Oppas om te daten

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Huismuisie, 5 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Tsja. Heeft ie dat niet voor je over dan?

Overigens ben K het wel eens met iemand anders...

Ik vind her een beetje aanstellerij dat hij er niet aan toe is om bij jou thuis te komen omdat je een kind heb en vooral incl het feit dat hij gewoon nooit kinderen gewild heeft.

Ik zie hier weinig potentie in

Strijkkraal vindt dit leuk.
  2. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Goed, als antwoord op je vraag dan: ja ik vind dat je teveel van je omgeving vraagt. Om dezelfde reden wat ik in mijn eerste post aangaf.

Prima als er grenzen worden aangegeven, maar als die grenzen betekenen dar anderen daarmee belast moeten worden, moet je je afvragen of het wel goed is. Je zit 4 maanden in je relatie? Waneer denk je dat hij wel.eraan toe is? Persoonlijk denk ik nooit en vind ie het wel best zo. Nogmaals hij vind jou leuk en jij "komt" inclusief kind. Deal with it of niet.

Mijn familie zou het hier eens meer accepteren. Ze zien me aankomen...

Be Happy, Winter30 en tuc vinden dit leuk.
  3. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Het gaat natuurlijk ook om mijn zoontje die echt wel door heeft dat er wat speelt hoe klein hij ook is.

Maar hij heeft hem net voor kerst een keer gezien dus dat zal vanaf nu ook echt wel vaker voor gaan komen. Alleen of het nu slim is omdat in mijn huis te doen. En dan nog vind ik blijven slapen te vroeg.

4. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Oh maar ik doelde ook nergens op blijven slapen hoor...

En waarom zou het niet slim zijn om dat af en toe in jouw huis te doen?
    En je doet het toch niet thuis omdat hij, je vriend er niet aan toe is om bij jou thuis te zijn

Het klinkt alsof het allemaal zo ‘moeilijj’ Is, dat alles ‘gemaakt’ moet worden.

Ik hoop echt voor jullie dat hij jouw kind ooit leuk gaat vinden

5. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik wil verder ook niet teveel informatie geven maar als ik het idee had dat er geen schot in de zaak zat dan had ik het allang afgekapt.

Hij is geïnteresseerd in mijn zoontje en we praten gewoon over alles samen, bellen geregeld uuren met elkaar in de avonden.

Maar goed ik zal het eens met mijn familie erover hebben. Ook als hij wel gewoon bij mij thuis zou komen is het fijn om af en toe een weekend te hebben dat er geen peuter om je heen rent.

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Maar dit hebben stellen met kinderen ook, en dan kan je best eens oppas regelen als je een weekend zonder kinderen wil, maar elke maand vind ik persoonlijk teveel. Iedereen vindt het wel eens lekker zonder kinderen om je heen, maar het hoort er nu eenmaal bij als je kinderen hebt, dus oppas regelen alleen zodat je even geen kinderen om je heen hebt vind ik wel vreemd. Eerlijk gezegd vind ik het na 4 maanden wel tijd worden om hem wat meer in contact te laten komen met je zoontje als je denkt dat het echt goed zit, want zo zal het straks voortaan altijd zijn.

Be Happy, Roos12, Biny en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. tuc

tuc Niet meer actief

Tja ik ben het wel met @Strijkkraal eens. En het is gewoon een kwestie van afspraken maken langs alle kanten. Met hem afspreken wanneer je zoontje op bed ligt en met je zoontje afspreken dat hij in zn bed moeten blijven. Kinderen slapen na ....uur en grote mensen zijn dan nog wakker. Lijkt mij heel simpel.
    Als er echt iets is zeg je dat hij je mag roepen en dan ga je even naar zijn kamer, verder mag hij er gewoon niet uitkomen.
    En als je nieuwe vlam het vervelend vindt dat je af en toe naar zoontjes kamer moet dan zou ik er nog eens goed over na denken.

Be Happy, Marbloempje en Biny vinden dit leuk.
  8. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.610
    2.404
    113
    Helemaal eens met @tuc en @Snoopy1979.
    Iedereen heeft hier het beste met je voor hè! En ik denk dat als er toch best veel mensen hier Hun vraagtekens bij zetten het misschien wel iets is om over na te denken.
    Succes!

9. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Oppassen omdat de je moet werken vind ik wel wat anders dan oppassen zodat jij, grof gezegd, een wilde nacht kan hebben. Daar zou ik me ook niet structureel voor uitlenen. Ik zou proberen een andere oplossing te vinden, zoals al eerder in het topic vermeld, en oppas alleen nog voor werk gebruiken en niet voor je eigen logeerpartijtjes. Natuurlijk kan het heerlijk zijn om eens samen een nachtje of weekend te hebben zonder kinderen om je heen, maar elke maand is gewoon niet realistisch.

10. Brinta

Brinta Fanatiek lid

9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Beetje raar dat TS haarzelf hier moet gaan verdedigen en dat er wordt gezegd dat haar vriend een lapzwans is. Wij kennen de hele situatie niet en wij kennen haar vriend al helemaal niet.

We hadden de verhalen hier eens moeten lezen als TS na een maand haar vriend al fulltime in het leven van haar kind zou laten.

Ik vind 1x per maand je zoontje naar de oppas brengen zodat jij een leuke avond/ochtend hebt helemaal niet veel. Sterker nog, mijn zoontje ging elke week een doordeweekse avond bij mijn ouders logeren zodat ik een avondje voor mijzelf heb. Ik was namelijk ook fulltime alleenstaande moeder waarvan het kind nooit naar de vader ging. Ik denk alleen dat je even met je oom en tante en je ouders moet bespreken of ze dit echt niet erg vinden. Mijn ouders genoten er heel erg van en missen het juist dat mijn zoontje er niet meer elke week slaapt.

Ik heb respect voor hoe rustig je alles doet met je relatie, want vaak wil je juist elke dag samen zijn omdat je verliefd bent.

Syane en Huismuisie vinden dit leuk.
  11. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.822
    2.249
    113
    Ik denk er 2 kanten zijn : jij bent een vrouw, verliefd op een man. Je wil lekker met hem samen zijn en daten. En voor jullie allebei, als ik t zo lees, is nu al helemaal samen met jouw zoontje te vroeg. Ik snap dat prima. Als het toch uitgaat, en kom op 4 maanden is echt nog niet lang al doen sommige hier of t 4 jaar is... Dan is dat ook heel naar voor je zoontje.
    Als alleenstaande moeder kan ik me zo goed voorstellen dat je soms ook eens wat anders wil zijn dan alleen maar moeder. Ik zie er echt geen kwaad in dat je zoontje dan 1 x per maand gaat logeren hoor. Mijn zoontje is ook regelmatig een dagje of nachtje bij opa en oma, of mn zus past een poosje hier op zodat wij er even op uit kunnen.

Tergelijkertijd, als jouw familie aan geeft niet te willen oppassen meer, mag dat natuurlijk. Je kan ze vragen waarom, wellicht hebben ze wat uitleg nodig en hebben ze dan meer begrip voor de situatie.

En vanuit je vriend snap ik t ook wel. Hij heeft de kinderdroom nooit gehad. Ontmoet hij een topwijf, maar wel met kind. Hij weet t en maakt t niet uit met je, dus accepteert het. Maar snap ook dat hij niet direct met je kind de efteling induikt hoor. T is de eerste maanden niet voor niks daten, elkaar leren kennen, er achter komen of je verder wilt met elkaar.

Ik zou t hem wel uitleggen. Dat je wat oppas problemen hebt en niet weet of t nog zo vaak lukt.

Je mag als moeder best leven. Zolang je je zoon niet te kort doet, moet je lekker genieten!!

Be Happy, Marbloempje, Syane en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  12. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Dat is het niet. Ik vind het een goed plan om langzaam te gaan. Maar in dit geval heeft de nieuwe vriend al eens aangegeven dat kinderen niet zijn ding is. En dat wil hij voor zover ik kan lezen nog wel even volhouden. Op een gegeven moment zul je toch moeten. Mijn ouders en zussen , hoewel gek van mijn dochter en echt niet te beroerd om op te passen, zullen echt niet op zeer regelmatige basis en al helemaal niet een keer per weer mijn dochter te logeren. Voor geen enkele reden overigens.

Maat in dit geval proef ik gewoon dar de vriend het kind van ts eigenlijk teveel vind. En ts komt "geleverd met kind" dus dan heb je als vriend niet zoveel keus en zal hij zich ernaar moeten schikken.

Biny vindt dit leuk.
  13. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Het is heel simpel ik ben zwanger in de steek gelaten door een man die er een dubbel leven op na hield. sinds de dag dat mijn zoon is geboren heb ik met heel veel liefde voor hem gezorgd maar ik vind ook dat ik wel weer iemand naast mij mag hebben.
    Hij heeft een lang huwelijk achter de rug en erna het een en ander meegemaakt wat je vertrouwen in de mensheid ook wel op de proef stelt.
    We willen het dus gewoon rustig opbouwen en zeker van elkaar zijn voordat we er een kind in betrekken.

Hij is voor mij de eerste man waarbij ik het gevoel krijg dat hij de moeite waard is vooral op emotioneel vlak en daar wil ik gewoon voorzichtig mee omgaan. Je kan nog zo verliefd zijn op elkaar...

Ik heb geprobeerd het met ze er over te hebben maar ze zeggen nee gewoon vragen hoor. Geen probleem. Mijn moeder staat er anders in die wil gewoon op deze manier het proces sturen.

14. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik heb niet heel veel zin om me hier verder op te verdedigen en bovendien heb ik het recht niet zijn verhaal op internet te plempen.

Ik vertrouw hem volledig en heb geen reden aan te nemen dat hij liegt. De vragen waar hij mee worsteld zijn heel legetiem en daarnaast kan je dit soort dingen niet in een vast stramien zetten. Ik kan alleen mijn eigen grens bepalen en die van hem respecteren. Soms is iemand het gewoon de moeite waard om even op te wachten.

15. Brinta

Brinta Fanatiek lid

9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Maar die man heeft al aangegeven zijn mening bijgesteld te hebben. Ik denk ook dat hij anders allang het daten had gestopt want er zijn genoeg vrouwen zonder kinderen.

Ik heb volgens mij ook ergens gelezen dat dit pas 3 en halve maand speelt, dus dat is ook nog helemaal niet lang toch?

Marbloempje en Huismuisie vinden dit leuk.
  16. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Klopt pas sinds september. Het lijkt een eeuwigheid maar het is allemaal nog harstikke pril.

Het kan best zijn dat we in deze fase toch concluderen dat het toch niet past al ga je daar natuurlijk niet vanuit.

Ik denk dat ik toch maar voor een betaalde oppas ga en gewoon even afwacht tot familie vraagt of hij nog eens komt logeren.

17. Brinta

Brinta Fanatiek lid

9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Ja jullie leren elkaar nu pas kennen en wie weet zitten jullie over een half jaar wel samen met je zoontje lekker te eten en komt hij regelmatig bij je over de vloer. Ook kan het zomaar over een half jaar al voorbij zijn omdat jullie toch niet zo goed bij elkaar passen. Maar dat weet je nooit van te voren.

Ik begrijp na je uitleg dat jullie beide een zwaar verleden hebben mbt relaties dus logisch dat jullie het nu rustig aan doen.

Doe vooral wat voor jullie goed voelt en geniet van de tijd samen.

Huismuisie vindt dit leuk.
  18. a2cmieux

a2cmieux Niet meer actief

Het maakt eigenlijk helemaal niet uit of wij 1 x per maand teveel vinden of niet, het gaat erom wat jou ouders en jou oom en tante vinden.

Ik zou een eerlijk gesprek aangaan. Ga met ze rond de tafel zitten en vraag wat ze er echt van vinden. Vertel hen ook eerlijk over jou behoeftes en gevoelens. Maak duidelijke afspraken. Als ze aangeven het teveel te vinden dan vind ik dat je dat moet respecteren. Geven ze aan dat je het verder mag vragen, dan is het natuurlijk geweldig voor jou. Geef aan dat het oppassen belangrijk voor jou is, maar zeg ook dat je begrijpt als ze het niet meer willen en het dan gewoon aan moeten geven.

Een open gesprek lijkt me hier de beste oplossing.

Be Happy en Brinta vinden dit leuk.
  19. Poesta

Poesta Bekend lid

13 aug 2015
    879
    307
    63
    Met je familie om de tafel lijkt me de beste weg naar een oplossing. Ik vind het absoluut geen rare vraag of teveel gevraagd. Je wil hem ook graag beter leren kennen, gewoon een fijne tijd hebben als verliefde vrouw zonder je op de achtergrond zorgen te hoeven maken over je kind.
    Als het nou zou gaan om zomaar een wilde nacht vind ik het een heel ander verhaal. Je hebt het hier over een (prille) serieuze relatie, waar je zorgvuldig tijd en energie in wil steken. Dan vind ik eens per maand een nachtje/weekendje zeker niet vreemd. Als je mijn zus zou zijn zou ik zeker openstaan voor een goed gesprek hierover.

Veel succes!

Huismuisie vindt dit leuk.
  20. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Dankjewel.

Ja het is vooral voor de weekendjes/nachtjes dat ik ‘afkankelijk’ ben van familie. De rest regel ik wel met mn betaalde oppas.

Deel Deze Pagina