Hallo allemaal! Hoe zouden jullie dit zeggen of uitleggen aan de oppas oma die maar al te graag komt oppassen! Het zit zo; mijn schoonmoeder gaat 1 dag in de week oppassen op vrijdag, ze wil bij ons thuis komen, waar we heel blij mee zijn! En zij zelf natuurlijk ook! Nu heeft ze terloops tegen me gezegd dan kom ik donderdag al en blijf ik slapen, want smorgens met die files! nu snap ik dat wel maar wij vinden dat niet zo fijn ivm hele dag gewerkt te hebben en savonds lekker rust en eigen gezinnetje. Omdat ze vrijdagsavonds ook gezellig blijft en dan naar huis gaat, ik weet niet goed hoe ik dit uit moet leggen of zeggen tegen haar, hoe gaat het bij jullie met opas omas, ik heb er verder nog niet op gereageerd xxx
Bij vrienden van mij gaat het precies zo. En om 'oma' een beetje te sparen (want ze heeft ook een hekel aanfilerijden en gehaast zijn 's morgens) komt ze ook al op donderdagavond. Maar wel pas tegen 22.00u. Ze drinken nog even iets en dan gaat ze ook al naar bed. De volgende ochtend staat ze gelijk op met de kleine man! Ze eet daar 'savonds ook nog mee en gaat dan NA de drukte op de weg weer naar huis.... Volgens mij hetzelfde als jullie.... Tsja ik zou het persoonlijk ook niet fijn vinden dat oma er de avond van te voren al is. Maar aan de andere kant, oma past wel op, neemt wel de tijd en moeite, en je moet het elkaar soms een beetje gemakkelijk maken (in dit geval oma ...) Succes met beslissen! Wel fijn dat ze op wil passen, en kan passen trouwens. Mijn moeder zou het in haar eentje niet redden met de kleine!
Dank je voor je reactie Flamingo! Ja ik besef idd ook goed dat het fijn is dat ze komt! en dat ons kleine hummeltje ook een dag naar kdv kan maar ik gun haar ook gezellig een dag met de kleine! Maar wil dan smiddags al komen en meeeten enzo snap je, en ze is heel aardig maar ook ontzettend druk Haha! Maar goed we hebben nog even de tijd en vriendlief wil al later gaan beginnen op zijn werk om half 10, ts voor mijn schoonma 40 min rijden gelukkig geen drukke snelweg! Zelf begin ik al om 6 uur smorgens en kan niet later, dus dat zou heel fijn zijn! xx
Mijn ouders passen 1x per twee weken op. Dan komen ze op zondag aan het einde van de middag en eten we gezellig met elkaar. 's Avonds doen we eigenlijk gewoon wat we altijd doen, beetje tv kijken, boekje lezen, spelletje doen op de computer etc. 's Ochtends zijn mijn ouders er dan gelijk om zoonlief uit bed te halen en te ontbijten. Mijn vriend en ik vinden het allebei prima. Mijn vriend vindt zelfs dat mijn ouders iedere week mogen komen . Maar mijn moeder werkt nog, dus dat kan (nog) niet.
Misschien voorstellen om 's avonds na het eten te komen (dus na de avondspits) en dan de volgende dag meeëten, en dan weer naar huis gaan?
Bij ons past schoonmoeder ook een dag op. Wij gaan op zondagmiddag/avond bij haar eten. Onze zoon blijft daar lekker slapen. Op maandagavond haalt papa hem weer op (en blijft hij daar eten zodat hij niet alleen hoeft te eten). Zo hoeft schoonmoeders 's ochtends niet in de file en hebben wij ook nog een avondje voor ons tweeen. Misschien ook een idee voor jou?
Hallo allemaal! bedankt voor jullie reacties, mijn vriend gaat nu, na goed overleg op zijn werk, later beginnen, dus kan ze smorgens op dr gemak naar ons komen rijden, schoonma blij en wij blij!