Hi allemaal, Ik heb een dame gevonden die eens per week bij mij wil oppassen Odat ik kan sporten. Nu twijfel ik alleen over het uurloon. Ze woont bij mij in de flat en kind slaapt al als ze komt. Overigens in ze ongeveer 40 jaar. We zijn beide niet bekend met oppastarieven. Het gaat om wekelijk maximaal 2 uurtjes en af en toe extra op oproepbasis. Ik dacht zelf aan 30 euro per 4 weken voor de vaste avonden en voor de oproepavonden 5 euro per uur. Is dit redelijk? Hoor het graag!
Vind het ook wel weinig. Mijn nichtje van 17 jaar past weleens op de kinderen ( vooral de jongste) en die krijgt dan 3,50 tot 4 euro per uur maar zij doet wel eten met de kinderen en naar bed brengen. Als je buurvrouw het doet om iets bij te verdienen dan zou ikzelf afhaken hihi
Wij betalen 5 euro per uur als de kleine slaapt (1 kindje) en 7,50 overdag. De oppas is een studente van 24 jaar. In jouw situatie zouden we dus (2 uur*4 weken*5 euro=) 40 euro per masnd betalen voor de vaste avonden. En idd 5 euro per uur voor de oproepavonden.
30 euro voor 4 weken is waarschijnlijk 8 uur he? Dat vind ik wel heel erg weinig. Ik snap wat je denkt, omdat de kleine toch slaapt.. Hoe oud is je kleine? En is het niet handiger om bijvoorbeeld babyphone bij de buurvrouw neer te leggen en als de kleine wakker word erheen gaat? Dan is 30 euro denk ik wel goed per maand.
Ja maar je geeft wel de verantwoordelijkheid van je kind uit handen he.. Neem aan dat dat ook wat waard is.
Dat is nog geen €4 per uur. Dat vind ik echt heel erg weinig. Wij betaalden de oppas volgens mij €9 per uur toen ze alleen op de oudste moest oppassen. En zij is een stuk jonger. Nu €11 voor drie kinderen.
Je kan ook even nakijken online wat de lokale oppascentrale vraagt. Hier in de stad ben je al gauw een tientje kwijt, sommigen vragen meer.
Wij betalen onze oppas. Meisje van 16 jaar, 4,50 per uur. Meestal komt ze in de avonduren en slaapt onze dochter ook al. Dus ik vind die 30 euro heel weinig. Op de site van Nibud kan je ook info vinden dacht ik.
Hier komt een buurmeisje oppassen als onze zoon al slaapt en we rekenen 5 euro per uur af en per avond een fles ijsthee, zak wingums en een doos chocoladekoekjes. Meestal zitten er 3 van die geiten op de bank als we thuiskomen. Ik dacht eerst dat ze zichzelf clonede als ze teveel suiker kreeg, maar het bleken vriendinnen te zijn. Kennlijk heb je 2 man ondersteuning nodig bij het Netflixen
Wij hebben een meisje van 16 dat wel eens komt oppassen savonds en die krijgt vijf euro per uur. Ook hebben we een oppas van 35 die hier al jaren komt, ook toen de kinderen nog erg klein waren. Wij betalen haar altijd € 10 bij uur. Inmiddels vind ik dat wel wat veel als de kinderen al slapen, maar gezien haar leeftijd en de historie houden we dat maar even zo.
Dit is meer een tarief voor een meisje van 16. Wij betalen onze oppas €12.50 per uur. Kinderen liggen dan al op bed.
Flinke tarieven. Wij hebben 2 meisjes die regelmatig oppassen. De 1 betalen we 3,50 per uur en de ander 3 euro. De kinderen liggen eigenlijk bijna altijd op bed. Zijn ze wakker dan krijgen ze iets meer. Meestal gaat het dan om 1,5 tot 2 uur zodat ik naar de sportschool kan.
Ik ben zelf oppas, nog geen moeder. Ik krijg 6 euro per uur voor 2 wakkere peuters, ben er eigenlijk niet helemaal tevreden over maar ik ben er niet zo vaak en ik kan erg goed met het gezin overweg en wil ze dus niet op kosten drijven. Hiervoor paste ik elke week 7 uur op bij een rijker gezin en daar verdiende ik 9 euro per uur om op 1 peuter te passen. Het is denk ik vooral een kwestie van de motivatie van je buurvrouw. Zit ze erg krap, of wil ze je gewoon een handje helpen? Ik denk dat het belangrijk is om dat duidelijk te hebben en vooral haar verwachtingen te bespreken. Het kan nogal ongemakkelijk zijn om over financiën te praten met je buurvrouw en je wil er natuurlijk geen conflict of slechte gevoelens aan overhouden.
Weet natuurlijk niet hoe je situatie is, maar kan je niet een ander moment sporten? Als je kindje bij kdv/oma is of je partner thuis is ? Hier is er ook een sportschool met kinderopvang erbij, mag je gratis gebruik van maken