oppas oma onder verlof

Discussie in 'De lounge' gestart door nogeenwonder, 30 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. penseel

penseel Niet meer actief

Ik vind jou geen vriendin. En je gevraagd het niet voor je vriendin. Haar leven haar keuzes.

2. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.296
    113
    Nederland
    Misschien dat je het anders had kunnen verwoorden, zonder je vriendin erbij te betrekken:)

3. LiveLaughLove

LiveLaughLove Niet meer actief

Ik denk dat als mensen naar mij kijken ook weleens hun oordeel klaar hebben. Hier helpen de opa's en oma's ook redelijk veel. Maar wat ze dan niet zien is dat mijn man 5 dagen in de kost zit, 6 dagen en een avond werkt.

4. novaa

novaa Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    Waar bemoei je je mee vraag ik me af als ik je topic lees.
    Lekker boeie, haar leven, haar keuze.

5. penseel

penseel Niet meer actief

Je mag topic wel starten alleen zijn de antwoorden niet die passen in jou straatje.

Wie be bal kaatst kan hem terug verwachten. Iemand lui noemen... rare moeder. Want daar komt het op neer.

Hoe had je de vraag dan willen stellen.?

6. nogeenwonder

nogeenwonder Actief lid

7 jun 2009
    195
    1
    0
    grubbenvorst
    ik vraag me echt nu even af reageren jullie meteen vol afgrijzen op mijn topic over hoe ik mijn "vriendin" hier te kijk zou zetten
    of zijn jullie antwoorden hierop doordacht nadat je alle reacties incl. die van mij hebt gelezen????
    zo ja apart dat mensen er nog steeds over vallen dat ik hier iemand zou zwart maken.
    zoals jullie namelijk kunnen lezen is dit helemaal NIET mijn bedoeling
    en gaat het ook NIET over een "vriendin" als ik sommige dingen nog niet eens aan kan passen ivm herkenning weet ik t ook niet meer

nogmaals ik ben oprecht blij met jullie meningen hierover maar waarom zo aanvallend????
    een forum is er toch voor om anoniem meningen van anderen te kunnen horen en zo nodig je eigen mening bij te stellen

7. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.262
    6.158
    113
    Tja, mijn zoon zou het wel willen hoor, heerlijk helemaal de volle aandacht van oma.
    En ik begrijp dat ze normaal werkt.
    Mijn kind ging ook gewoon 2 dagen naar de kinderopvang. Heerlijk tijd voor mezelf en daarna alleen voor de baby. Heeft de oudste ten slotte zelfs fulltime gehad. Is het dan ook oneerlijk voor kind 2? Dat die niet 7 dagen per week onverdeelde aandacht heeft?
    Ik snap je probleem dus niet.

8. penseel

penseel Niet meer actief

Ik heb antwoord gegeven zonder de andere reacties eerst gelezen te hebben.

9. Panda1

Panda1 Bekend lid

28 feb 2013
    841
    117
    43
    Overijssel
    Ik vind dan wel dat de overheid voor de dagen dat de ouder niet werkt en het kind wel op de opvang zit de geldkraan voor die mensen op die dagen dicht mag draaien. Als je zonder noodzaak (werk) je kinderen naar opvang doet omdat het prettig/makkelijk of weet ik wat je ook 100% zelf de kosten moet dragen.

10. novaa

novaa Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    Ja ik reageer oprecht op jouw topic. Ik lees je openingspost en ik denk dan: waarom maak jij je hier druk om? Dat is toch aan die vriendin om te bepalen? Ik begrijp niet zo goed wat je aangepast hebt om herkenning te voorkomen. Gaat het nu wel of niet over een vriendin van je?

Als jij mijn vriendin zou zijn en ik ertoe besloten heb om mijn kind 3 dagen in de week naar oma te brengen en zelf thuis te blijven... Dan zou ok het echt niet leuk vinden om door jou 'veroordeeld' te worden. Je moet je vrienden juist altijd steunen, onvoorwaardelijk... Ookal zijn haar keuzes niet de jouwe.

Waarom wil je weten hoe anderen hier over denken dan?

11. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik heb gereageerd zonder eerst alles te lezen.

12. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.262
    6.158
    113
    Ja voor de continuïteit is dat ook heel gunstig ;)

13. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

De overheid betaald niks aan opvang van ouders die niet werken. Dus dat probleem is meteen opgelost.

In de tijd dat je verlof hebt moet je gewoon doorbetalen aan de opvang. Wanneer je de opvang tijdelijk stopt heb je kans dat je na je verlof geen plek meer hebt. Dus de regeling dan stopzetten is een beetje vreemd.

14. nogeenwonder

nogeenwonder Actief lid

7 jun 2009
    195
    1
    0
    grubbenvorst

nogmaals mischien omdat ik mijn mening dan kan bijstellen

en wat de vriendin dan echt van me is laten we in het midden ik kan hier nou niet gaan vertellen over wie t echt gaat en wat de echte beweegredenen zijn helaas

dit is t topje van de ijsberg ik wou dat ik er veel meer over duidelijk
    zou kunnen maken maar dat kan echt niet
    ik heb nu jullie mening bedankt.

15. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Lekkere vriendin ben jij!
    Hoe kan jij nou weten hoe zij zich voelt!?
    En daarbij heb jij er gewoon helemaal niets mee te maken.

16. nogeenwonder

nogeenwonder Actief lid

7 jun 2009
    195
    1
    0
    grubbenvorst

nee hoe jou reactie is is lekker lees eerst ff alles aub incl. mijn vorige reacties

17. Tuuttuterdetuut

Tuuttuterdetuut Actief lid

22 jan 2014
    378
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier liep ook alle opvang gewoon door tijdens mij verlof.
    Op maandag, dinsdag en donderdag laten wij ook overblijven terwijl, behalve op de dinsdag, ik thuis ben.
    Ik zie het niet zitten met drie kinderen in een uurtje de hele riedel van ophalen, eten, brengen af te werken. Bovendien gaat de jongste rond 12:00 slapen.

18. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Laat dr lekker genieten van de rust en de tijd die ze nog heeft. Ze gaat bijna bevallen, lekker boeien. Wanneer ik een oma in de buurt had wonen toen ik hoogzwanger was leek het me ook wel wat. Ool voor de kinderen zelf, was hoogzwanger nou niet bepaald altijd de gezelligste.

19. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Heb ik gedaan!
    ik vond je eerste post al erg veroordelend, maar van die tweede ging mijn bek echt openstaan:$.

20. nogeenwonder

nogeenwonder Actief lid

7 jun 2009
    195
    1
    0
    grubbenvorst
    bedankt umm85 en tuutturdetuut dit zijn antwoorden waar ik iets aan heb

Deel Deze Pagina