Oppas oma ziek wat nu?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door nutts, 24 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nutts

    nutts Fanatiek lid

    13 apr 2014
    1.937
    462
    83
    Goededag,

    Hoe doen jullie dit ik werk 2 dagen ena dag past oma 1 op andere oma 2. Nu is oma 1 ziek en oma 2 op vakantie dus geen vangnet. Echt goede vrienden werken ook morgen. Heb vrij gevraagd maar ben bang dat werkgever gaat weigeren en nu? Papa kan ook geen vrij ivm belangrijke vergadering
     
  2. genaio22

    genaio22 Actief lid

    15 dec 2013
    320
    189
    43
    Wat ik deed in zulke situaties was :

    Kijken of er een mogelijkheid te ruilen was met collega’s

    Thuis werken?

    En anders jammer dan bleef ik ook thuis maar regelde ik wel dat ik de gemiste dienst weer over nam dus i.p.v. 2 dagen werken per week een keer een week 4 dagen werken
     
  3. nutts

    nutts Fanatiek lid

    13 apr 2014
    1.937
    462
    83
    Thuis werken gaat met mijn werk helaas niet. Ik zit nog in de ziektewet ivm bevalling( werk nu 2 x 6) dus extra werken en dichter op elkaar is momenteel geen optie. Normaal deed ik inderdaad wel ruilen met collega's als dat kon( helaas willen of kunnen de meeste dat niet
     
  4. pietje1987

    pietje1987 Niet meer actief

    Tja uhh een van jullie zal toch thuis moeten blijven (dus dat kan heeeeel goed ook papa zijn!) of je zult iemand anders moeten vragen? Misschien een goede vriendin of buurvrouw?
    Dat is helaas het nadeel van opvang op deze manier organiseren...
     
    Sunnygirl79 vindt dit leuk.
  5. nutts

    nutts Fanatiek lid

    13 apr 2014
    1.937
    462
    83
    Ja voordeel is weer dat ze er wel ziek heen kunnen wat bij kdv niet kan natuurlijk
     
  6. nutts

    nutts Fanatiek lid

    13 apr 2014
    1.937
    462
    83
    Ja snap dat 1 van de ouders het moeten opvangen maar als geen van twee vrij krijgt wat dan?

    Buurvrouw vriendinnen al geprobeerd
     
  7. Proudmama2012

    Proudmama2012 Bekend lid

    16 jul 2012
    904
    128
    43
    Tilburg
    Bij ons valt dit onder calamiteiten verlof. Natuurlijk wordt er wel verwacht dat je waar mogelijk opvang regelt. Maar als dit niet kan. Dit is overigens wel voor de oma die ziek is. Vakantie is eerder bekend en geregeld. Zou de oma invallen die nu ziek is kan je man de andere dag voor zijn rekening nemen.
     
  8. nutts

    nutts Fanatiek lid

    13 apr 2014
    1.937
    462
    83
    Ik begrijp je niet goed oma invallen die nu ziek is?
     
  9. Proudmama2012

    Proudmama2012 Bekend lid

    16 jul 2012
    904
    128
    43
    Tilburg
    Je hebt het over dat oma 1 ene dag oppast en oma 2 een andere dag. Kan zijn dat ze bij vakantie 2 dagen opvangen, maar misschien dat ik dat verkeerd begrepen heb.
     
  10. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.414
    3.965
    113
    noord holland
    Bij een gastouder zou je in veel gevallen hetzelfde probleem hebben (soms wordt er wel vervanging geregeld maar ook dat is lang niet overal). En juist bij een kinderopvang heb je weer een probleem wanneer het kind zelf ziek is. Wat dat betreft linksom of rechtsom, het blijft vaak puzzelen.
    Ik zou inderdaad een rondje gaan bellen naar familie of vrienden etc.
    En als dat ook niet lukt dan zal er toch 1 van de 2 thuis moeten zijn. In nood zal er iets moeten.
     
    Anna009 en nutts vinden dit leuk.
  11. Rian85

    Rian85 Fanatiek lid

    21 feb 2012
    2.830
    476
    83
    Vrouw
    Misschien kan jij thuis blijven als je man die vergadering heeft en daarna afwisselen. Misschien kan je dan alsnog je 6u maken?
     
  12. gitaartje

    gitaartje Fanatiek lid

    12 nov 2013
    1.960
    1.230
    113
    Kind alleen thuis laten dan maar!
     
    mausi, Dubbelgeluk, Lies1611 en 5 anderen vinden dit leuk.
  13. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.463
    2.295
    113
    Dit idd. Als wij dit wel eens hebben werkt meestal een van ons van 7-13 en ander van 13-19 oid, rest nemen we dan op als vakantie uren
    Succes!
     
  14. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Je kan verder hier om advies vragen, maar ik zou toch flink rond gaan bellen of er nog iemand te vinden is. Kun je helemaal niemand vinden dan zal toch echt 1 van jullie thuis moeten blijven, meer opties zijn er niet.

    En voor het vervolg even samen na gaan denken hoe je toch een soort vangnet kunt gaan regelen. Dit zal vast nog eens gebeuren.
     
    nizzie86 vindt dit leuk.
  15. nutts

    nutts Fanatiek lid

    13 apr 2014
    1.937
    462
    83
    Meestal neemt de andere oma idd over maar nu zijn die met vakantie.

    Dan heb ik nog een buurmeisje die vaak kan oppassen maar die kan helaas morgen ook niet. Heb veel vrienden maar de meesten werken ook op maandag op 1 na maar daar gaat mijn oudste (2.5)altijd krijsen en huilen die vind ze echt niet leuk. Dus om er daar 6 uur te brengen is ook geen optie
     
  16. Kolibrie

    Kolibrie VIP lid

    29 jun 2008
    5.733
    410
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Weet niet of je Facebook hebt maar anders een oproep in je vriendenlijst plaatsen? En anders zal toch 1 van jullie thuis moeten blijven. Is het van belang dat je man bij die vergadering is? En zo ja, misschien kan die vergadering anders verzet worden?
     
  17. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Of ik of vriend blijft thuis als de vaste opvang om wat voor reden dan ook geen optie is.
     
    nizzie86 en nutts vinden dit leuk.
  18. Glass

    Glass Fanatiek lid

    29 mei 2017
    2.031
    962
    113
    Vrouw
    Ja hier nemen we dan ook vrij ja, het is niet anders. Wij hebben ook weinig netwerk, maar gelukkig nog wel wat. 1 oma is chronisch ziek, en mijn moeder overleed zeer plotseling vorig jaar. Dus toen hadden we wel een probleem. We hebben wat vaker vrij genomen tot dat alles geregeld was.
     
    nutts vindt dit leuk.
  19. nutts

    nutts Fanatiek lid

    13 apr 2014
    1.937
    462
    83
    Hoop maar dat ik vrij kan krijgen.
    Vergadering kan niet verzet worden zijn mensen uit amerika voor overgekomen.
    Ik kan gewoon echt niemand vinden die kan. Kan ook niet met werktijden schuiven want zijn open van 8 tot 17.30 verder niet.
    En anders kids maar meenemen ofzo zal geen succes zijn maar met 9 maanden en 2.5 kunnen ze niet thuis blijven
     
  20. Koon

    Koon Niet meer actief

    Kinderen meenemen naar je werk is toch geen optie?

    Als wij deze situatie hebben (hier gastouder en oma) moet 1 van ons thuis blijven. Of allebei een halve dag bijvoorbeeld.
    Kan er niet iemand voor een paar uurtjes komen, jij een paar uurtjes en je man na zijn vergadering.
     

Deel Deze Pagina