gastouder en peuterspeelzaal??

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door sandra0110, 4 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sandra0110

sandra0110 Nieuw lid

4 apr 2012
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 sandra0110, 4 apr 2012
    Laatst bewerkt: 4 apr 2012
    Hoi,

Ik zit met een dilemma, mijn dochter is net 2 geworden en gaat op dinsdag de hele dag en vrijdagochtend naar een gastouder in een andere plaats dan waar wij wonen (het is nl ook mijn nicht). Mijn moeder haalt haar smiddags dan op omdat wij laat thuis zijn.
    Daar zijn ook andere kinderen, maar hier speelt ze niet echt veel mee.

Nu kan ze volgende week naar de peuterspeelzaal, maandagochtend en donderdagmiddag. Ik heb hier voor gekozen omdat dit in de plaats is waar wij wonen en dus ook andere kinderen leert kennen die straks naar school gaan en meer word voorbereid op het onderwijs.

Dit betekend dat ze maandagmiddag, woensdag de hele dag, donderdagochtend en zaterdag de hele dag bij mij thuis is.
    Maar nu het zover is begin ik te twijfelen...aan de ene kant denk ik is het teveel? aan de andere kant denk ik, nee dit is prima, ik zie haar nog vaak genoeg.

En daar komt bij, ik ben zwanger, in juli uitgerekend dus vind het ook wel heel fijn dat ze nu heen kan, ruim voordat de baby er is. Niet dat ze zich 'weggestuurd' voelt straks.

Help!! wat zouden jullie doen?

2. Danoek

Danoek Bekend lid

30 nov 2007
    839
    0
    0
    Drenthe
    Gewoon doen hoor. Het is harstikke leuk en leerzaam voor de peuterjes.
    Mijn zoontje gaat 2 volle dagen naar de creche 1 dag naar opa en oma en daarnaast nog 2 ochtenden naar de peuterspeelzaal. Een vol programma dus. Toen hij net 2 was, was het soms wel even druk voor hem maar met een middagslaapje was alles weer goed. Nu is hij 3 en is hij het zo gewend en vind hij het zo leuk dat ik blij ben dat hij toch naar de peuterspeelzaal gaat.

3. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    peuterspeelzaal is leuk! en ze leren er veel meer dan samen spelen.
    En het is maar een paar uurtjes toch?

4. Shaida

Shaida Bekend lid

23 dec 2009
    561
    0
    16
    NULL
    NULL
    hier ook dezelfde overweging. Ons zoontje gaat 2 dagen naar een kdv bij ons werk en dus niet in onze woonplaats. Ons zoontje vindt het kdv hardstikke leuk en merk ook dat hij makkelijk om gaat met onbekende kindjes in onze omgeving. Ergens vind ik het jammer en maak ik me ook wel zorgen dat hij geen vriendjes heeft die hij kent en mee zal gaan naar de basisschool. Wij moeten nog even wachten met psz. Maar als hij het tegen die tijd nog steeds zo leuk vind als nu dan gaan wij het ook voor 1 ochtendje proberen.

Deel Deze Pagina