Verjaardag alle kids in 1 keer

Discussie in 'De lounge' gestart door MamaDeluxe5, 30 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaDeluxe5

MamaDeluxe5 Fanatiek lid

26 sep 2014
    1.304
    0
    0
    Hoi Allemaal,

Wij hebben op dit moment 4 kids, waarvan er 2 begin oktober jarig zijn (1,5 week na elkaar) de ander vlak voor kerst en de ander halverwege januari.

Nu had ik als idee om hun verjaardagen volgend jaar alle 4 in 1 keer te vieren, voor familie, vrienden enz. We huren dat wat af, springkussen e.d. er bij.

Op hun verjaardag zelf vieren we het natuurlijk ook, ze krijgen dan het cadeau van ons en gaan lekker uit eten.

Wat mij nu een beetje tegen houdt is dat je mensen wel op kosten jaagt, voor 4 kids een cadeautje halen.

Wat vinden jullie hiervan? De kids vonden het erg leuk, wilde het dan wel in de zomer vieren, want dan kon er ook een zwembad bij :cool:

2. mimi83

mimi83 Niet meer actief

kan wel maar dan zou ik het inderdaad ver van te voren alvast laten weten, dat mensen er rekening mee houden.

Snap wel dat het veel leuker is en handiger in de zomer, toch zou hetzelf niet echt mijn keuze zijn, maar het kan wel.

3. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ik zou het nooit doen!

Dan hebben je Kids nooit meer hun eigen speciale dag!

Nee ik zou het als kind echt niet leuk vinden en zou hier zelf ook nooit voor kiezen!

4. Allesofniets

Allesofniets Niet meer actief

Wij vonden het als kinderen wel fijn (ik en zus) want zo werd onze verjaardag voor ons 'groter'. Meer mensen, en we mochten meer doen. (Achteraf voor ouders goedkoper😜 ) ipv 2x€300 nu 1x€400 bij wijze van spreken.

Met kados, we waren 3weken na elkaar jarig.. Dus of ze het nu in 1x gaven of in 2wekem 2x maakt niet zo veel uit denk ik.

5. mama2013

mama2013 Actief lid

8 jun 2012
    383
    0
    16
    Wij hebben zelf 3 kids die vlak bij elkaar jarig zijn en ik zat er ook al aan te denken om het in een keer te vieren. Dan wel op hun eigen verjaardag de opa's en oma's, maar de rest in een keer. Vraag me dan inderdaad alleen af ho het met cadeautjes zal gaan. Zat er ook aan te denken om een grote spaarpot neer te zetten en dan met het geld iets groots te halen waar ze alle drie iets aan hebben.

6. Springday

Springday Fanatiek lid

20 mei 2014
    1.409
    0
    36
    Tja ik vind dat je de gasten dan idd wel op kosten jaagt.. Ze zijn ineens veel geld kwijt maar krijgen er eigenlijk 1 feestje voor terug haha. Snap wel dat het voor jullie zelf handiger is maarja ik zou t dus niet doen.. Dan eerder 2 aan 2... De kids die nu jarig zijn en dan in januari voor de kids die in dec en jan jarig waren...

7. wondertjenr3

wondertjenr3 Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.658
    2
    38
    Zuiden
    Dochter is van 26 november en zoon van 13 december.
    Vorig jaar samen gevierd en dit jaar doen we het apart.
    Meer omdat ik vind dat ze indd ook hun eigen speciale dag moeten hebben.
    Maar als het zo uitkomt dat het weer eens samen moet, helaas.. Zullen ze vast niet erg vinden voor een keertje.

@Ts: Als ze het allemaal leuk vinden zou ik het gewoon doen!
    Zou het dan wel in het midden van die jarige maanden houden, niet in de zomer, vind ik dan weer erg ver ervan af. Maar dat is jullie eigen keuze.

8. Sophiaatje

Sophiaatje Niet meer actief

het idee klinkt natuurlijk leuk hoor. . Maar in de zomer de verjaardagen vieren van al je kinderen. . Sorry maar als je vlak voor kerst jarig bent of in januari dan ben je gewoon even een half jaar eerder jarig.. raar idee en is dat niet verwarrend?
    voor je kinderen die begin oktober jarig zijn is het wel leuk mits je het dan in sept viert.. ik vind augustus dan zelfs nog te vroeg. Maar wie ben ik, dit is mijn mening :)

9. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.020
    548
    113
    haha dus jij geeft een cadeautje en op kosten daarvan eet en drink jij op een feestje?;) nou zo ga ik niet naar verjaardagen hoor.

hier doe ik het ook voor alledrie samen en nooit problemen of klachten gehad met visite. nou zijn ze bij ons gelukkig ook niet zo moeilijk dus dat scheelt misschien. en over dat speciale dag voor hun eigen gedoe.. hebben ze hier geen last van. ze weten niet beter, het is altijd gezellig en op de verjaardag zelf eten we iets lekkers, hebben we taart, mogen ze trakteren op school en komen opa en oma langs dus zie het probleem niet zo;)

10. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.249
    4.480
    113
    Die van mij zijn 5 dagen na elkaar jarig en we vieren het voor familie en vrienden in 1 keer.

Op kosten jagen, tja of ze komen op 1 verjaardagsfeest met 2 cadeautjes of ze komen in 1 week tijd 2 x naar ons toe rijden (en sommige vrienden moeten daar ruim een uur voor rijden) en nemen elke keer 1 cadeautje mee.

Hier doen we gewoon 15 euro per kind ongeacht hoe het feest gevierd wordt dus mij jaag je er echt niet mee op kosten :D

Die speciale eigen dag hebben ze wel, zoals je als schrijft dan krijgen ze jullie cadeau en je gaat ook nog eens uit eten met ze. En als je dan ook nog eens in het kinderfeestjes leeftijd zit hebben ze ook nog eens hun eigen kinderfeestje

Dus ik zeg doen

11. Nienkiej

Nienkiej Fanatiek lid

5 jun 2011
    1.180
    0
    36
    Verkoopmedewerkster
    Gouda
    Cadeautjes hoeven geen 10 euro per stuk te zijn..
    Ik zou zeggen, gewoon doen, als je kids het zelf ook allemaal leuk vinden :)

12. girlwithredhair

girlwithredhair Actief lid

9 mrt 2013
    260
    0
    0
    013
    Ik zou het ook doen! Misschien idd wel de mensen op tijd uitnodigen, zodat ze weten dat alle cadeau's in 1x moeten komen. ;)
    Ik zou er als gast in ieder geval geen problemen mee hebben!

13. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Ik zou het dan 2 aan 2 doen en dan niet in de zomer. Dat is zo ver van hun echte verjaardag.. maar als jullie het top vinden.

verder kwa cadeaus, tsja hier is het 10/15 euro per kind, ik zou dus dan 60, ineens kwijt zijn. Tikt wel aan dan in 1 maand. Dan liever 30 per maand.. er zijn ook nog meer verjaardagen voor anderen ws.

14. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    ik zou het wel doen ja, ik zit er ook over na te denken,

De jongste is bij ons 2 april jarig en de oudste is 13 april jarig, dus misschien doen wij ook wel in het midden de verjaardag houden..

15. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Ik zou het niet doen. Vind het belangrijk dat ieder zijn eigen dag heeft.
    Mijn dochter is van 18 december. Die van mijn vriend van 22/12 en de as baby van Januari. Wij vieren alles apart. Ondanks dat alle kids (behalve de jongste van vriend en die is van juni) bij ons wonen!

16. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Als je kinderen het leuk vinden, zeker doen! Daar gaat het toch om. Het kost mensen toch niet meer dan wanneer ze 4x komen, minder moeite voor ze juist.

17. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.241
    16.615
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier 2 kinderen die jarig zijn in december en dat vieren we ook op 1 dag.
    Alleen 1ste verjaardag van de tweede apart gevierd en het moment dat ze 4 jaar werden.
    De kinderen vinden het echt geen enkel probleem.Vorig jaar heeft dochter op haar verjaardag haar kinderfeestje gevierd en dit doen we wschl komende december weer op deze manier.Het is voor ons echt geen doen om hun verjaardagen ook nogeens apart te gaan vieren.Denk aan de Sint,Kerst,Oud en Nieuw en daarbuiten zijn mijn neefje en nichtje op 6 december jarig.
    Was het hartje zomer in dezelfde maand geweest dan had ik het ook dezelfde dag gedaan.Vind het een beetje onzin om te zeggen dat ze dan geen dag voor hunzelf hebben.Kinderen komen echt niets tekort dus zullen er geen trauma's aan overhouden.

18. Ieniemienies

Ieniemienies Actief lid

21 mrt 2013
    313
    113
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Zelf heb ik als kind mijn verjaardag altijd met mijn zus en moeder gevierd, omdat we allemaal in dezelfde maand jarig zijn. Ik vond het altijd erg gezellig en leuk. Mijn kids zijn 4 dagen na elkaar jarig. Hun feest vieren wij ook op 1 dag voor familie en vrienden. We willen ze in de toekomst wel ieder hun eigen kinderfeestje geven. Als je kinderen het leuk vinden, zou ik het doen. Een keer proberen kan sowieso toch, wie weet is het een groot succes zo niet dan weet je dat voor in de toekomst.

19. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    En verjaardag geven gaat toch niet om de cadeautjes die je krijgt? ????

20. mvl

mvl Fanatiek lid

16 dec 2009
    3.699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    Leuk idee! Hier twee meiden, een vlak voor de kerst en een net erna jarig, zij hebben het ook jaren samen gevierd. Nu nog vaak, ondanks dat het al pubers zijn.

Mensen die van ver moeten komen, jaag ik zo niet op twee keer benzinekosten. :D

Vaak alle visite op 1 dag, vroeger dan de opa en oma's op de eigen verjaardagen als extra, maar tegenwoordig hun vrienden en vriendinnen op hun eigen verjaardag. Zo hebben zé toch allebei hun eigen speciale dag,

Deel Deze Pagina