Ik zit er even doorheen....help!!!!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door butterfly1984, 21 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. butterfly1984

butterfly1984 Niet meer actief

ik zit er op moment echt helemaal doorheen!!!!

Ben zelf 32 weken zwanger en het kost me best moeite om haar naar bed te brengen en haar in haar ledikantje te leggen en haar onder de dekentjes te stoppen, kan er simpelweg bijna niet meer bij.

Nu is ze smorgens altijd nog erg moe, ze gaapt, trekt aan haar en oren en gaat op grond liggen.
    Dus breng ik haar tegen 10 uur naar bed, zodat ze even kan slapen.
    Maar slapen..........ho maar!!!!Ze slaapt niet, ook al is ze nog zo moe.
    Laat haar sowieso wel een uur liggen, maar het helpt allemaal niet.
    Gistermiddag net zo.......ook niet slapen!Dus hele dag niet geslapen gister!

Nu dus weer..........niet slapen!
    Zit er op moment echt doorheen, zit gewoon te janken hier!
    Wat kan en moet ik doen?Ik weet het niet meer.
    Ben ik dan zo'n slechte mama?

2. Dragonfly

Dragonfly Niet meer actief

Ik heb geen idee wat je moet doen, maar je bent echt geen slechte moeder hoor!! Kop op!!
    32 weken zwanger en een kleintje erbij van anderhalf. Da's niet niks.
    En dan mag je er best wel eens een beetje doorheen zitten. Kan je partner niet iets voor je doen??
    Ik hoop dat anderen een bruikbaar advies voor je hebben.

3. butterfly1984

mijn man is aan het werk!Dus helaas, op moment kan hij niets doen.
    Ben net al even weer boven geweest om haar weer in te stoppen en streng gezegd dat ze moest gaan slapen, maar ze vertikt het gewoon!
    Ik weet het echt even niet meer hoor!
    Misschien stoor ik me er wel te veel aan en moet ik er niet op letten dat ze wakker is!ik weet het ook niet

4. miffy11

miffy11 Niet meer actief

erg herkenbaar. heb alleen helaas geen tips voor je, maar wilde je wel even zeggen dat je geen slechte moeder bent. zwanger zijn is al niet niks, zeker niet met een kleine van 1.5 erbij.

wat je misschien wel kan proberen is haar slaap ritme te veranderen? s´avonds wat later naar bed, zodat ze de volgende dag misschien wat sneller slaapt? weet het niet hoor, ben alleen hardop aan het nadenken hier.

wat ik zowiezo zou proberen, als je er echt even doorheen zit en het even niet meer ziet zitten, breng je kindje naar de oppas, en neem even tijd voor je zelf, al is het maar een uurtje. je kindje voelt stress van mama ook aan, en misschien heeft dat ook wel te maken met waarom ze niet wilt slapen.

heel veel succes!

5. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Doet ze nog 1 slaapje? Ik zou haar denk ik later naar bed doen in de middag. Ze is ms wel moe om 10u maar niet zo moe dat ze gaat slapen....Waarom probeer je haar niet rond 12u naar bed te brengen? Misschien om 10u even lekker met z'n 2-en op de bank een dvd-tje kijken; teletubbies oid, dan kan ze even rusten en jij ook. ROnd 11u rustig aan een broodje eten en om 12u naar bed.
    Is wel lekker voor jou als jij ook even kan rusten inderdaad.

Je bent uiteraard gen slechte moeder....gewoon een moeie moeder :)

Gaat ze naar t kdv? Ms is t anders lekker om te kijken of ze bv 1 of 2 dgn in de week naar iemand toe kan; oma / opa / vriendin / familie.

6. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Hoe moe Jari ook is: Ik rek zijn slaapje tot na de lunch. Anders heb ik hier hetzelfde probleem. Ook al is hij wel eens doodmoe om een uur of elf. Wat ik vaak ga doen op dat soort momenten is even wandelen, ergens op de koffie gaan, een dvd opzetten bij slecht weer (kikker de musical en teletubbies zijn hier favoriet). Wat ik vooral niet doe is tekenfilms opzetten van bijvoorbeeld Nickelodeon jr. Ik merk dat hij door die tekenfilms veel slechter ging slapen.

7. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Oh en ik herken je probleem! Bij mij zit er 14 maanden tussen maar toen ik hoogzwanger was was Jari al zo zwaar en lang als een kind van ruim anderhalf. Ik had af en toe ook enorme moeite met bukken...

8. MamavanMischa

MamavanMischa Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.164
    0
    0
    Hoi, ik ben nog lang geen 32 weken zwanger en Mischa is pas 10 maanden, maar herken je probleem wel een beetje. Hier is het al twee maanden drama bij ieder slaapje, bij het 's avonds naar bed gaan en 's nachts wordt hij wakker en is het weer drama. Het wordt nu langzaam beter maar ik heb me net als jij afgevraagd of ik dan zo'n slechte mama was en misschien alles verkeerd had gedaan... Heb een paar keer over mijn toeren en in tranen aan zijn bedje gestaan.

De bovenstaande tips vind ik erg goed, Mischa gaat 2 dagen in de week naar de oma's heerlijk is dat! Soms kan ik op mijn gemak opruimen en schoonmaken en soms doe ik de hele dag lekker niks. Alleen al de rust en even de druk er af, heerlijk! (al verbeeld ik me op zo'n dag constant dat ik hem alsnog hoor huilen ;))

En inderdaad de deur uit gaan werkt hier ook super. Alleen merk ik nu dat ik pijn krijg bij het lopen, dat is lastig, ik weet niet hoe makkelijk jij nog een stuk kunt gaan lopen.

En wat ik in extreme gevallen wel eens doe (meneertje heeft soms de neiging om gewoon heel boos te worden omdat ik hem niet uit bed haal) is gewoon even muziek aan of gaan stofzuigen, gewoon om even dat stressgevoel kwijt te raken wat ik krijg van dat gekrijs... Meestal slaapt hij dan binnen 10 minuten...

Sterkte in elk geval enne het ligt echt niet aan jou!

9. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Ik herken het probleem van slapen overdag. Mijn zoontje is nu nl precies zo. Vanochtend was hij heel moe maar slapen Ho-maar. Vanmiddag heeft hij 1 uur geslapen... en in de namiddag was hij weer moe dus ik denk leg hem nog even in bed voor een klein dutje voor het eten, nou vergeet het maar dus ;) geen slapen in zijn hoofdje. Dit gaat nu al een paar dagen zo, dus ik denk dat het een fase is. Ik heb geen tips ofzo, maar een vriendin van mij die vorige week bevallen is zei dat haar zoontje van anderhalf ook anders werd toen zij hoogzwanger was net of voelde hij aan dat alles veranderen gaat e.d. hij was dwars met slapen en liep de hele dag achter zijn mama aan... dus wellicht voelt jij kindje ook wat aan?

10. valhalla

valhalla Niet meer actief

Butterfly, onze dochters zijn precies even oud :)

Klinkt echt niet leuk! Lena heeft ook van die tijden dat ze erg weinig slaapt. 20 minuutjes in de auto bijvoorbeeld en verder de hele dag niet. En die kan inderdaad ook zo doen alsof ze doodmoe is maar zodra je haar op bed legt en wegloopt, staat ze alweer rechtop in d'r bedje te springen...

Helpt het misschien als je 's ochtends even al je energie bijeen schept en wat 'vermoeiende' dingen met haar gaat doen?

Bijvoorbeeld boodschappen halen, lekker naar buiten, samen in bad... En haar dan na het eten 's middags naar bed brengt? Dan is ze misschien wel echt moe en slaapt ze wel?

11. theangels

theangels Bekend lid

20 jul 2008
    751
    0
    0
    lerares
    Alkmaar
    Inderdaad heel naar als je zelf toch al moe bent van al dat zwanger zijn;).

Maar ik dacht ook gelijk misschien moet je over naar 1 slaapje rond de middag.

En gun jezelf even rust tussendoor. Dat dvdtje of koekje kan echt geen kwaad. Doe ik hier ook weleens eens als ik ziek/zwak/misselijk/moe ben.

12. Gina82

Gina82 Fanatiek lid

3 aug 2007
    2.899
    1
    0
    Administratief medewerker
    Nederland
    Hmm hoe herkenbaar!!! Noah wil ook regelmatig tegenwoordig niet meer slapen.. ik doe sochtends nu boodschapjes, lekker wandelen enzo, dan lekker thuis boterhammetje eten en ff spelen of tv kijken en dan daarna tussen 11.30 en 12.30 naar bed toe en dan laat ik m minstens een uurtje boven, ene keer slaapt ie wel en dan soms langer als een uur en dan doe ik tukie op de bank en andere keer speelt ie alleen en dan rust ik alleen ff wat uit. Moet zeggen Noah slaapt al in peuterbedje dus kan er zelf uit (kamerdeur staat op haakje) en kan dus gaan spelen in zn kamer als hij niet wil slapen. Maar dat het vermoeiend is yep!!! Hoogzwanger zijn met een kleintje is niet niks vind ik!!!!!!!!!!!!!!

13. butterfly1984

mama's bedankt voor jullie antwoord!

Ze is nu ook nog eens ziek en ik ook.Zij heeft wel koorts 38.5 graden, maar ik nog niet.zit zelf op 37.5.
    Alle2 veel hoesten.
    en ook nog eens hoofdpijn en lamlendig voelen.
    Hopen dat we er snel weer bovenop zijn

14. MamavanMischa

MamavanMischa Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.164
    0
    0
    O getsie, dat kan er ook nog wel even bij. Misschien had ze dit al een beetje onder de leden en was ze daardoor zo lastig..? Maar hopen dat jullie lekker snel weer beter zijn!

15. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    Je bent geen slechte mama hoor! Ik vraag het mijzelf ook af en toe af, het is ook heel herkenbaar. Hier ook de hele week beiden ziek geweest, dan valt het niet mee. Mannetje is nu wel beter maar opeens in de koppigheids-stemming, wil in alles zijn zin hebben. Vandaag 1,5 uur alleen maar lopen krijsen omdat hij dingen niet mocht van mij. Van ellende moest ik zelf ook spontaan huilen. De speen bood hem uitkomst en daarna maar 'leuke' dingen gedaan toen was het goed. Volgens mij ben je als zwangere ook super gevoelig voor stemmingen en emoties van je kind. Ik wel in elk geval...
    sterkte!

16. Peentje

Peentje Actief lid

29 jan 2009
    302
    0
    0
    Brabant
    Ik heb niet de tip voor je maar mijn moeder vertelde laatst dat toen wij klein waren (4 kinderen) zij ook meer moe was dan fit. Zij ging dan gewoon met ons in het grote bed liggen en zo kwam iedereen een beetje aan zijn of haar rust, 's Avond sliepen wij allemaal lekker in ons eigen bed....totaal geen probleem.

17. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Zit ze momenteel ook niet in de 17 maandensprong? Is de enige sprong waarvan ik lees dat vrijwel iedere moeder die tegenkomt bij haar kind en was ook de enige sprong die hier een dikke maand geduurd heeft (en heel heftig was!)

Beterschap in ieder geval!

18. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Ik zou ook eens kijken of ze misschien toe is aan 1 (langer) middagdutje.
    Alyna doet vanaf een jaar ongeveer 1 slaapje overdag, deze duurt dan wel gelijk 2,5 uur. :p

In het begin was dat van 12-15 ongeveer, nu van 14-16.30.
    (ze is nu 20 maanden)

Oh, en veel beterschap!
    Je bent ECHT geen slechte mama hoor!

Deel Deze Pagina