch weer naar huis? Succes!

15. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Geen rookmelder in de woonkamer i.v.m. een open haard, misschien?
    Als je naar de adviezen kijkt, wordt er alleen aangeraden in de halletjes een melder te hangen...

Share This Page