Herkent iemand deze vlekken bij een dreumes?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MamaKitty, 10 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Zoonlief heeft deze vlekken.
    Huisarts dacht zesde ziekte omdat ie 3 dagen hoge (40m5) koors had en dat zakte gelukkig daarna snel om vervolgens plaats te maken voor rode stipjes overal op zijn buik en rug, maar sinds gister heeft ie OVERAL deze vlekken. Op zijn rug en buik nog heel veel stipjes maar op zijn armen, nek, wangen, benen, voeten en onderbuik en billen dus deze vlekken.

Net gezien bij dochterlief (die vanmorgen ineens koorts had) dat ze waterpokken heeft :( zou zoonlief daar ook iets van meegekregen hebben?

er volgen nog 3 berichten met foto's

2. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
  3. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
  4. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    foto 4: zijn buikje met stipjes die dus ook op zijn rug zitten, daar begon het mee.

5. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Ik lees even mee. Zoonlief krijgt hier ook ineens vlekjes en heeft ook al vanaf maandagnacht koorts.

6. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Mijn zoontje is bijna 14 maand.
    Hij heeft dus 3 dagen 40,5 graden gehad en de dag dat dat zakte naar ik geloof 38,6 kreeg hij overal mini rode stipjes op zijn rug en buik, 1 dag later kwamen er wat vlekjes bij en 2 dagen later was het dit!! Ik vind het nu echt een beetje creepy worden hoor.....
    Op de foto's lijken het bulten, maar ze liggen niet op de huid, maar erin. Zijn dus echt vlekken. Hele plakkaten soms...

7. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

heeft hij ook jeuk? het lijkt op een allergische reactie, ik weet niet hoe waterpokken eruit zien maar dat zijn dacht ik allemaal "krentjes" toch? daar lijkt dit niet op.

8. moonlight159

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    @ Mamakitty: Roan heeft nu inderdaad ook allemaal inimini stipjes op zijn buik en rug, en een enkele grote. Het is nog niet zo erg als bij jouw zoon. Mijn zoon is nu 15 maand.

9. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Nee dochterlief heeft waterpokken ineens, echt van die blaasjes zeg maar, maar zoonlief heeft dit, echt grote vlekken overal en rode mini puntjes op buik en rug. Verder dus overal rode grote vlekken.
    Allergie kan ik me niet voorstellen, er is hier in huis niets veranderd....? Hij heeft wel 2e paasdag een mini stukje aardbei geproefd maar vond het niet lekker dus spuugde het weer uit.

10. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    zo begon het hier ook. de dager na allemaal vlekjes erbij en de dag daarna mega vlekken overal

11. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

ik zou hiermee absoluut de HAP bellen, lijkt niet op waterpokken in ieder geval, sterkte ermee!

12. moonlight159

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Bij jou klinkt het trouwens wel aannemelijk dat het de 6de ziekte is...

13. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Ja maar toch zulke grote vlekken overal? Dat staat nergens bij 6e ziekte

Wrom moet ik de HAP bellen dan???

14. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

omdat je niet weet wat het is? nou ja ieder zijn ding, ik zou het wel doen, ook al is het gewoon maar even om te overleggen met de assistent.

15. moonlight159

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Je kunt altijd even bellen MamaKitty. Zij kunnen dan telefonisch beoordelen of je langs kunt komen?

16. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Ik was gister nog bij de huisarts en die zei 6e ziekte....ik weet nu al als ik bel dat ze zullen zeggen; dan zal dat het wel zijn...

17. moonlight159

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Denk dat bellen dan toch geen kwaad kan. Je kan toch zeggen dat je het niet vertrouwd, omdat de vlekken groter zijn en je op internet alleen maar foto's van kleine vlekjes ziet?

18. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lijkt inderdaad op een allergische reactie, zo zag mijn dochter er uit na een AB maar daarop volgend kreeg ze meteen waterpokken erbij.

Dat je zoontje ineens vol zit met vlekjes he, dat kan ook door de warmte komen mocht het dus wel een allergische reactie zijn maar zo ook bij waterpokken (vertelde de HA mij toendertijd)
    Zoals warmte van een badje of warmte met slapen in piyama en slaapzak...........
    Maar als je zoontje goed te pas is verder dan zie ik ook niet echt in waarom de HAP te bellen tenzij je aan hem merkt dat ie echt niet lekker is.
    Heb je goed gekeken of er niet al kleine blaasjes zichtbaar zijn?

19. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    geen blaasjes, alleen grote mega vlekken en die mini rode puntjes.
    Hij is goed te pas trouwens...

Deel Deze Pagina